Ik heb nu al voor de derde keer een kromme remschijf achteraan.
Zou dit aan de klauw liggen? Best dat ik die eens verander voor een echt fatsoenlijk type.
Enige suggesties... Prijs maakt niet veel uit.
Ik heb al zo'n supermotard remschijven gezien, die zijn drie keer zo dik als de mijne, maar dan moet de klauw ook breed genoeg zijn, weet iemand hier meer van?
is de schijf zwevend of de klauw zwevend?
ik denk dat of de klauw of de schijf (welke zwevend is) niet voldoende centreert, waardoor bij plotseling remmen de schijf teveel een kant wordt geforceerd.
het is niet normaal dat je zo snel schijven krom krijgt het is een technisch probleem en ligt zeer waarschijnlijk niet aan de schijf.
zijn je remblokken evenredig dik afgesleten? zoniet wordt de schijf bij krachtig remmen getordeerd en wordt langzaam krom gewalst.
ik rijdt zelf met een EB 4 mm dikke rvs schijf zonder problemen.
Ja we hebben al van het begin problemen met de klauw, ik ga zeker weten een nieuwe zetten, niet kijken wat het probleem is, gewoon meteen een heel nieuw systeem. Nu wil ik gewoon weten wat het beste systeem is op de markt op dit moment. Ik weet dat er echt hele dikke schijven bestaan met aangepaste klauw dus ook... Alleen vind ik hier nergens informatie over
als je andere rem blokken gebruikt dan standaard
kan je problemen krijgen
ik had op mijn shee zachtere blokken gezet
dat rem alsof je een anker uit gooit
maar er komt zoveel warmte vrij dat je remschijf krom trekt
Zo ziet mn schijf nu uit, is niet helemaal proper maar je ziet toch dat hij krom is en oververhit geweest is. Is nu al de tweede nieuwe schijf van bena 100eur die naar kl*ten is
Bedoel je de remblokken? We hebben al met rondellen geëxperimenteerd om de klauw perfect op z'n plaats te krijgen zodat de blokken net niet schuren bij het rijden maar dat is onmogelijk, ik vrees dat er niets anders op zit dan een compleet nieuw systeem. Maar ja, geld is hier niet echt het probleem
Kijk eerst even of dat je remklauw wel goed los zit, en dat de rem zuiger los zit.
Als er iets vast blijft zitten wordt de schijf veel te heet, en trekt ie korm.
To finish first, you first have to finish
VLS KTM 560