Training voor te crossen
Training voor te crossen
Ik ben nu al geruime tijd wat meer op parcour aan het rijden minimum 1 maal perweek en zou graag eens een paar keer een competitie cross meerijden kan er mij soms iemand zeggen wat voor een training ik best doe voor mijn fysiek te verbeteren en in welke bond of reeks ik voor te beginne best zou starten ?Ik heb nu al redelijk veel in westdorpe gaan rijden en in Comines...
In Westdorpe rijd ik een gemiddeldde van 1' 55 en ik probeer zo een 25 à 30 minuten te rijden soms wel meer .
Als er iemand mij wat tips kan geven dan ben ik daar zeer dankbaar voor
In Westdorpe rijd ik een gemiddeldde van 1' 55 en ik probeer zo een 25 à 30 minuten te rijden soms wel meer .
FAILURE IS NOT AN OPTION
MEMBER OF ‰ QUAD RACING TEAM
-
- Toeschouwer
om met de quad te rijden daar is een helm zowiezo verplicht, de rest zoals broek, trui, niergordel en harnas is niet echt verplicht heb mijn 1e keer daar ook zonder gereden.
maar het is echt wel een must om te rijden met een deftige broek, niergordel zeker! en harnas ook wel!
ik zou zelf nooit meer zonder rijen, itt ik denk eraan om me nog een nekband te kopen ook en ik rijd (voorlopig) nog geen competitie!
maja je doet wat jezelf wil he
maar het is echt wel een must om te rijden met een deftige broek, niergordel zeker! en harnas ook wel!
ik zou zelf nooit meer zonder rijen, itt ik denk eraan om me nog een nekband te kopen ook en ik rijd (voorlopig) nog geen competitie!
maja je doet wat jezelf wil he
-
- Easy Quadrider
lille
als je een een clubwedstrijd wil meepikken ..
kan je het beste eens in lille komen rijden
niveau ligt er niet hoog hoor
en we rijden na de inters
kan je het beste eens in lille komen rijden
niveau ligt er niet hoog hoor
en we rijden na de inters
mijn eigen email adres is mattsvanlooy@hotmail.com
-
- Pro Quadrider
- Contacteer:
En lopen en zwemmen helpt ook goed, (van horen zeggen ) Met zwemmen gebruik je bijna al je spieren en met lopen krijg je conditie als een paard. Of minuten achter elkaar kunnen springtouwen (klinkt raar maar is zeker waar).
In de sportschool is er weinig dat echt te vergelijken is met het crossen, met het rijden span je constant je spieren, en wat je meestal in de sportschool doet is aanpannen en weer ontspannen. Dus dat is anders dan wanneer je rijd. Wat wel weer helpt is een stok van ongeveer 40 cm, daar doe je een lang touw aan, zo ongeveer 1 meter. Aan dat touw hang je een gewicht. Je houd de stok met gestrekte armen voor je uit en rolt hem langzaam af, en dan weer op. In het begin zullen je spieren snel verzuren, maar als je bijvoorbeeld elke dag het touw 5x heen en weer draait dan merk je snel dat je spieren minder snel verzuren.
In de sportschool is er weinig dat echt te vergelijken is met het crossen, met het rijden span je constant je spieren, en wat je meestal in de sportschool doet is aanpannen en weer ontspannen. Dus dat is anders dan wanneer je rijd. Wat wel weer helpt is een stok van ongeveer 40 cm, daar doe je een lang touw aan, zo ongeveer 1 meter. Aan dat touw hang je een gewicht. Je houd de stok met gestrekte armen voor je uit en rolt hem langzaam af, en dan weer op. In het begin zullen je spieren snel verzuren, maar als je bijvoorbeeld elke dag het touw 5x heen en weer draait dan merk je snel dat je spieren minder snel verzuren.
- Quadracer 74
- Quadrunner
- Contacteer:
Ik heb ooit gelezen van Jeremy Grath (ofzo), dat was tot enkele jaren geleden een hele goede supercrosser in de VS, dat er 2 oefeningen waren voor een motorcrosser die heel goed waren.
1) pompen
2) met je rug tegen de muur zitten en met je benen een hoek van 90° vormen, net zoals je op een stoel zou zitten, maar dan zonder stoel éé.
1) pompen
2) met je rug tegen de muur zitten en met je benen een hoek van 90° vormen, net zoals je op een stoel zou zitten, maar dan zonder stoel éé.
2 Quads gestolen!!
viewtopic.php?f=41&t=29468
viewtopic.php?f=41&t=29468
Re: Training voor te crossen
peet107 schreef:Ik ben nu al geruime tijd wat meer op parcour aan het rijden minimum 1 maal perweek en zou graag eens een paar keer een competitie cross meerijden kan er mij soms iemand zeggen wat voor een training ik best doe voor mijn fysiek te verbeteren en in welke bond of reeks ik voor te beginne best zou starten ?Ik heb nu al redelijk veel in westdorpe gaan rijden en in Comines...
olaaa the hard way ja?
Tword tijd dat ik ook nog eens de machien boven haal. Tis geleden van sedert juli van mij
Ik weet nu al dat mijn conditie achteruit is maar positieve nieuws is dat ik wel 5kg kwijt ben! Nu moet ik niet meer vrezen voor aftermarket vering aangezien onze link geschikt was voor ongeveer 80kg. Hihi
Indien mooi weer volgende week donderdag ga ik naar westdorpe of naar Komen. Moet zeker nog eens rijden voor ik heel den boel open smijt.
Mvg
Andries
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
Ben gisteren gaan rijden in komen en vandaag in westdorpe het parcour lag er enorm zwaar en er was veel volk het zwaarste waar ik me op "kapot" rij zijn die verdomde kippen van die solo's ben nu al op zoek naar een andere voorvering .Hopelijk helpt dat goed .Juist soms één probleem en da was gistere zo dak nie fris in het kopke was... en dan zijn mijn tijden énorm slecht het was vandaag al beter maar toch... Ik geef de moet nie op in tegendeel door die tegenslag ga ik van de week nog harder traine !
FAILURE IS NOT AN OPTION