Pagina 1 van 2

kawasaki kfx700 primary spring ?

Geplaatst: di 03 okt, 2006 14:00
door sjarty
op http://www.700v.com/primary.htm staat dat je je kfx echt tot leven brengt door die veer te wisellen :duivel2:
wie weet waar ik zo een ding kan kopen en heeft er iemand rijervaring met zo een aangepaste veer :?:

Geplaatst: di 03 okt, 2006 14:20
door Sharky #3
ik heb de paarse nog liggen.

Geplaatst: di 03 okt, 2006 14:37
door sjarty
wil ze wel overnemen van je als je dat wil :)

dit staat bij die tabel vermeld voor de paarse :

Good replacements for the stock spring for those who don't want any stall, but still want better performance.

wat bedoelen ze nu in gods,naam met die 'STALL' , zo ver reikt men technisch engels niet :|

wat waren jouw bevindingen van die veer en of andere :?:

btw nog steeds geen nieuws van je groene monster :?: :?

Geplaatst: di 03 okt, 2006 14:44
door epix no-fear
stall betekent dat als je quad hard moet trekken en hij daalt in toeren dat hij dan af slaat

Geplaatst: di 03 okt, 2006 14:48
door sjarty
yamaha tri-z schreef:stall betekent dat als je quad hard moet trekken en hij daalt in toeren dat hij dan af slaat
dus is stall niet zo goed dan :?
zal het is even goed moeten laten doordringen in men hoofd :oops:

betekent dit dan als je van de gas gaat de motor geen kracht meer overbrengt op het rijwielgedeelte :?: :?: :?:

Geplaatst: di 03 okt, 2006 14:51
door epix no-fear
sjarty schreef:
yamaha tri-z schreef:stall betekent dat als je quad hard moet trekken en hij daalt in toeren dat hij dan af slaat
dus is stall niet zo goed dan :?
zal het is even goed moeten laten doordringen in men hoofd :oops:

betekent dit dan als je van de gas gaat de motor geen kracht meer overbrengt op het rijwielgedeelte :?: :?: :?:
neem nou bijvoorbeeld je rijd een hoge stijle berg op.
en je quad moet steeds harder trekken en je krijgt stall
dan slaat je quad af en rolt hij terug tot hij de compressie raakt vervolgens achterover slaat en helemaal de berg af rolt
dat is het minder fijne van stall

Geplaatst: di 03 okt, 2006 14:56
door Alfredo
Stall bij motoren wilt zeggen dat je motor ongewenst en ongewild uitvalt, iets wat zeer vervelend kan zijn.

Geplaatst: di 03 okt, 2006 14:59
door sjarty
yamaha tri-z schreef:
sjarty schreef:
yamaha tri-z schreef:stall betekent dat als je quad hard moet trekken en hij daalt in toeren dat hij dan af slaat
dus is stall niet zo goed dan :?
zal het is even goed moeten laten doordringen in men hoofd :oops:

betekent dit dan als je van de gas gaat de motor geen kracht meer overbrengt op het rijwielgedeelte :?: :?: :?:
neem nou bijvoorbeeld je rijd een hoge stijle berg op.
en je quad moet steeds harder trekken en je krijgt stall
dan slaat je quad af en rolt hij terug tot hij de compressie raakt vervolgens achterover slaat en helemaal de berg af rolt
dat is het minder fijne van stall
dan vraag ik me af waarom er veren verkocht worden met heel veel stall zoals vermeld op die site (bovenvermelde in begin topic) :?

Geplaatst: di 03 okt, 2006 15:06
door epix no-fear
sjarty schreef:
yamaha tri-z schreef:
sjarty schreef: dus is stall niet zo goed dan :?
zal het is even goed moeten laten doordringen in men hoofd :oops:

betekent dit dan als je van de gas gaat de motor geen kracht meer overbrengt op het rijwielgedeelte :?: :?: :?:
neem nou bijvoorbeeld je rijd een hoge stijle berg op.
en je quad moet steeds harder trekken en je krijgt stall
dan slaat je quad af en rolt hij terug tot hij de compressie raakt vervolgens achterover slaat en helemaal de berg af rolt
dat is het minder fijne van stall
dan vraag ik me af waarom er veren verkocht worden met heel veel stall zoals vermeld op die site (bovenvermelde in begin topic) :?

dat is om er voor te zorgen dat de koppeling eerder pakt bij een lager toeren tall.
wat voor bijvoorbeeld XC heel fijn is

Geplaatst: di 03 okt, 2006 15:11
door sjarty
yamaha tri-z schreef:
sjarty schreef:
yamaha tri-z schreef: neem nou bijvoorbeeld je rijd een hoge stijle berg op.
en je quad moet steeds harder trekken en je krijgt stall
dan slaat je quad af en rolt hij terug tot hij de compressie raakt vervolgens achterover slaat en helemaal de berg af rolt
dat is het minder fijne van stall
dan vraag ik me af waarom er veren verkocht worden met heel veel stall zoals vermeld op die site (bovenvermelde in begin topic) :?

dat is om er voor te zorgen dat de koppeling eerder pakt bij een lager toeren tall.
wat voor bijvoorbeeld XC heel fijn is
thx allen nu begin ik het te snappen :wink:

Geplaatst: di 03 okt, 2006 16:50
door Frank MB
Stall is meestal doodremmen. Veel stall is snel doodremmen en weinig stall is dat je niet snel doodremt wat dus makkelijk rijdt. Beduidend hebben ze veren met meer performance met als nadeel dat je sneller je motor doodremt.

Geplaatst: di 03 okt, 2006 23:40
door Sharky #3
Met die paarse heb je dit niet voor.

Je quad gaat er gewoon met een ruk vandoor, goed vasthouden dus :p

Maar je beste mod zal best eerst je uitlaat en goede afstelling (kan je daarmee helpen PM voor info)

Als je geluk hebt vindt je mss mijn Yoshimura op de "zwarte" markt :lol:

Die veer ligt hier ergens, als ik hem vindt zal ik het je melden. Mag gratis weg... :bier:

Geplaatst: wo 04 okt, 2006 07:34
door sjarty
staan ze dan standaard niet goed afgesteld die kfx700 :?:
en voor die veer laat je het maar weten :applaus: :applaus: :applaus:

Geplaatst: wo 04 okt, 2006 11:44
door Sharky #3
sjarty schreef:staan ze dan standaard niet goed afgesteld die kfx700 :?:
en voor die veer laat je het maar weten :applaus: :applaus: :applaus:
Nee, er liggen wel nog een paar Pk's op stal

Geplaatst: wo 04 okt, 2006 13:31
door sjarty
Sharky #3 schreef:
sjarty schreef:staan ze dan standaard niet goed afgesteld die kfx700 :?:
en voor die veer laat je het maar weten :applaus: :applaus: :applaus:
Nee, er liggen wel nog een paar Pk's op stal
:evil: :applaus: