help onderzoek voor schoolproiect
help onderzoek voor schoolproiect
hallo iedereen,
ik zit in arnehm op de oplijding autotechniek en nu moeten we een honda 50cc 4tak blok op voeren voor het gebruik in een quad. Nou rij ik zelf geen quad dus heb ik geen iedee waar ik op moet letten bij het tune.
dus mijn vraag aan jullie was eigelijk wat jullie doelstelling is met het tune en waar jullie het liefste het maximale koppel en zo hebben liggen.
alvast bedankt
ik zit in arnehm op de oplijding autotechniek en nu moeten we een honda 50cc 4tak blok op voeren voor het gebruik in een quad. Nou rij ik zelf geen quad dus heb ik geen iedee waar ik op moet letten bij het tune.
dus mijn vraag aan jullie was eigelijk wat jullie doelstelling is met het tune en waar jullie het liefste het maximale koppel en zo hebben liggen.
alvast bedankt
-
Robby
- Quad Expert

- Contacteer:
Re: help onderzoek voor schoolproiect
Yorkie schreef:hallo iedereen,
alvast bedankt
volgens mij zal het gaan om zo een chinees namaak dax blokje (thumpstar 50CC,JING SHENG 50CC,...) de aanpassinge die daar zijn aangebeurd zijn:
cilinderkop die gelagerd is (als dit al dan niet is gebeurd,bij jing sheng wel)
4kleppen ipv 2 (thumpstar en jingsheng)
verhoogde compressie
de spoelgangen uitschonen (chinese makelij is nogal redelijk ruw (mag ook wat groter
andere einddemper en zien dat voorbocht liber is, carburator wat groter
andere luchtfilter
bestaan oliekoelers voor
hetere nokkenassen
die blokjes moet je vooral ietwat meer toeren laten maken,maar niet vergeten lagers aan te passen door skf of soortgelijken,want de standaard gaan niet lang mee, en dan de grondplaat ietsje zwaarder maken.
greetz
-
blaster200
- Quadrider

[quote="blaster200"]wrm geen 2 takt?? dan had je gewoon een mt of nsr blokje kunnen pakken
waarschijnlijk omdat 2 takt zo voor de hand ligt, iedereen die daar op school zit heeft waarschijnlijk al aan een 2 takt blokje heeft gesleuteld; mobylette, scooter,... Daarintegen 4 takt minder voorkomt... denkek
grtz
waarschijnlijk omdat 2 takt zo voor de hand ligt, iedereen die daar op school zit heeft waarschijnlijk al aan een 2 takt blokje heeft gesleuteld; mobylette, scooter,... Daarintegen 4 takt minder voorkomt... denkek
grtz
<4>
-
epix no-fear
- Quad Expert

Re: help onderzoek voor schoolproiect
het gaat hier waarschijnlijk om een honda xr50 blok.
daar is best veel voor te krijgen uitlaaten enzo maar ook grotere cilinders en andere zuigers.
je kunt de kop laten tunen dus porting en ik geloof dat er nog andere dingen zijn die je voor die blokjes kan kopen.
daar is best veel voor te krijgen uitlaaten enzo maar ook grotere cilinders en andere zuigers.
je kunt de kop laten tunen dus porting en ik geloof dat er nog andere dingen zijn die je voor die blokjes kan kopen.
CustomCoatingsHelvoirt
-
Geeraerts Michel
- Toeschouwer

Hallo,
Ga eens kijken op volgende: www.4-strokebikecentre.com
Daar vindt je veel informatie en wisselstukken.
Ga eens kijken op volgende: www.4-strokebikecentre.com
Daar vindt je veel informatie en wisselstukken.
De quad, mijn verslaving
-
epix no-fear
- Quad Expert

http://www.motorkit.com
of zoeken op google naar kitaco. Die hebben echt heel veel spullen voor die 4 takt blokken.
of zoeken op google naar kitaco. Die hebben echt heel veel spullen voor die 4 takt blokken.
-
blaster200
- Quadrider