Reacties graag in mijn oude topic zodat het ook voor nieuwe lezers fijner lezen is.
Ik heb dit zo gedaan omdat ik als het goed is dinsdag mijn frame trug krijg van het poedercoaten en ik dus weer volgas er tegen aan kan gaan.
Vandaag ben k m'n quad op wezen halen in winterswijk na anderhalf uur in de auto te hebben gezeten kwam k daar aan.
Eerst wat koffie zoals dat hoor
 daarna 2 schuurtjes af om onderdelen te halen en daarna naar een kartbaan waar de rest van het spul stond.
  daarna 2 schuurtjes af om onderdelen te halen en daarna naar een kartbaan waar de rest van het spul stond.De quad lag helemaal uit elkaar dus allemaal dozen ingeladen en een kader op de aanhanger.
Na een trug reis van wederom weer anderhalf uur kwam k thuis en natuurlijk meteen het hele spul van de aanhanger af niet eten maar bouwen.

Het eerste plan was om eerst alles te poederlakken en mooi maken maar bij nader inzien wil ik hem eerst lopend hebben voor ik hem opknap dus om hem te testen bouw ik em nu eerst maar in elkaar.
Daarna weer helemaal strippen en laten lakken.
Nja omdat ik al vaker quads heb gestript en gebouwd wist ik al in grote lijnen hoe alles in elkaar moest dus maar meteen begonnen.
Hier zijn fotos van het eind resultaat na 3 uur werk.
Voor het opknappen ben ik het volgende van plan:
frame en alle stalen delen suzuki blauw poederlakken
nieuw plastic
en een aantal onderdelen herstellen die kapot zijn of versleten.
mods die er al opzitten zijn:
eml stuur
draaigas
spoorverbreders achter
voledig hulco afgeveerd
uitlaat maar k kan het merkje niet meer lezen

stalen achterbrug
stalen tandwielen aluminium trekt ie kapot
Ik heb zowat alles dubbel van het ding qua onderdelen dus ik kom voorlopig niks te kort.
Toch had ik nog een vraag.
Weet iemand het ral nummer van dat oude suzuki blauw?
greetzzz Bart Verstijnen
19maart 2006
Nou manne we zijn weer een dag verder.
vandaag de quad verder in elkaar gezet wel wat opstakels tegen gekomen na een uur kwam ik erachter dat ik door m'n vooraad bouten moeren heen was maar gelukkig heb ik er nog een paar weten te scharrelen.
De ochtend verliep vrij vlekkeloos maar de middag was andere koek.
Omdat ik natuurlijk wou dat het blok meteen goed liep heb k eerst de carburateur uit elkaar gehaald.
Nou ik denk dat iedereen zich hier wel voor kan stellen hoe een carburateur met 2 jaar oude aangekoekte mengsmering eruit ziet.
Dat werd dus dremel werk alles netjes met een staal borsteltje schoon polijsten en vervolgens wassen in benzine.
Ook het luchtfilter zag er wat minder jofel uit maar na een goede wasbeurt was deze ook weer mooi schoon.
Ik denk dat ik nu in totaal een goede 11 uur werk in heb zitten en hij staat voledig in elkaar.
En om ervoor te zorgen dat dit topic niet saai word zal ik wat fotos trekken van hoe hij er nu uit ziet.
K zet em naast de blaster zodat het verschil in volume goed te zien is.
Na de hele ochtend te hebben gesleuteld en 3 kwart van de middag probeerde ik te starten wat niet lukte.
Dus dan maar duwen he met 4 man achter dat ding en ik erop mja toen ik op snelheid was en de koppeling losliet in 2e slipten de wielen gewoon door de compressie(dit was op asfalt)
Dan maar in 3e proberen dat ging beter na 20meter begon het blok te pruttellen en sloeg hij dan aan wat me nogal verwonderde omdat het blok 2 jaar stil had gelegen.
Vervolgens begaf ik me naar het maisveld waar ik er na een paar keer gas geven achter kwam dat de gas soms bleef hangen en ook dat de killswitch het niet deed.
Weer naar huis en sleutelen gaskabel uit elkaar om er achter te komen dat deze gerafelt was dus deze week even nieuwe kabel halen.
De killshitch was gewoon niet geaard ontdekte ik later maar na dat hij geaard was werkte deze ook weer vlekkeloos.
Pics komen later deze avond dus nog even gedult.
Mvg Bart Verstijnen
19maart 2006 2e post
Nou manne hier zijn ze dan fotos van vandaag.
Let niet op hoe vuil ze zijn k moet ze nog wasse

Mvg Bart Verstijnen
20maart 2006
haha ik kon het niet laten vandaag toch maar weergesleuteld ziek of niet
ben amp stekkertjes wezen halen en heb de kabelboom eens goed na gekeken starte nu na 3 keer kicken.
ik krijg aleen de voorrem niet ontlucht
greetzzz
22maart 2006
Heey manne
Ik heb m'n remmen nu bijna ontlucht en k ga deze week mijn andere banden ook op velg zetten.
De achter veer ga ik wat zachter zetten zodat hij niet helemaal op z'n eind staat want ik vind hem eigelijk toch wel een beetje te hoog.
De quad heeft nu de neiging om over te hellen in de bocht en dat is niet zo fijn.
K heb vandaag en gistere nog gereden en het is toch iedere keer weer een hele beleving vooral omdat het toch echt je eigen machine is.
Vandaag heb k m'n moeder ook zo ver gekregen dat ze mee het stoffige veld op kwam om fotos te maken die ik in de loop van de dag zal plaatsen.
Mvg Bart Verstijnen
22maart 2006 2epost
En hier zijn dan de fotos van deze middag.
greeetzzz bart
23maart 2006
Heey manne
Vandaag ben ik er weer eens flink tegen aan gegaan.
K heb m'n 20inch banden op velg gezet en op de quad gemonteerd en ook de stuurstangen los gekregen, ook al was daar een sokkentang voor nodig.
Ook heb ik de achterveer zachter gezet zodat hij wat inzakt als ik erop ga zitten en hij wat meer rij comfort geeft.
Daarna zoals altijd weer even een ritje gemaakt en wat een verschil zeg de quad gaat stukken minder aan het zoeken naar sporen en is in de bochten veel stabieler.
Ik moet aleen nog wel leren hoe ik beter kan doseren met het gas want ik kom nu iedere keer op m'n achter wielen de bocht uitgevlogen wat van de ene kant leuk is maar van de andere kant best eng
K zit er trouwens ook aan te denken om mee te doen bij vbm bree maar daar ben ik nog niet zeker van.
Mvg Bart Verstijnen
26maart 2006
Heeey mensen
Het is alweer een paar dagen geleden dat ik materiaal heb gepost.
Dus ik vond wel weer tijd worden.
Ik heb deze keer een foto presentatie gemaakt ofjaa geprobeert te maken

K ben benieuwd wat jullie er van vinden dus laat je mening horen.
Hier de link:
http://videos.streetfire.net/video/E83F ... 975515.htm
greetzz bart
30maart 2006
Heey manne
Hooooow t gaat nie goed hier t is al veel te lang stil.
Deze week heb k m'n carter kap er af gehaald omdat ik iets hoorde vegen maar dat bleek naderhand niks te zien dan een braampje.
Maar toen las ik het topic over die raptor 350 en da polijsten leek me ook wel wat.
Dus om klein te beginnen heb ik toen mijn waterpomp cover eraf geschroef en ben ik beginnen schuren(wat zijn dremels toch handig).
Na het schuren nog met 5 verschillende bitjes aan het poetsen gegaan en jawel hoor het blinkte nog ook.
Het covertje zit er inmiddels weer op maar omdat ik nog een reserve blok had wou ik eigelijk eens kijken of ik het ook met de ontstekings deksel voor elkaar kon krijgen.
Daar ben ik nu aan bezig ik polijst alles aleen de lettertjes van suzuki niet dus als het goed is heb ik straks een mooie blanke deksel met blauwe suzuki lettertjes.
Ik zal kijken of ik morgen fotos kan maken.
Greetzzz Bart Verstijnen
31maart 2006
Nou manne zoals beloofd heb k fotos gemaakt van de gepolijste kapjes.
Zie hier de waterpompcover en de ontstekingsdeksel.
Deze keer geen lang verhaal want m'n handen zijn helemaal gaar van het priegelen met die dremel

ontstekingsdeksel
waterpompcover
greetzz bart
9april 2006
Heey manne
Nou het is al weer ff geleden en ik moet zeggen dat ik de laatste tijd niet veel aan de quad heb kunnen doen.
Maar dat wil niet zeggen dat ik geen nieuws heb.
Na wat overleggen en rond bellen heb ik dus toch maar besloten om mee te doen aan de VBM in Bree, maandag ga ik naar de sportdokter om gekeurd te worden en als alles goed is vertrek ik vrijdag avond richting belgie.
Ik heb wel van achter nog een groter tandwiel moeten steken omdat ik niet genoeg bereik had met de kettingspanner dus ik ben benieuwd wat die paar tandjes extra gaan geven.
greetzzz Bart
20april 2006
ff een update je
Na het modderfestein van bree ben ik begonnen m'n quad weer uit elkaar te halen om te poedercoaten.
En ik kan de gene die in bree zijn geweest dit warm aan bevelen want werkelijk overal zit nog modder ook al denk je dat je quad schoon is na het poetsen dat is dus echt niet zo:P
Mja dat even terzijde bij het uit elkaar halen kwam ik een aantal scheurtjes in het frame tegen eentje bij de motorsteun en de andere 2 bij de klem van m'n zadel die waren dus iets minder erg.
De scheurtjes wil ik binnekort gaan lassen en dan komende maand als het goed is alle onderdelen coaten.
aleen heb ik deze keer jullie hulp ff nodig.
Ik weet namelijk nog niet precies wat voor kleuren ik wil gebruiken.
Er komen wel nieuwe kappen op in de orginele kleuren en het kader wil ik gewoon suzuki blauw doen.
Maaaar wat te doen met de A-armen, swingarm, nerfbars, grabbar, voetsteunen, stuur en andere kleine prularia?
Als jullie leuke ideeën hebben laat het hier ff horen of laat een foto shopje achter van een van mijn fotos die ik eerder heb gepost.
greetzz bart
24april 2006
Heey manne
Het is hier wel wat stil maar ik heb ondertusse wel wat nieuws
K heb de quad nu bijna helemaal uit elkaar op de achterbrug na.
Maar als ik die uit elkaar heb kan in principe alles gepoedercoat worden.
Nu heb ik bij Ralph ook nog wat onderdelen besteld voor het project want ik merkte dat toch het een en ander versleten was.
Daarom dus de volgende onderdelen besteld:
Nieuwe koppelingsplaten
Nieuwe remblokken
En jawel nieuw plastic
En hoe ik het deze keer allemaal zo snel kon betalen is voor mij ook nog steeds een raadsel het zit namelijk zo.
Ik heb een beetje het idee dat mijn groot ouders een beetje ziek worden we waren namelijk op 2e paasdag met de familie aan het eten begonnen ze in eens spontaan geld uit te delen aan de klein kinderen echt vaag maar toch zeker niet verkeerd al zeg ik het zelf.
Mja tot de onderdelen hier zijn en mijn spullen gelakt zal het project ff stil liggen maar als alles volgens de planning lukt zal hij ongeveer eind juny klaar zijn.
En komt hij uiteraard te koop te staan!
Mvg Bart Verstijnen
Bij deze nog even een paar fototjes van m'n hoopje onderdelen klaar voor PC.
2mei 2006
woooooooohoooooooooooow eindelijk is het gelukt ik heb de bus uit mijn achterbrug dus nu is alles kaal en klaar om te poedercoaten.
ik heb ondertussen zelf ook nog wat onderdelen gespoten in zilvergrijs en matzwart en nu ik het allemaal zo zie ben ik er van overtuigt dat de quad er straks super uit komt te zien.
greetzzz
Updates volgen als het frame er is.
Gelieve te posten in het andere topic.
Mvg Bart Verstijnen