Hi,
Sinds enkele weken ben ik de trotse bezitter van een Raptor 700R met kenteken.
Voorheen reed ik voornamelijk op crossterreinen maar nu ik ben voorzien van kenteken zitten de eerste wegkilometers er ook reeds op.
Eerlijk is eerlijk, met de standaard af-fabriek crossbanden heb ik moeite om de machine netjes in het gareel te houden, ook op mooie asfaltwegen, gas er op in de 4e versnelling doet er je eigenlijk niet aan denken om de 5 ook nog eens uit te proberen.
Nu zit ik er over te denken om wegbanden aan te schaffen, liefst op aparte velgen zodat omsteken als ik wil crossen dan veel praktischer is. Hebben jullie ervaringen met terreinbanden versus wegbanden, hoeveel scheelt het nu precies met weggedrag en het halen van hogere snelheden.
Ben met name benieuwd of het nou enigszins verschil maakt of een verschil van dag en nacht is.
P.S. Ben nieuw op dit forum, zal binnenkort mijn profiel wat opfleuren en een aantal foto's uploaden.
Bij voorbaat dank voor jullie reactie.
Raptor Bandenkeuze
-
- Toeschouwer
Ik ga op mijne raptor 700 binnekort ook wegwieletjes opgooien.
Komen 10" breed x 10" hoog met 225-40-10 erop (achteraan)
En 8" breed x 10" vanvoor (of 6"breed) ben daar nog niet zeker van.
Douglas red labels omdat ITP 10x10 niet in zijn gamma heeft.
Wel een ander tandwieletje steken, anders gooid hij hem te hoog in toeren.
Komen 10" breed x 10" hoog met 225-40-10 erop (achteraan)
En 8" breed x 10" vanvoor (of 6"breed) ben daar nog niet zeker van.
Douglas red labels omdat ITP 10x10 niet in zijn gamma heeft.
Wel een ander tandwieletje steken, anders gooid hij hem te hoog in toeren.
-
- Toeschouwer
Hi Wally,wally schreef:wegbanden heb je veel meer grip, let wel op dat je achter 225/40- erop zet. (laag profiel banden). Btw waar kom je vandaan? Ik zag hier in de buurt een witte 700r met kenteken rijden. dacht dat ik de enige was. (bij alkmaar)
Ben momenteel bezig om me te orienteren op wegbanden, het aanbod is enorm, zal nog wel even duren voor ik er definitief uit ben, ik laat mijn uiteindelijke keuze nog wel weten. Heb jij een specifieke voorkeur voor 225/40 slofjes?
Momenteel hou ik het met mijn nopjes na 96 km/u voor gezien, ook op goede asfaltweggetjes. Heb jij de top er wel eens uitgehaald op terreinbanden?
De witte 700r die je hebt gezien was ik in ieder geval niet. Ik heb namelijk een blauwe en woon vlakbij Breda.
Verder knallen er hier in de buurt so-wie-so veel quads rond, wat een goed teken is uiteraard, waaronder een tweetal 700r's inclusief kenteken.
Bedankt voor je reactie.