afbreken beugels cylinderkop

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Dozo
Quadrunner
Quadrunner

afbreken beugels cylinderkop

Bericht door Dozo »

Ik merkte gisteren tijdens het rijden op mijn Warrior :crossercool: dat mijn blok ruimte had om te bewegen in zijn frame.
ik heb vandaag alle kappen en tank verwijderd en zag tot mijn grote schrik dat allebei de beugels waar mijn cylinderkop mee aan mijn frame vast staat waren afgebroken.
ik heb de bouten onderop van het blok beide aangetrokken(stonden wat los).
Nu komt mijn vraag:
Iemand riep dat dit komt omdat ik veel op 2 wielen (zijkanten) rijdt.
is dit ook zo ? komt het breken van deze beugels door het torderen van mijn frame?
Ik wil de beugels laten lassen maar als het komt door het op de zijwielen rijden zal ik hem waarschijnlijk ook moeten verstevigen.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

hmmz, frame van een warrior is normaal beresterk, zou normaal niet mogen van op zijwielen te rijden.
Ik zou het laten teruglassen, dat zou moeten lukken.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Als je hem 2de hands gekocht hebt dan denk ik dat er meer mee gebeurd is dan enkel op zijwielen rijden...
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Misschien nooit goed aangedraaid of met slechte bouten en moeren (geen zelfsluitende moer, of hoe dat ding heten mag). Wanneer je de hele boel weer inelkaar gaat draaien, pak dan het werkplaatshandboek erbij en draai ze vast met het voorgestelde aantal Nm's en vergeet niet na 1 of 2 ritten alles nog een keer na te trekken.
Dozo
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Dozo »

Ralph THX voor de tips weer :applaus: (ik heb gelijk even alle manuals die ik kon vinden geprint)
ik heb een pm gehad van keesie die zijn hulp en kennis aanbood :p dus het komt wel goed.
Ik heb de beugels meegegeven aan een maat van me en die repareerd en verstevigd ze gelijk.
Blijf ik het raar vinden dat ze allebei breken.
ik begreep dat het rijden op de zijwielen meer frictie geeft op de blokbouten (kan ik me heel goed voorstellen)
maar dat dan je beugels breken/scheuren... :shock: blijft toch een beetje raar.
ik weet inderdaad niet wat er in de afgelopen 2 jaar met mijn Yammie is gebeurd maar ja verder vertoond de quad geen echte tekenen van "misbruik" dus ik verbaas me nog steeds een beetje...
Die dingen zijn 4 mm staal ofzo en dat 2 keer :spieren:

of euh zou het toch aan mijn rijstijl liggen ? :engel:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Als Keesie je raadt geeft dan komt het wel goed :)
lode
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

warrior

Bericht door lode »

jaa heb ook warrior gehad, 1 jaar oud, had de beugels ook door boven de cilinder, en de andere bevestigingen zaten allemaal los.
als je gas geeft en hij stond in versnelling, dan zag je het versnellings pootje 5 mm bewegen van links naar rechts, dus ben blij dat ik toen de ketting niet rond mijn oren heb gehad.

heb het laten lassen , de zelfde beugels.
en de rest heeft jumping jet mij terug vast gezet

was weer in orde, amaai een pak minder trillingen

grtzz lode

www.just-fun.be
Plaats reactie