prijs kenteken?
prijs kenteken?
Hallo,
ik was er eigenlijk net uit om een nieuwe 250cc quad op kenteken te kopen en nu kan ik van iemand voor een goede prijs een LTZ 400 kopen, volgens mij uit 2005 anders uit 2006. Maar iig weet iemand hoeveel het precies kostom hem op kenteken te zetten (staat dus niet op kenteken)? want het lijkt me toch dat een 2ehands quad minder kost om op kenteken te zetten dan een nieuwe? als je een auto importeerd is hij ook minder duur om, te importeren na een aantal jaar omdat de belasting minder wordt die je moet betalen, lijkt me dat de belasting op een quad kenteken ook wel minder wordt tog?
ik hoop dat iemand me verder kan helpen,
alvast bedankt!
ik was er eigenlijk net uit om een nieuwe 250cc quad op kenteken te kopen en nu kan ik van iemand voor een goede prijs een LTZ 400 kopen, volgens mij uit 2005 anders uit 2006. Maar iig weet iemand hoeveel het precies kostom hem op kenteken te zetten (staat dus niet op kenteken)? want het lijkt me toch dat een 2ehands quad minder kost om op kenteken te zetten dan een nieuwe? als je een auto importeerd is hij ook minder duur om, te importeren na een aantal jaar omdat de belasting minder wordt die je moet betalen, lijkt me dat de belasting op een quad kenteken ook wel minder wordt tog?
ik hoop dat iemand me verder kan helpen,
alvast bedankt!
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 232
- Lid geworden op: wo 11 aug, 2004 07:38
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
allereerst moet je 'm om laten bouwen. dus aanpassen aan de kentekeneisen, knipperlichten, dat soort zaken.
dan moet hij in duitsland gekeurd worden.
slimste is om dit alles bij een goede duitse dealer te laten doen, die kan dit allemaal in 1x doen en daar ben je ca 1000 euro voor kwijt.
dan kun je er mee naar de RDW.
je betaalt dan de keuringskosten (auto) en de BPM. beide zijn terug te vinden/uit te rekenen op de site van de RDW en belastingdienst.
reken op ca 1500 euro bij elkaar.
dus er komt ca 2000 a 2500 euro bij.
dan moet hij in duitsland gekeurd worden.
slimste is om dit alles bij een goede duitse dealer te laten doen, die kan dit allemaal in 1x doen en daar ben je ca 1000 euro voor kwijt.
dan kun je er mee naar de RDW.
je betaalt dan de keuringskosten (auto) en de BPM. beide zijn terug te vinden/uit te rekenen op de site van de RDW en belastingdienst.
reken op ca 1500 euro bij elkaar.
dus er komt ca 2000 a 2500 euro bij.
Oke ik heb besloten en heb de LTZ 400 gekocht. Ik koop hem voor 3500 euro en het enige wat er aan moet gebeuren is nieuwe banden erop. En de quad trekt een beetje naar rechts toe, ook als je op het achterwiel rijdt dus dan heeft dat met de achterkant te maken toch? (kan dat aan de versleten banden liggen?) Dat is het, best goede prijs toch voor een jaar oude LTZ 400?
De eerst komende tijd ga ik hem gewoon gebruiken om mee door de bossen te scheuren (ik woon int bos) en dan wil ik hem later een keer op kenteken zetten, dan bouw ik zelf denk ik de knipperlichten en km teller erop enzo denk ik en laat hem dan door de RDW keuren.
en dan nog een vraag zitten er nog iets van papieren bij zo'n quad die niet op kenteken staat? of zit er niks bij? (ik heb hem nog niet in bezit). Want zijn er geen papieren nodig om hem op kenteken te zetten?
alvast bedankt
De eerst komende tijd ga ik hem gewoon gebruiken om mee door de bossen te scheuren (ik woon int bos) en dan wil ik hem later een keer op kenteken zetten, dan bouw ik zelf denk ik de knipperlichten en km teller erop enzo denk ik en laat hem dan door de RDW keuren.
en dan nog een vraag zitten er nog iets van papieren bij zo'n quad die niet op kenteken staat? of zit er niks bij? (ik heb hem nog niet in bezit). Want zijn er geen papieren nodig om hem op kenteken te zetten?
alvast bedankt
dat is dus niet zo makkelijk te doen? en verder buiten het opbouwen van de quad aan de kenteken eisen is er alleen toch nog maar de keuring en het betalen had ik begrepen uit eerdere posts van motorfret?Aeon Lim schreef:Ik denk toch zeker een orgineel aankoop bewijs niet dan?
En met alles er zelf opbouwen, dit is niet zo makkelijk als het lijkt alles moet aan voorschiften voldoen.
En "even" laten keuren is ook niet de juiste opvatting
Trouwns 3500 euro voor een 1 jaar oude lt-z is dat niet een beestje erg laag
maar 3500 euro klopt wel, eerste eigenaar was een persoon/bedrijf die er mee op beurzen stond, na bijna een jaar heeft diegene hem verkocht aan een kennis van mij (ongeveer een maand geleden) en die verkoopt hem nu weer aan mij omdat diegene een raptor 700 gaat kopen.
Maar weet iemand wat het kan zijn als de quad naar rechts trekt? zoals ik eerder heb beschreven? aangezien ik zelf geen idee heb wat dat kan zijn en hoeveel het gaat kosten?