Pagina 1 van 2

cdi yfz 450 2006

Geplaatst: do 23 feb, 2006 11:15
door blach/white
Heeft iemand al ervaring met een andere cdi op model 2006.
Ik zou er graag een willen.

Geplaatst: do 23 feb, 2006 18:00
door keesie
tsja ik zit nog te wachten op een test cdi van jumping jet, maar ik hoor er niks meer van :roll:

Geplaatst: do 23 feb, 2006 19:14
door Ralph
Vortexje kopen? :wink:

Geplaatst: do 23 feb, 2006 22:28
door Hanzie
keesie schreef:tsja ik zit nog te wachten op een test cdi van jumping jet, maar ik hoor er niks meer van :roll:
nikolas heeft er nog steeds enkele liggen maar ik heb er niets meer van gehoord

Geplaatst: vr 24 feb, 2006 13:49
door keesie
laat maar gaan haal wel een dynatekkie 8)

Geplaatst: vr 24 feb, 2006 14:34
door Ralph
Ook leuk zo'n Dynatek, wel jammer dat ze niet met een stuurschakelaar komen zoals de Vortex. Zo kan je er een andere map in gooien bij de start, of je daar veel van gaat merken weet ik niet (zal niet).

Geplaatst: di 28 feb, 2006 14:14
door blach/white
en wat gaat zo'n vortex kosten.

Geplaatst: di 28 feb, 2006 15:40
door Ralph
Een Vortex kost in Nederland 495 euro, een Dynatek iets minder, maar ik weet niet precies hoeveel.

Geplaatst: di 28 feb, 2006 15:41
door blach/white
en wat is de eventuele levertijd

Geplaatst: di 28 feb, 2006 15:54
door blach/white
zal het veel nut hebben een andere cdi op yfz bedoel ten opzichte van vermogens winst ( koppel en pk )

Geplaatst: di 28 feb, 2006 16:11
door Ralph
Het zou een van de beste mods moeten zijn. Ik heb er een verkocht, maar bij hem is ie geinstalleerd tegelijk met alle andere dingen, dus het is helaas niet te zeggen wat het gedaan heeft.

Geplaatst: di 28 feb, 2006 16:24
door blach/white
Ik weet dat het inderdaad vermogens winst heeft op yfz 2005 maar is dat ook op yfz van 2006 ? Dat wil ik graag weten.

Geplaatst: di 28 feb, 2006 17:31
door Ivoman #7
Ik heb altijd begrepen dat een cdi een hoger toerental toelaat. Heb je dus mods zitten die je quad meer vermogen geven, waarbij je hoger in toeren gaat dan zorgt die cdi dat je in hogere toeren KAN gaan. Een originele cdi limiteerd het toerental dus strakker dan een aftermarket cdi.

Dus een aftermarket cdi zelf zal niet meer opbregen. Het laat meer vermogen toe.
Het is een toerentalbegrenzer (die een hogere grens heeft (chip) dan een originele cdi).

Ik zie niet in waarom die geen nut zou hebben bij een model 2006 en wel bij een model 2005. Het is helemaal niet afhankelijk van model, enkel van mods.

Correct me if I'm wrong! :oops:

Geplaatst: di 28 feb, 2006 17:48
door keesie
niet per def. meer toeren, dat kan.
curve is belangrijker, max koppel wordt al veeeeel eerder bereikt

meeste hebben verschillende maps,
een met stock curve maar meer rpms
een andere vroeger curve stock rpms
een andere latere curve meer rpms
etc. etc.



YFZ450 vanaf 2006 is 450 cc, tot 2006 439.

carb is anders :?: , onsteking zal daardoor waarschijnlijk iets verschillen, maar ben niet 100% zeker :oops:

Geplaatst: di 28 feb, 2006 17:51
door blach/white
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Dus als je een andere uitlaat lijn hebt ( wrp ).
En een twin-air kit en dyno-jet ( lucht filter deksel eraf )
Zou je dus met een aftermarkt cdi, meer vermogen krijgen omdat deze cdi het meer vermogen door deze mods toelaat.