probleem

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
doubletracing
Quadracer
Quadracer

probleem

Bericht door doubletracing »

vandaag mijn quad weer gemonteerd na de wekelijkse onderhoudsbeurt en en eens ik terug in de straat reed merkte ik op bij het lossen van de gas dat de uitlaat erg overdreven knalt in bijna elke versnelling,ook bij het optrekken tussen de versnellingen in kan hij ook een luide knal geven.enige wat ik anders gedaan heb is mijn luchtfilter en outerwear met putoline luchtfilterolie ingesmeerd.dit kan toch het probleem niet zijn?wel vreemd dat hij het vorige keer dat ik reed hij het niet deed...iemand raad?
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

was de luchtfilter goed droog? volgens mij is dat het probleem
doubletracing
Quadracer
Quadracer

da blauw spul moet die volledig opgedroogd zijn voor je gaat rijden?denk wel aan de binnenkant van de filter dat hij nog wat vochtig staat,filter heeft halfuur in open lucht gestaan.

www.depannagedoublet.be
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

is wat weinig, haal hem eruit en pak keukenpapier,doe dat rond je filter en dop hem daarmee wat droger, laat hem dan wat buitenhangen of blaas je er wat op met de compressor. Volgens mij is hij nu te nat en te vettig en staat je quad daardoor te rijk, hij mag echt niet meer druppelen.
wat ik doe is ze insmeren,goed inwrijven, uitdrukken (wringen mag niet) en dan omhooghangen voor te drogen en daarna in gazettepapier rollen en ze enkele weken laten liggen (om de 2weken gebruik ik 1), dan zijn ze droog genoeg. doe meestal 3-4 filters tesamen.
greetz

Toegevoegd na 1 minuten:

en die outerwair met olie insmeren moet dat? volgens mij niet.
keesie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door keesie »

kan eigenlijk niet aan je filter liggen,

zit je uitlaatbocht goed vast aan je cyl kop, zo niet trekt ie valse lucht
kontroleer eerst je klep speling
zit je bougiedop er goed op?
is je brandstof goed ?
wanneer heb je voor het laatst je carb uitelkaar gehaald?
knalt ie ook als je in een hoge versnelling afremt op de motor met gas dicht? dan is het onderste circuit arm, mengselschroef iets uitdraaien en proberen.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

keesie schreef:kan eigenlijk niet aan je filter liggen,

zit je uitlaatbocht goed vast aan je cyl kop, zo niet trekt ie valse lucht
kontroleer eerst je klep speling
zit je bougiedop er goed op?
is je brandstof goed ?
wanneer heb je voor het laatst je carb uitelkaar gehaald?
knalt ie ook als je in een hoge versnelling afremt op de motor met gas dicht? dan is het onderste circuit arm, mengselschroef iets uitdraaien en proberen.
kan wel hoor keesie, heb een tijd geexpreimenteerd met castrol filter olie, die moest je op de filter sprayen, die vervloog en liet dan een vettige laag achter, en daar had men motor heel wat last van backfire,zelfs tot slecht starten toe. Filters mooi uitgewassen,de putoline erop op correcte wijze, en dan merk je direkt het verschil al op de filter,de putoline zit door heel de filter gedrenkt en is belange niet zo plakkerig op de buitenkant. Die castrol kon ik de filter op de muur kleven zonder dat hij eraf viel. dat is het verschil.
greetz
keesie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door keesie »

nou , dan zal dat het zijn :duimhoog:
doubletracing
Quadracer
Quadracer

probleem was dus een scheurtje in de voorbocht van de uitlaat aan de cilinder die het klakken in de uitlaat veroorzaakte... :roll:

www.depannagedoublet.be
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

keesie schreef:zit je uitlaatbocht goed vast aan je cyl kop, zo niet trekt ie valse lucht
Kiek eens an, had hij toch gelijk.
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

was het niet weer een FP ? :x :|

grtzzz
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Outerwears moet je NIET inolieën ! Dan komt hij veel te vlug dicht te zitten. Bedoeling van Outerwears is grof vuil tegenhouden, filter zelf houdt fijne deeltjes tegen.

Een reden waar ik ook nog aan dacht : wij hebben al paar keer voorgehad dat mengselschroef eruit trilt. Op te lossen door tipje blauwe silicone in het gaatje te doen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
doubletracing
Quadracer
Quadracer

nadat met mijn uitlaat is afgebroken heb ik dus moeten de orignele voorlopig monteren en heb dus maandag met de orignele lijn wedstrijd gereden en ik ondervond geen verschil tov de fp.kan iemand me zeggen waarom ik me weer een aftermarket zou moeten kopen?behalve het gewichtsverschil natuurlijk...

www.depannagedoublet.be
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Omdat je bij Bertmat tegen zeer democratische prijzen aan een Domaatje kan geraken! :D :lol:

Even serieus proberen, omdat volgens mij de originele lijn zonder Db killer teveel lawaai maakt!

Groeten, Bert.
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

doma trekt ook veel rustiger en heeft betere powerband, doen ze net hetzelfde bij de cross moto's
de inter's monteren niet enkel een after market uitlaat voor dat beetje meer power maar ook voor een betere powerband !

grtzzz
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
doubletracing
Quadracer
Quadracer

mijn fp maakte veeeeeeel meer kabaal dan de orignele uitlaat zo,der spark arrestor maarja ik zie wel wat het geeft de volgende wedstrijden,anders zal er inderdaad een doma onder geraken :p

www.depannagedoublet.be
Plaats reactie