Pagina 1 van 2

probleem

Geplaatst: za 03 jun, 2006 17:40
door doubletracing
vandaag mijn quad weer gemonteerd na de wekelijkse onderhoudsbeurt en en eens ik terug in de straat reed merkte ik op bij het lossen van de gas dat de uitlaat erg overdreven knalt in bijna elke versnelling,ook bij het optrekken tussen de versnellingen in kan hij ook een luide knal geven.enige wat ik anders gedaan heb is mijn luchtfilter en outerwear met putoline luchtfilterolie ingesmeerd.dit kan toch het probleem niet zijn?wel vreemd dat hij het vorige keer dat ik reed hij het niet deed...iemand raad?

Geplaatst: za 03 jun, 2006 17:42
door Robby
was de luchtfilter goed droog? volgens mij is dat het probleem

Geplaatst: za 03 jun, 2006 17:44
door doubletracing
da blauw spul moet die volledig opgedroogd zijn voor je gaat rijden?denk wel aan de binnenkant van de filter dat hij nog wat vochtig staat,filter heeft halfuur in open lucht gestaan.

Geplaatst: za 03 jun, 2006 17:51
door Robby
is wat weinig, haal hem eruit en pak keukenpapier,doe dat rond je filter en dop hem daarmee wat droger, laat hem dan wat buitenhangen of blaas je er wat op met de compressor. Volgens mij is hij nu te nat en te vettig en staat je quad daardoor te rijk, hij mag echt niet meer druppelen.
wat ik doe is ze insmeren,goed inwrijven, uitdrukken (wringen mag niet) en dan omhooghangen voor te drogen en daarna in gazettepapier rollen en ze enkele weken laten liggen (om de 2weken gebruik ik 1), dan zijn ze droog genoeg. doe meestal 3-4 filters tesamen.
greetz

Toegevoegd na 1 minuten:

en die outerwair met olie insmeren moet dat? volgens mij niet.

Geplaatst: ma 05 jun, 2006 07:26
door keesie
kan eigenlijk niet aan je filter liggen,

zit je uitlaatbocht goed vast aan je cyl kop, zo niet trekt ie valse lucht
kontroleer eerst je klep speling
zit je bougiedop er goed op?
is je brandstof goed ?
wanneer heb je voor het laatst je carb uitelkaar gehaald?
knalt ie ook als je in een hoge versnelling afremt op de motor met gas dicht? dan is het onderste circuit arm, mengselschroef iets uitdraaien en proberen.

Geplaatst: ma 05 jun, 2006 10:21
door Robby
keesie schreef:kan eigenlijk niet aan je filter liggen,

zit je uitlaatbocht goed vast aan je cyl kop, zo niet trekt ie valse lucht
kontroleer eerst je klep speling
zit je bougiedop er goed op?
is je brandstof goed ?
wanneer heb je voor het laatst je carb uitelkaar gehaald?
knalt ie ook als je in een hoge versnelling afremt op de motor met gas dicht? dan is het onderste circuit arm, mengselschroef iets uitdraaien en proberen.
kan wel hoor keesie, heb een tijd geexpreimenteerd met castrol filter olie, die moest je op de filter sprayen, die vervloog en liet dan een vettige laag achter, en daar had men motor heel wat last van backfire,zelfs tot slecht starten toe. Filters mooi uitgewassen,de putoline erop op correcte wijze, en dan merk je direkt het verschil al op de filter,de putoline zit door heel de filter gedrenkt en is belange niet zo plakkerig op de buitenkant. Die castrol kon ik de filter op de muur kleven zonder dat hij eraf viel. dat is het verschil.
greetz

Geplaatst: ma 05 jun, 2006 18:34
door keesie
nou , dan zal dat het zijn :duimhoog:

Geplaatst: wo 07 jun, 2006 11:46
door doubletracing
probleem was dus een scheurtje in de voorbocht van de uitlaat aan de cilinder die het klakken in de uitlaat veroorzaakte... :roll:

Geplaatst: wo 07 jun, 2006 12:42
door Ralph
keesie schreef:zit je uitlaatbocht goed vast aan je cyl kop, zo niet trekt ie valse lucht
Kiek eens an, had hij toch gelijk.

Geplaatst: wo 07 jun, 2006 13:11
door Dutje#82
was het niet weer een FP ? :x :|


grtzzz

Geplaatst: wo 07 jun, 2006 13:24
door No Limit W-tec
Outerwears moet je NIET inolieën ! Dan komt hij veel te vlug dicht te zitten. Bedoeling van Outerwears is grof vuil tegenhouden, filter zelf houdt fijne deeltjes tegen.


Een reden waar ik ook nog aan dacht : wij hebben al paar keer voorgehad dat mengselschroef eruit trilt. Op te lossen door tipje blauwe silicone in het gaatje te doen.

Geplaatst: do 08 jun, 2006 19:20
door doubletracing
nadat met mijn uitlaat is afgebroken heb ik dus moeten de orignele voorlopig monteren en heb dus maandag met de orignele lijn wedstrijd gereden en ik ondervond geen verschil tov de fp.kan iemand me zeggen waarom ik me weer een aftermarket zou moeten kopen?behalve het gewichtsverschil natuurlijk...

Geplaatst: do 08 jun, 2006 20:23
door bertmat
Omdat je bij Bertmat tegen zeer democratische prijzen aan een Domaatje kan geraken! :D :lol:

Even serieus proberen, omdat volgens mij de originele lijn zonder Db killer teveel lawaai maakt!

Groeten, Bert.

Geplaatst: do 08 jun, 2006 20:25
door Dutje#82
doma trekt ook veel rustiger en heeft betere powerband, doen ze net hetzelfde bij de cross moto's
de inter's monteren niet enkel een after market uitlaat voor dat beetje meer power maar ook voor een betere powerband !


grtzzz

Geplaatst: vr 09 jun, 2006 11:47
door doubletracing
mijn fp maakte veeeeeeel meer kabaal dan de orignele uitlaat zo,der spark arrestor maarja ik zie wel wat het geeft de volgende wedstrijden,anders zal er inderdaad een doma onder geraken :p