18 jaar = alle quads?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
$t!ng
Easy Quadrider
Easy Quadrider

18 jaar = alle quads?

Bericht door $t!ng »

hey, de meeste zeggen wel dat je vanaf je 18 op een quad moogt rijden als je een rijbewijs B hebt maar mag je dan op alle quads? Dus van een raptor 700 tot een suzuki king quad want bij moto is dit niet het geval? Ik lees steeds iets van onder de 15kw enzo bij quads :s En bij auto kan je nu op je 16de en 9maand al rijden met een begeleider, hoe zit dat dan met de quad, alleen 17 en 9maand?

bvb dank!
$t!ng! counter-strike & quads!
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

(praktisch) alle quads zijn ingeschreven <= 15kw, of dat werkelijk zo is, is niet altijd juist, maar op papier dus wel, daardoor kan je met je B Rijbewijs ermee rondrijden.

Hoe dat zit met 16 en 9 maanden of 17 en 9 maanden weet ik niet, ik twijfel er zelfs aan of daar wettelijk iets over vastgelegd is...
Voor je rijlessen en rij-examen moet je voertuig alleszins aan bepaalde vereisten voldoen waaraan een quad niet voldoet (gordel, zitplaatsen, ... :wink: )
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Je hebt de verkeerde knop gebruikt John.
Franky
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Franky »

op de papieren van je quad (van Blaster tot R700, allemaal 't zelfde) staat 15Kw, wat natuurlijk niet klopt... maar wees er maar gewoon blij om :wink: Bij, brommers zit dit anders, en kan je dus ook pas vanaf 21jaar met de zware klippers beginnen..
16jaar9maand, dan mag je in principe aan je rijbewijs B beginnen --> THEORIE
rijbewijs krijg je normaal echt niet vroeger dan 18jaar hoor,, en mag je dus ook niet onder de 18jaar met quad,auto,moto(+50cc), enz.. rijden http://www.soundandvision.be/rijbewijs/1.htm
Pure adrenaline attached with a license plate !
brumm
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Kenteken 15kw

Bericht door brumm »

Feitelijk hoort het voertuif dus quad in dit geval te voldoen aan de eisen en vermeldingen die op het kentekenbewijs staan. De goedkeuring is gegeven aan de teruggevoerde quad met 15kw. Dat iedereen er begrenzers uithaalt en evt. andere tuning doet, neemt niet weg dat de quad niet meer dan 15kw mage hebben.

De vraag is bij ongeluk wat de verzekering doet. Politie kan je evt bekeuren doordat je een wezenlijke wijziging aan het voertuig hebt gedaan. Zal allemaal wel niet zo snel gebeuren, maar wettelijk sta je nergens als de papieren afwijken van de werkelijkheid. Zelfde geld voor getunede brommer ed.

Praktijk is dat iedereen maar rijd en er zijn tussentijdse keuring zoals bij auto's. Alleen bij de eerste te weglating daarna niet meer. Dus je kunt dan van alles doen.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Ralph schreef:Je hebt de verkeerde knop gebruikt John.
ik weet het, die knop stond me in de weg, vroeger was hij er niet :p
Neen, was per ongeluk, te snel geklikt, uit gewoonte. Vroeger stond de reply knop het meest rechts.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ik vind het ook wel lastig, is even wennen :)
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

Ralph schreef:Ik vind het ook wel lastig, is even wennen :)
zal ik hem enkel onderaan zichtbaar laten?
$t!ng
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door $t!ng »

oke guys, bedankt! Want kgraakte er niet goed uit met die "onder de 15KW" maarja als je op je 18 met alles mag rijden dan ist goe :knikduim: thx!
$t!ng
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door $t!ng »

hey,

hier ben ik weer :p Volgens een vriend van me mag je op je 16 en 9maanden al alleen met een quad rijden. Bij een auto moet je pa of begeleider erbij zijn maar op een quad mag je al op je 16 en 9maand. Is dit waar?
En ff nog een dom vraagje :p maar mag je nu met een quad op de autosnelweg (in BE) of niet?
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

$t!ng schreef:hey,

hier ben ik weer :p Volgens een vriend van me mag je op je 16 en 9maanden al alleen met een quad rijden. Bij een auto moet je pa of begeleider erbij zijn maar op een quad mag je al op je 16 en 9maand. Is dit waar?
En ff nog een dom vraagje :p maar mag je nu met een quad op de autosnelweg (in BE) of niet?
2*nee :afgestudeerd:
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
$t!ng
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door $t!ng »

Dus je mag NIET met een quad op de autosnelweg in BE? Andere vriend van mij (zijn pa = flik) zei van wel maarja zoals al eerder gezegt geweest --> flikken weten niet veel van quads?

En dat van 16 en 9maand is dat nu juist?
kawarider 250
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door kawarider 250 »

Met een quad mag je toch wel op de autosnelweg ? Hij moet wel aan het minimuum gewicht van 350 kg voldoen. Onder de 350 kg mag je er niet mee op de autosnelweg. Ik heb dit ooit zo gelezen (maar weet niet juist waar) in een of andere wettekst.
>>kawasaki 250 mojave<<
Steffen
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Steffen »

ik heb met een voorlopig rijbewijs met de quad gereden en dit mocht, maar ik deed dit wel op 3 maand en ik mocht alleen rijden met de auto, zonder begeleiding.
vanaf dat er begeleiding nodig is, mag men niet met een quad rijden zonder een vast rijbewijs!
men mag in belgie ook niet op de autosnelweg met de quad, reden waarom weet ik niet, maar het is toch te gevaarlijk. als je dit wil, hang hem dan gewoon achter je wagen aan een remork :p

greetz
Matthieu
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Matthieu »

op de site van yamaha staat er een pdf-documentje gemaakt door febiac met informatie over quads. daarin staat ook dat er geen enkele quad op de autosnelweg mag
hier de link (pagina 4: waar rijden?)
http://www.yamaha-motor.be/dutch/Images ... 108519.pdf
Plaats reactie