Hallootjes
Ik denk er serieus aan om een ATV/Quad te kopen voor mijn woon-werk verkeer. Dit is puur binnen de bebouwde bebouwde kom, maar ik wil er op een 80-weg ook goed mee uit de voeten kunnen. Niet op de snelweg.
Hoeveel cc heb ik nodig
welke aandrijving (ketting/riem kardan)
Moet ik letten op welke verign er onder zit
en waar moet ik nog meer op letten
Nu heb ik een 4WD auto gehad, maar op de openbare weg moest de 4WD uit omdat er vanwege de tractie in het terrein een klein omloopverschil zat tussen de voor en achter wielen. Geld dit ook voor 4x4ATV's of mag die 4wielaandrijving op de verharde weg wel aan.
Wat zijn de gebruikerservaringen. Ik heb gehoord dat je flink moet tegenhangen als je met 50 een rotonde neemt. Zijn er nog meer minpuntjes behalve dat je nat wordt als het regent ?
Al vast bedankt voor het meedenken
Ricahrd
Help een groentje a.u.b
-
- Toeschouwer
- Berichten: 1
- Lid geworden op: vr 28 apr, 2006 09:29
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
Help een groentje a.u.b
Ik ben nieuw, alle kennis is welkom
-
- Quadracer
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
- Locatie: atvland
eerst ga je moeten een gedacht maken wat je wil :een 4x4 of sportquad met achtertractie.
voor de vering als je juist wegverkeer doet en beetje onverhard zijn de orignele veren voldoende.
het tegenhangen in de bocht is kwestie van gewoon geworden,betert naarmate je begint te rijden.
als je vlot wil rijden aan 80 per uur en toch nog voldoende koppel wilt om eens te accelereren ben je best af met een raptor 660 of 700.als je liever automaat rijd mischien een kfx700 van kawasaki.voor de 4x4 ga ik me niet uitspreken welk de beste is in het dagelijks verkeer.mijn keuze zou een grizzly zijn van yamaha.
voor de vering als je juist wegverkeer doet en beetje onverhard zijn de orignele veren voldoende.
het tegenhangen in de bocht is kwestie van gewoon geworden,betert naarmate je begint te rijden.
als je vlot wil rijden aan 80 per uur en toch nog voldoende koppel wilt om eens te accelereren ben je best af met een raptor 660 of 700.als je liever automaat rijd mischien een kfx700 van kawasaki.voor de 4x4 ga ik me niet uitspreken welk de beste is in het dagelijks verkeer.mijn keuze zou een grizzly zijn van yamaha.