18 jaar = alle quads?
18 jaar = alle quads?
hey, de meeste zeggen wel dat je vanaf je 18 op een quad moogt rijden als je een rijbewijs B hebt maar mag je dan op alle quads? Dus van een raptor 700 tot een suzuki king quad want bij moto is dit niet het geval? Ik lees steeds iets van onder de 15kw enzo bij quads En bij auto kan je nu op je 16de en 9maand al rijden met een begeleider, hoe zit dat dan met de quad, alleen 17 en 9maand?
bvb dank!
bvb dank!
$t!ng! counter-strike & quads!
(praktisch) alle quads zijn ingeschreven <= 15kw, of dat werkelijk zo is, is niet altijd juist, maar op papier dus wel, daardoor kan je met je B Rijbewijs ermee rondrijden.
Hoe dat zit met 16 en 9 maanden of 17 en 9 maanden weet ik niet, ik twijfel er zelfs aan of daar wettelijk iets over vastgelegd is...
Voor je rijlessen en rij-examen moet je voertuig alleszins aan bepaalde vereisten voldoen waaraan een quad niet voldoet (gordel, zitplaatsen, ... )
Hoe dat zit met 16 en 9 maanden of 17 en 9 maanden weet ik niet, ik twijfel er zelfs aan of daar wettelijk iets over vastgelegd is...
Voor je rijlessen en rij-examen moet je voertuig alleszins aan bepaalde vereisten voldoen waaraan een quad niet voldoet (gordel, zitplaatsen, ... )
op de papieren van je quad (van Blaster tot R700, allemaal 't zelfde) staat 15Kw, wat natuurlijk niet klopt... maar wees er maar gewoon blij om Bij, brommers zit dit anders, en kan je dus ook pas vanaf 21jaar met de zware klippers beginnen..
16jaar9maand, dan mag je in principe aan je rijbewijs B beginnen --> THEORIE
rijbewijs krijg je normaal echt niet vroeger dan 18jaar hoor,, en mag je dus ook niet onder de 18jaar met quad,auto,moto(+50cc), enz.. rijden http://www.soundandvision.be/rijbewijs/1.htm
16jaar9maand, dan mag je in principe aan je rijbewijs B beginnen --> THEORIE
rijbewijs krijg je normaal echt niet vroeger dan 18jaar hoor,, en mag je dus ook niet onder de 18jaar met quad,auto,moto(+50cc), enz.. rijden http://www.soundandvision.be/rijbewijs/1.htm
Pure adrenaline attached with a license plate !
Kenteken 15kw
Feitelijk hoort het voertuif dus quad in dit geval te voldoen aan de eisen en vermeldingen die op het kentekenbewijs staan. De goedkeuring is gegeven aan de teruggevoerde quad met 15kw. Dat iedereen er begrenzers uithaalt en evt. andere tuning doet, neemt niet weg dat de quad niet meer dan 15kw mage hebben.
De vraag is bij ongeluk wat de verzekering doet. Politie kan je evt bekeuren doordat je een wezenlijke wijziging aan het voertuig hebt gedaan. Zal allemaal wel niet zo snel gebeuren, maar wettelijk sta je nergens als de papieren afwijken van de werkelijkheid. Zelfde geld voor getunede brommer ed.
Praktijk is dat iedereen maar rijd en er zijn tussentijdse keuring zoals bij auto's. Alleen bij de eerste te weglating daarna niet meer. Dus je kunt dan van alles doen.
De vraag is bij ongeluk wat de verzekering doet. Politie kan je evt bekeuren doordat je een wezenlijke wijziging aan het voertuig hebt gedaan. Zal allemaal wel niet zo snel gebeuren, maar wettelijk sta je nergens als de papieren afwijken van de werkelijkheid. Zelfde geld voor getunede brommer ed.
Praktijk is dat iedereen maar rijd en er zijn tussentijdse keuring zoals bij auto's. Alleen bij de eerste te weglating daarna niet meer. Dus je kunt dan van alles doen.
hey,
hier ben ik weer Volgens een vriend van me mag je op je 16 en 9maanden al alleen met een quad rijden. Bij een auto moet je pa of begeleider erbij zijn maar op een quad mag je al op je 16 en 9maand. Is dit waar?
En ff nog een dom vraagje maar mag je nu met een quad op de autosnelweg (in BE) of niet?
hier ben ik weer Volgens een vriend van me mag je op je 16 en 9maanden al alleen met een quad rijden. Bij een auto moet je pa of begeleider erbij zijn maar op een quad mag je al op je 16 en 9maand. Is dit waar?
En ff nog een dom vraagje maar mag je nu met een quad op de autosnelweg (in BE) of niet?
$t!ng! counter-strike & quads!
2*nee$t!ng schreef:hey,
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Toeschouwer
-
- Quadracer
- Contacteer:
ik heb met een voorlopig rijbewijs met de quad gereden en dit mocht, maar ik deed dit wel op 3 maand en ik mocht alleen rijden met de auto, zonder begeleiding.
vanaf dat er begeleiding nodig is, mag men niet met een quad rijden zonder een vast rijbewijs!
men mag in belgie ook niet op de autosnelweg met de quad, reden waarom weet ik niet, maar het is toch te gevaarlijk. als je dit wil, hang hem dan gewoon achter je wagen aan een remork
greetz
vanaf dat er begeleiding nodig is, mag men niet met een quad rijden zonder een vast rijbewijs!
men mag in belgie ook niet op de autosnelweg met de quad, reden waarom weet ik niet, maar het is toch te gevaarlijk. als je dit wil, hang hem dan gewoon achter je wagen aan een remork
greetz
op de site van yamaha staat er een pdf-documentje gemaakt door febiac met informatie over quads. daarin staat ook dat er geen enkele quad op de autosnelweg mag
hier de link (pagina 4: waar rijden?)
http://www.yamaha-motor.be/dutch/Images ... 108519.pdf
hier de link (pagina 4: waar rijden?)
http://www.yamaha-motor.be/dutch/Images ... 108519.pdf