Pagina 1 van 2
Banshee raar geluid
Geplaatst: do 15 jun, 2006 22:21
door Topsport
Ik heb sinds een tijdje een banshee gekocht. Hij rijd echt zalig. Maar als ik heel goed luister hoor ik aan de schakelpook geratel. Wat zou dit kunnen zijn? Hebben banshee's nogal last van slijtende krukas-lagers?
alvast bedankt voor de hulp...
Geplaatst: do 15 jun, 2006 22:53
door Alfredo
In het beste geval is het je kettingrol die je hoort ratelen en dan is er niets aan de hand.
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 02:06
door Topsport
De kettingrol is het niet, want ik hoor het ook als ik volledig stilsta... Of bedoel je een andere kettingrol als degene die de ketting en zo uw achterwiel aandrijft?
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 06:46
door Ralph
Komt het vanuit het blok als je je oor er bij houd?
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 07:25
door Tony
Een veel voorkomende kwaal,is dat er speling zit op het koppelingshuis. Je kunt de alu kooi, dan verdraaien ten opzicht van de tandkrans.
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 11:57
door Topsport
Ja het komt vanuit de richting van het motorblok. Maar ik hoor het inderdaad vooral aan de kant van de koppeling... Maar de lagers van de kruk-as verslijten die snel bij een banshee of komt het niet zo vaak voor?
mvg
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 12:09
door Tony
Dat valt wel mee volgens mij, ik heb er in ieder geval nog nooit eentje gehad, waarbij de krukaslagers herrie maken.
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 16:00
door peterrrrr
klinkt mischien raar maar is je rubber niet versleten in je kickstarter dat ie licht te trillen hem ik ook gehad
of je rubber van je uitlaat is uitgewerkt bij je cilinder dan hoor je ook zon tril geluid. effe iets tege de uitlaat duwen en kijke of ie het nog doet

Geplaatst: vr 16 jun, 2006 20:00
door Topsport
Nee dit heb ik al allemaal geprobeerd. Vandaag oliepeil van de versnellingsbak nagekeken en bleek dat er te weinig olie inzat. Toen heb ik de olie volledig afgelaten en er nieuwe ingedaan. Toen ik in de kom keek waarin ik de olie heb laten lopen zag ik kleine ijzerschilfertjes

. Nu ben ik niet zeker ofdat deze van de banshee komen, want de kom was zeker niet proper toen ik er de olie liet inlopen, maar ik ga hem voor de zekerheid eens opendraaien om te zien ofdat ik niks verdachts tegenkom.
Maar dit gaat voor binnen 2 weken zijn want ik zit volledig in de examens.
Als iemand nog een gedacht zou hebben van wat het zou kunnen zijn, You're welcome...
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 20:36
door Tony
Schilfertjes zullen wel van je versnellingsbak afkomen. Geen probleem! Is bij de meeste 2-takten het geval.
Ik hoop alleen voor je dat er niet veel te weinig olie in heeft gezeten, want dan komt de schade pas achteraf

Geplaatst: vr 16 jun, 2006 20:53
door Topsport
Dus de schilfertjes kunnen geen kwaad?Dat is normaal? Hoe komt dit dan? Het lijkt mij toch heel raar dat dit zomaar kan... Nee er zat nog veel olie in hoor, maar nu heb ik ook het gevoel dat de koppelling meer slipt(nadat ik de nieuwe olie erin heb gedaan). Ik heb er 10W40 gearoil voor 2T motoren ingedaan( in de manuel stond 10W30, maar die verkopen ze bijna nergens). Hoe zou het komen dat de koppeling nu meer slipt?
mvg
Geplaatst: vr 16 jun, 2006 21:55
door Tony
Schilfertjes komen van de tandwielen. Natuurlijk slijten deze altijd als je aan het rijden bent. Daardoor springen die schilfertjes er af. Neemvan mij maar aan dat het geen kwaad kan. Ik rijd zelf met een VLS KTM 560,daar komen ook elke keer schilfertjes uit, en schakelt nog perfect.
Slipt ie echt, of spinnen je wielen door?
Als je koppeling echt slipt zijn de platen misschien toch wat verbrand door een tekort aan olie.
Geplaatst: zo 18 jun, 2006 00:42
door Topsport
Nee hij slipt echt door. Het rare is dat hij het pas doet sinds er andere olie inzit...
Alleszins al bedankt voor de info...
Geplaatst: zo 18 jun, 2006 09:47
door Ralph
Is het olie voor natte koppelingen?
Geplaatst: zo 18 jun, 2006 11:04
door Topsport
Ja het staat er duidelijk op: Olie voor oliebadkoppelingen en voor 2t...
Maar ik vind het echt raar. Voordat ik de olie vervangen had, slipte hij nooit door...