Pagina 1 van 2
A-armen los krijgen (tips)
Geplaatst: ma 01 mei, 2006 15:54
door FlangleR
heb bezig geweest om deze te verwijderen maar krijg ze maar niet los he,moet ik e rnu nog wa harder opslaan of hoe zit het,het is toch de bedoeling dat die volledige bout meekomt met de a arm he
mor als ik erop sla dan maak ik de schroefdraad van de bout kapot
iemand ook zoveel moeite gehad en een goed truuksken
Geplaatst: ma 01 mei, 2006 16:58
door Ivoman #7
Peet weet het trukje! Als hij u je oliereservoir komt binnensteken helpt ie je wel even.
Zoiets is niet makkelijk uit te leggen. Je moet het zien. Tenzij iemand daar wel in slaagt...
Geplaatst: ma 01 mei, 2006 17:50
door keesie
wij hebben daar een "trekker" voor, goed gereedschap...is het halve werk.
Geplaatst: ma 01 mei, 2006 18:11
door FlangleR
ok dat peet dan maar zo snel mogelijk is afkomt
Geplaatst: ma 01 mei, 2006 18:12
door Ralph
Bedoel je de fuseekogel of de bout die door de a-arm gaat?
Geplaatst: ma 01 mei, 2006 19:08
door Bartie
keesie schreef:wij hebben daar een "trekker" voor, goed gereedschap...is het halve werk.
Dat is inderdaad de enige manier.
Den truk van den hamer vind ik niet echt de ideale manier.
Door met een hamer op de hub te slagen komt de baljoint die conisch in de hub zit gespannen ook wel los maar zo beschadig je de hub.
Geplaatst: ma 01 mei, 2006 19:45
door Ralph
Als het om de fuseekogel gaat dan moet je zo'n ding kopen:
Kost vrijwel niets. Er op zetten, draaien, plopt er zo uit zonder al te veel kracht te zetten. Heb er zelf een, werkt super.
Geplaatst: di 02 mei, 2006 07:24
door No Limit W-tec
Ken ik niet, gebruik ook truuk met de hamer, gaat hier altijd vrij vlotjes, eerst wat kruipolie spuiten en dan tik of twee en valt eruit.
Heb je meer info Ralph ?
Geplaatst: di 02 mei, 2006 07:48
door Ralph
Verschillende merken maken ze, ik heb hem zelf van Motion Pro.
Aan de onderkant zit een gat, dat schuif je over de bovenste of de onderste balljoint aan de binnenkant van de hub. Dan hou je met een steeksleutel het onderste stuk vast en met een andere steeksleutel of ringsleutel draai je die bout omhoog, die duwd dan zonder problemen de balljoint er uit, je hoeft niet eens veel kracht te zetten. Als je één kant er uit hebt dan zet je die losse kant weer een beetje vast met z'n kroonmoer en draai je het tooltje om, je hebt die losse kant wel nodig om het onderste stuk van de tool gecentreerd te houden.
Geplaatst: di 02 mei, 2006 07:52
door Lewis
Facom heeft ze ook van kleine modellen tot grote, werkt prima,
Geplaatst: di 02 mei, 2006 12:37
door Ralph
Betere foto:
Geplaatst: di 02 mei, 2006 14:10
door No Limit W-tec
Hoe noemt dat juist in 't engels of wat is MP nummer ?
Geplaatst: di 02 mei, 2006 16:38
door keesie
Ralph schreef:Betere foto:
ik heb er ook zo een, maar die is om een vliegwiel er af te krijgen.
Geplaatst: di 02 mei, 2006 21:40
door Ralph
http://www.motionpro.com/motorcycle/too ... separator/
Het lijkt inderdaad op een vliegwieltrekker, maar dan is ie net iets anders
Ik durf te wedden dat je binnen 1 minuut beide balljoints er uit kunt persen, als je een beetje doorwerkt.
Geplaatst: wo 17 mei, 2006 15:57
door blaster200
ken ik ook nog wel met een slijptol
maar kheb ze er nog nooit uitgehad dus ik weet het nie