olie

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

olie

Bericht door Hanzie »

ik heb juist ff met marco van jumpingjet gebeld, en hij zegt me dat ik nu het beste overschakel naar half synth olie ipv vol synth olie. omdat dat het beste is voor mijn rijomgeving, hij bedoelt hiermee omdat ik maar soms cross rij, meestal op een veld etc... hij zegt ook dat bij vol synth de koppeling sneller gaat slippen en op de cross met vol synth sneller motors worden opgeblazen, klopt dit?
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ja en mij raadt ie wel vol synth aan??
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Linhai
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Linhai »

Synthetische olie is niet beter dan minerale olie, maar heeft enkel de eigenshap langer mee te gaan in smerend effect, doch ik raad dit ten stelligste af aan alle gebruikers, daar : liever een keer meer verversen beter is t.o.v. de andere bestanddelen die zich in die olie bevinden, zoals anti-corrosiemiddelen en anti-schuimmiddelen en nog andere, wie geïnteresseerd ik geef ik verdere details
Gebruik wel olie van goede kwaliteit, liefst met een MIL norm op, die zijn het best gecontroleerd, die mannen hebben ook maar dat te doen.
Er bestaan in de commerce nog heel goede toevoegingen, maar ik mag geen reklame maken ...
bansheefreak
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door bansheefreak »

corectie teun: dat zij die jonge in de winkel en niet marco zelf. :lol:
====>team DQT<====

trx450r
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

bansheefreak schreef:corectie teun: dat zij die jonge in de winkel en niet marco zelf. :lol:
Was wel Marco zelf want vorige keer heb ik ook al Putoline vol synth gehaald, toen ik de kop heb laten vlakken enzo
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
bansheefreak
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door bansheefreak »

:? raar!!
====>team DQT<====

trx450r
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ik ga ook voor volsynthetisch, zie niet in waarom niet. Heb nog niemand horen klagen en heb zelf geen problemen ermee. En minder vaak olie verversen. Ik ververs als mijn olie wat grijs begint kleuren en bij vol is dat minder vlug, minder werk dus, dus meer rijden ! :lol: :lol: :lol:
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Dit komt van een gast die met een XR-400 (HRC nokkenas,416cc hogedrukzuiger,bewerkte kop ,ander carbu,aangepaste airbox,FMF demper,CRD bochten )en XR-650 SM rijdt.

Hij sleutelt zelf aan zijn moto(s (al een paar jaar) en is zeer maniakaal.

Heeft voordien een 2 tal XR-600 gehad ook in SM uitvoering dus heeft er al wat ervairing mee.
De meeste motormerken raden volsynthetische olie ,zeker bij 1 cilinder die lekker "heet" worden ,af om geen problemen te krijgen met de (natte)koppeling.Ikzelf gebruikte vroeger Castrol RS,zeker geen slechte olie ,verre van maar, heb ook problemen gekregen om dat synthetische olie eigenlijk te goed( te glad) is voor een natte motorkoppeling.De rest van je motor kan er alleen maar baat bij hebben maar de koppeling doe je er geen goed mee.Oplossing :half synth. of mineraal en dikwijls vervangen!
Zeker alle 500 km de olie vervangen.

Heeft er iemand al aangedacht om meteen 20 liter olie of een vat (60l) te kopen. Ik ga dat doen met een kameraad, we doen toch altijd samen ons onderhoud. Van de moto hé :)

BV Honda werkt met Motul.

http://www.motul.com/motulbaseuk/gab_fiche1.asp

Deze is een halfsynthetische SAE-10w40.

Nu nog gewoon een partij vinden die je deze aan een goede prijs wilt leveren :?

Ik weet dat je bij bv een distributeur van motul goede prijzen kan hebben, Ongeveer de helft van de prijs dat je in de winkel betaald :roll: maar je moet er via via kunnen aangeraken.
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

ik vond het gewoon raar omdat iedereen met vol synth rijdt, en ik met half synth moet gaan rijden... :? ik zal dan toch maar best vol synth erin gooien, best oliefilter vervangen toch? en na een paar weken weer verversen en oliefilter vervangen en dan na hoeveel draaiuren ongeveer? want ik kan het niet echt rekenen in kilometers...
DQT Racing Team

Linhai
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Linhai »

Ik heb niet gezegd dat volsynthetische olie niet goed is, ver vandaar, heeft inderdaad een heel goed smerend effect, beter dan minerale, maar vergeet niet dat het fabelkes zijn en de meeste problemen achteraf bij synthetische olie komen omdat de meesten denken dat ze deze minder moeten verversen. Daarbij geen vele eigenschappen verloren die ook "nuttig" zijn, anti schuim, anti corrosie additieven etc.
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

dus eigenlijk als ik volsynth regelmatig (om de ... tijd?) vervang, is er normaal geen probleem.

want waar ik de quad heb gekocht, die vertelde me ook dat ik na 3weken best overschakel op vol synth olie.
DQT Racing Team

Linhai
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Linhai »

als die op tijd wordt ververst, inderdaad geen probleem, hou enkel rekening met condties van gebruik, zoals tijd (max 6 maand, of het ware dat de machine 6 maand heeft stil gestaan, dan niet) of omstandigheden (machine eens goe geforceerd tussendoor) maar om de 500 km is OK.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Waarom niet naar een Belgisch bedrijf gaan, www.denicol.com , is sponsor van Smets oa. Zeer goed qua prijs, alle soorten te verkrijgen. Bel eens en vraag naar Dirk Brulez, is een verkoper die rond rijdt met alles in zijn bestelwagen. Uitkiezen en betalen... Ik koop er oa kettingspray, glitterspray, quick cleaner (brake cleaner), bio wash (kuisproduct dat zeer goed is, inspuiten, even wachten en afspuiten en geen vuile vlekken meer en toch niet te agressief), olie, koelvloeistof, remvloeistof
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

Ik rij ook op half synthetisch.

Mijn dealer heeft het zo aangeraden, waarom precies weet ik niet (ie zei wel iets van die koppeling), maar ik meen aan hem te mogen geloven, ie racet in het kawa team.

Veel verschil zal het waarschijnlijk niet uitmaken mbt de levensduur van je motor als je de boel regelmatig ververst.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Win
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Win »

Om olie heb ik me nooit zo druk gemaakt. Zelfs de goedkoopste minerale olien voldoen aan de eisen die aan een huis , tuin en keuken motor worden gesteld. Een normale af-fabriek quadmotor valt daaronder.
Plaats reactie