Problemen met Yamaha Raptor 350

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
MissyT
Toeschouwer
Toeschouwer

Problemen met Yamaha Raptor 350

Bericht door MissyT »

Hello,

Ben nieuw hier. Heb al veel goeie weetjes gelezen hier, maar heb m'n eigen probleem nog niet gevonden.
Heb sinds vier weken een splinternieuwe Raptor 350 en heb er echt al veel last mee gehad.
Ben hem op een vrijdagavond gaan afhalen bij de dealer. Daar zegden ze me toen dat ik nog niet te hoog in toeren mocht gaan, omdat alles nog nieuw was en zo en dat hij moest roderen. Dus toertjes gedaan en snel geschakeld die vrijdag avond en zaterdag de hele dag. De zondag vertrek ik van den hof en een 300 meter verder val ik stil. Niet meer weg te krijgen.
Maandag terug naar dealer en blijkt dat mijn bougie kapot is. Heb te snel geschakeld en in te hoge versnelling gereden zodat ik mijn bougie verbrand heb zeggen ze. Gevolg 7 euro betaald voor nieuwe bougie. Toen was hij 2 dagen oud.
Ben toen zonder problemen naar huis geraakt :D
2 Weken geleden wil ik op een zondag een toertje gaan maken en ben al een 3 km verder al ik van 4de terugschakel naar 3de en mijn motor uitvalt. Ik ga aan de kant en probeer terug te starten en dit lukt van de eerste keer. Rij verder en 50m en val terug stil. Terug aan de kant en niet meer weg te krijgen. Heb dan 10min niets gedaan en dan terug geprobeerd en ben toen verder zonder problemen op mijn bestemming geraakt. In de terugrit juist hetzelfde maar deze keer zonder terug te schakelen. Ben aant rijden en valt zomaar uit. Kan terug starten, terug 50m en terug stil. Weer wachten en dan thuis geraakt zonder problemen.
Vind dit zo enorm frustrerend. Had er zo naar uitgekeken, maar durf nu helemaal niet ver meer rijden. De lol is er voor mij af. Heeft nu deze week iemand anders mee gereden en heeft helemaal geen problemen ondervonden. Ligt dit nu aan mij, kan ik der nie goe mee rijden? Ben wel nog aant leren, ben nog nie echt ne krak, maar had toch gedacht dat ne quad meer afkon :|
Zou er mij altublieft iemand kunnen helpen. Ik ken er totaal niets van, het enige dat ik wil is opt gemakske toerkes maken zonder problemen.
Alvast bedankt
Ellen
El Fred
Quadrider
Quadrider

Bericht door El Fred »

da kan toch niets anders zijn dan ergens een slecht contactje te hebben. (zit de bougiekabel wel goed?)
ik zou er eens mee teruggaan naar de dealer en hem es vragen om uw bekabeling te controleren.
en anders moet de dealer maar es een testrit doen he.
is een nieuwe quad, dus da moet in orde zijn! zeker een yamaha! :duivel3:

greetz
honda trx400x:goldspeed bumper, shelterX nerfbars, trailtech vapor, garmin GPS 60cs, FP slip-on (reinforced), racecut, dfr numbers, kenda claws, itp black rims, bomb squad stickerset...
Aka Twofifthy - my pics: http://www.putfile.com/royalass/
http://www.quadclub.be http://www.stolenquads.eu
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

twofifthy schreef:da kan toch niets anders zijn dan ergens een slecht contactje te hebben. (zit de bougiekabel wel goed?)
ik zou er eens mee teruggaan naar de dealer en hem es vragen om uw bekabeling te controleren.
en anders moet de dealer maar es een testrit doen he.
is een nieuwe quad, dus da moet in orde zijn! zeker een yamaha! :duivel3:

greetz
inderdaad, zou bougiekop eens chekken, of de kontacten onder het stuur, misschien eentje die niet goed vastzit.
greetz
Kortvrint
Quadrider
Quadrider

Bericht door Kortvrint »

IK breek de raptor 350 niet af is een prachtquad om mee te rijden maar heb al van verschillende gehoord en gezien van zo'n kleine en zelfs serieus grote fouten.
-HONDA TRX250r
Een vette 2-takt met veel te veel mods!
MissyT
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door MissyT »

Bedankt voor de reacties.

Ga er eens mee teruggaan, maar had schrik dat het weer mijn eigen fout ging zijn. Mij kunnen ze over quads wel alles wijsmaken :) Met die bougie was het ook mijn eigen fout zeiden ze, maar heb al gehoord dat dat niet echt kan. Weet het dus allemaal niet goed.
Ga jullie zeker op de hoogte houden.
Bedankt
Ellen
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

zou ook wel eens de afstelling kunnen zijn hoor.
Als je een stukje rijd moet je hem eens stilleggen en de bougie er eens uitdraaien.
Kijk eens welke kleur deze heeft en of hij niet nat aanvoelt.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Als je echt in te lage toeren rijdt dan kun je wel inderdaad de bougie vervuilen of verslijten.
Maar dan moet je al gek doen...

Inrijden in te lage toerentallen is trouwens net zo slecht als in te hoge toerentallen...

Denk niet dat dit jouw probleem is nu, denk dat het ergens een contactje is dat inderdaad niet goed zit.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Lewis
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Lewis »

zit dus een storingske in u quad denk ik, mss best is samen met mij een ritje doen,... en kan ik het probleempje mss oplossen :crosser:
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door BULLET-PROOF »

ik heb dat ook een paar keer gehad MET DE BLASTER en na 3 keer was het gedaan ! :| :duimhoog:
MissyT
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door MissyT »

Hello,

Ging gisteren mijn quad wegbrengen naar iemand die er eens mee wou rijden om te zien of hij ook problemen ondervond en ben er zelfs niet geraakt. Ongeveer 1km kunnen rijden en weer stil. Heb hem dan maar direct naar de dealer gebracht.
Heb gevraagd voor volledige check-up. Zullen zien nu he.
Maandag weet ik miss meer.
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Ik denk dat het aan je manier van rijden ligt.

We hebben ook eens liggen te zoeken naar een probleem bij een quad.

Quad viel ook altijd stil en wou niet starten.

Kerel schakelde veel te snel en reed in veel te lage toeren.

Zelf als er iemand anders nadien mee reed nadat hij was stil gevallen reed hij nog altijd niet goed.

Heeft zijn rij stijl aangepast en de quad rijdt super nu.

Dus iets hoger in toeren gaan (5000 -7000 ) en dan pas schakelen.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

Kortvrint schreef:IK breek de raptor 350 niet af is een prachtquad om mee te rijden maar heb al van verschillende gehoord en gezien van zo'n kleine en zelfs serieus grote fouten.
je zegt inderdaad wel GEHOORD. als mekanieker voor yamaha kan ik je vertellen dat het een van de meest feiloze quads is die er bestaan, mechanisch, motorisch en elektrisch gezien.
greetz
El Fred
Quadrider
Quadrider

Bericht door El Fred »

zou je dan nog niets gehoord hebben van dit probleem als mechanieker van yamaha :D :wink:
honda trx400x:goldspeed bumper, shelterX nerfbars, trailtech vapor, garmin GPS 60cs, FP slip-on (reinforced), racecut, dfr numbers, kenda claws, itp black rims, bomb squad stickerset...
Aka Twofifthy - my pics: http://www.putfile.com/royalass/
http://www.quadclub.be http://www.stolenquads.eu
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

twofifthy schreef:zou je dan nog niets gehoord hebben van dit probleem als mechanieker van yamaha :D :wink:

ja want ze hebben het allemaal... is dat wat je wilt horen? man man, alsof dit het enige merk is dat af en toe is een foutje heeft. Je zou eens moeten weten... elk merk heeft zo zen maandagmorgend model wel ze... af en toe valt er al wel is iet van de band ze :) af en toe hangen die japanners en chinezen is zwaar in de sake...
Daarmee wil ik dus bedoelen dat elke quad of moto een ander geval is... dit is de eerste keer dat ik zo iets hoor over een rappy350, kan dus een foutje zijn... probeer inderdaad eens een nieuwe bougie nadat hij stilgevallen is, of chek alle koppelingen en massa's, kan zijn als er eentje vochtig word dat het gedaan is...
vandeweek hadden we er ook eentje die stilviel tijdens het rijden, nogal locgisch als je je stuur ophoogt en je kabels blootschuren tegen je stuurboom... maar natuurlijk steken ze het dan op yamaha...
MissyT
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door MissyT »

Geen ruzie maken jongens. Laten we allemaal vriendjes blijven :D :D
Misschien heb ik dan wel het maandagochtendmodel :(
Heb ook helemaal niets tegen Yamaha (had er anders gene gekocht).
Integendeel, yamaha heeft een goeie reputatie naar ik al gehoord heb.
Hoop dan dat mijn dealer de kater van die japanners oplost :)
Morgen weet ik hopelijk meer
Plaats reactie