Van supermotard 570cc 4T naar Raptor 660 of Banshee ?
-
- Toeschouwer
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 18 jun, 2006 22:12
Van supermotard 570cc 4T naar Raptor 660 of Banshee ?
Beste vrienden
ik ga de overstap maken van mn supermotard (Husq 570 4T) naar een quad.
Mijn zinnen staan op de Yam Raptor 660 (uiteraard ). Toch spreekt die verdomde power van de banshee me ook aan. Kunnen jullie me misschien in een paar zinnen zeggen wat de verschillen zijn qua rijervaring (power, topsnelheid, accelereren, wenbaarheid...)? OP dit gebied kan ik die 2tacts moeilijk inschatten..Klopt het dat de Banshee's goedkoper zijn in aankoop? Even een praktische vraag wat is de topsnelheid van een raptor?
Bedankt voor het antwoord alleszins!
Groeten
Philippe
ik ga de overstap maken van mn supermotard (Husq 570 4T) naar een quad.
Mijn zinnen staan op de Yam Raptor 660 (uiteraard ). Toch spreekt die verdomde power van de banshee me ook aan. Kunnen jullie me misschien in een paar zinnen zeggen wat de verschillen zijn qua rijervaring (power, topsnelheid, accelereren, wenbaarheid...)? OP dit gebied kan ik die 2tacts moeilijk inschatten..Klopt het dat de Banshee's goedkoper zijn in aankoop? Even een praktische vraag wat is de topsnelheid van een raptor?
Bedankt voor het antwoord alleszins!
Groeten
Philippe
Re: Van supermotard 570cc 4T naar Raptor 660 of Banshee ?
Banshee:Philippe3000 schreef:Beste vrienden
ik ga de overstap maken van mn supermotard (Husq 570 4T) naar een quad.
Mijn zinnen staan op de Yam Raptor 660 (uiteraard ). Toch spreekt die verdomde power van de banshee me ook aan. Kunnen jullie me misschien in een paar zinnen zeggen wat de verschillen zijn qua rijervaring (power, topsnelheid, accelereren, wenbaarheid...)? OP dit gebied kan ik die 2tacts moeilijk inschatten..Klopt het dat de Banshee's goedkoper zijn in aankoop? Even een praktische vraag wat is de topsnelheid van een raptor?
Bedankt voor het antwoord alleszins!
Groeten
Philippe
erg veel power waar ook nog is superveel uit te halen is, alleen kan je ze moeilijk of bijna niet meer met papieren vinden. 2takt maakt ook veel schreeuwend lawaai, maar sommige mensen vinden dit een supergeluid. Harde acceleratie die bijna geen quad kan evenaren, top ligt ergens tegen de 125-130km/h. Zeer wendbaar, wordt ook veel op parcours gebruikt, en er wordt nog veel mee gewonnen. Maar als je op de weg blijft raad ik hem wel af omdat het een pijnlijk harde quad is qua rijden (mijn mening). Maar mits enkele mods is dit wel te verzachten.
Banshee is inderdaad goedkoper in aankoop, maar vind je moeilijker, zeker met papieren.
Raptor 660:
Heel goede quad voor op de baan. Iets minder voor op parcours omdat ie een ietwat hoog zwaartepunt heeft. Heeft een lekker 4takt geluid. Goede acceleratie, veel cc's die je kan gebruiken en veel tuning mogelijkheden. Wendbaarheid is ook goed als je er spoorverbreders opzet (of bredere armen met een bredere achteras). Toch is het al een verouderde quad (banshee ook) die nu een opvolger heeft: de Raptor700. Deze heeft injectie.
660:Iets hogere aankoopprijs, maar veel vindbaar met papieren.
Dit zijn mijn meningen, dus aanvulling is altijd handig voor deze kerel
greetz,S
-
- Quadrunner
- Berichten: 528
- Lid geworden op: ma 19 sep, 2005 08:19
- Locatie: Gent
mijn mening:
2takt voor op circuit. inderdaad niet te onderschatten qua power, maar gewoon minder aangenaam denk ik op de baan met zijn schreeuwend geluid en hoge toeren.
660 en 700 4takt. zijn quads die zich uitstekend zijn voor openbaar verkeer, en ook voor te crossen.
zijn wel wat zwaarder dan pak weg een pure crossquad.
denk dat je met een 660 en 700 beter af zijt qua straat gebruik.
power zat, zijt gerust.
mijn 700 loopt ongeveer net iets meer dan 120 standaard, dus nog veel meer uit te krijgen.
2takt voor op circuit. inderdaad niet te onderschatten qua power, maar gewoon minder aangenaam denk ik op de baan met zijn schreeuwend geluid en hoge toeren.
660 en 700 4takt. zijn quads die zich uitstekend zijn voor openbaar verkeer, en ook voor te crossen.
zijn wel wat zwaarder dan pak weg een pure crossquad.
denk dat je met een 660 en 700 beter af zijt qua straat gebruik.
power zat, zijt gerust.
mijn 700 loopt ongeveer net iets meer dan 120 standaard, dus nog veel meer uit te krijgen.
RAPTOR 700 R
-
- Quadrunner
- Berichten: 528
- Lid geworden op: ma 19 sep, 2005 08:19
- Locatie: Gent
-
- Quad Expert
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
yahmmy the one schreef:nog zo iets: ik denk als je van een monobike komt met een cc van 500+ dat je gaat moeten gaan voor een 660 of 700.
ik zou geen genoegen nemen met da brommergeluid van een 2takt
dat brommer geluid is wel eens zo snel als jou 700 meneertje
nja ligt er gewoon aan wat je gewent bent als je op een 2takt rijd lijkt het ook op hij veel meer vermogen heeft dan een 4takt omdat het vermogen als het waren in een stoot vrijkomt.
dat is in iedergeval bij een banshee zo.
CustomCoatingsHelvoirt
mja, daar speelt smaak veel rol in. Ik vind persoonlijk een hard brullend 4takt geluid veel mooier als een banshee 2takt geluid!peterrrrr schreef:een standaard banshee maakt nie zo veel lawaai vind ik hoor ?met andere uitlaten wel meer idd.
maar een raptor met een andere uitlaat maakt ok een tering herrie hoor ! da geknetter
daarom ook dat ik een 4t heb, en jij een 2t
btw jouw banshee is wel vet moet ik toegeven!
greetz,S
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 160
- Lid geworden op: za 16 okt, 2004 10:47
- Locatie: oost-vl
als je gewoon bent om supermotard te rijden, ben je gewoon van met jouw machine te "spelen", en hier denk dat een banshee zeer goed is, veel wheelspin, zalig voor drifts neer te zetten op dorge en natte, is laag en stabiel (snel!) tov andere quads, een raptor zal wel makkelijker in wheelie gaan, daar hij een hoog koppel heeft.
wil je je onwijs vermaken, koop een banshee!
wil je stunten, koop een raptor
ook een enorm verschil is het verleggen, een banshee laat je goed door de vitessen heen jagen, lekker eind toeren gaan, buiten een 4t 1cilinder moet je echt wel vlug verleggen om het max koppel te halen.
qua onderhoud, denk ik dat een banshee mss wat meer aandacht nodig heeft aan de cilinders (vooral zuiger), maar de onderdelen zelf zijn redelijk goedkoop, 300-400 euro voor opnieuw boren en honen met nw zuigers, daar is de 4t wel wat hoger in (onderhouds)prijs.
en geluid, ik kom gewoon zot als ik het f1 geluid van een banshee hoor, buiten het monotoon geronk v een 4t.. ook hier weer eigen keus best!
mijn mening dan wel te verstaan
wil je je onwijs vermaken, koop een banshee!
wil je stunten, koop een raptor
ook een enorm verschil is het verleggen, een banshee laat je goed door de vitessen heen jagen, lekker eind toeren gaan, buiten een 4t 1cilinder moet je echt wel vlug verleggen om het max koppel te halen.
qua onderhoud, denk ik dat een banshee mss wat meer aandacht nodig heeft aan de cilinders (vooral zuiger), maar de onderdelen zelf zijn redelijk goedkoop, 300-400 euro voor opnieuw boren en honen met nw zuigers, daar is de 4t wel wat hoger in (onderhouds)prijs.
en geluid, ik kom gewoon zot als ik het f1 geluid van een banshee hoor, buiten het monotoon geronk v een 4t.. ook hier weer eigen keus best!
mijn mening dan wel te verstaan
Yamaha Banshee
-
- Quadrunner
- Berichten: 576
- Lid geworden op: zo 01 jun, 2003 10:51
onderhoud niet op blindstaren..bullitproof dat blok,alleen dat mengen he ,(is wel voor het behoud van het blok(je).)als je alleen wilt spelen en gummen is de banshee the one,maar als je eens wilt toeren of eens iets rustiger aan wilt doen is de banshee niet de ware,hij daagt je uit om dat gas los te gooien,de hele tijd dat je rijdt,het is net een puppy die de hele dag wilt spelen..(vandaar dat ik de banshee verkocht heb,ben al een ouwe l u l en dat jonge hondjes gedoe hoeft van mij niet meer )
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker
-
- Toeschouwer
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 18 jun, 2006 22:12