Wheelie??

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Wå®®iør
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Wheelie??

Bericht door Wå®®iør »

Wie kan mij eens in detail uitleggen hoe ik een wheelie kan leren?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Wå®®iør op wo 19 mei, 2004 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ik zou het om te beginnen ergens op het gras doen, of iets anders wat zacht is. Is wat lekkerder mocht je vallen.
Verder kan ik je er niks over vertellen want ik maak nooit wheelies, doe liever springen :oops:
Wå®®iør
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Wå®®iør »

waarom maak je nooit wheelies?? Lijkt mij toch leuk?
Laatst gewijzigd door Wå®®iør op wo 19 mei, 2004 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ik rij 2-takt, wheelie's is voor 4-takt :wink:
Af en toe een 'spontane' wheelie door te veel gas geven, maar een beetje springen zit meer spanning in vind ik.
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Je kan misschien al eens beginnen met wheelie correct te schrijven 8)
Ik neem aan dat je met een Warrior rijd?
Wel, als ik een wheelie wil forceren, rij in tweede en dan volle gas terwijl je aan je stuur trekt :D Met veel sjans komt hij dan omhoog
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

met de warrior is een wheelie imho een stuk moeilijker dan met pakweg een z of een raptor, maar het gaat toch redelijk:

in eerste (of als je een niet te verwaarlozen gewicht hebt ook in 2e), vanuit zittende houding rechtstaan terwijl je aan je stuur rukt, hierbij zoveel mogelijk achterover hellend, vanuit 1/3 gas je gas volledig induwen. En liefst op asfalt, daar heb je het meeste grip, we zijn trouwens toch niet van plan om op onze bek te gaan, nietwaar.
Je voorwieltjes zouden nu omhoog moeten komen.

...Oefenen...

tot je merkt dat je al behoorlijk hoog zit met je voorwielen. Ik raad je aan om je rechter voet op het rempedaal te houden, just in case. Denk eraan dat dit je enige hulp is als je te ver over je evenwichtspunt gaat. In 1e zal dit wel niet zo nodig zijn, maar in 2e of 3e of ... (na opschakelen) kan dit je redding zijn.

Dat opschakelen tijdens een wheelie moet je ook leren: snelheid is het sleutelwoord. Je kan ook zonder ontkoppelen opschakelen (gaat veel sneller), maar ik ben daar persoonlijk geen voorstander van.

PS: aanradertje: neem een stuk tuinslang of iets gelijkaardigs, snij het spiraalvormig open en draai het rond je "grabbar" (dat handvat vanachter aan je quad). Kwestie van de finish een beetje te sparen als je achterover gaat. En als je achterover gaat, blijf dan ook zitten, en geef GEEN gas bij, enkel remmen op je achterwielen is een optie.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Ja naar mannen met een Z moet je niet luisteren want die trekken een wheelie zo lijk wij het contact aan zetten :)
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

rofl ja :)

desalniettemin...! ;)
White LTZ-450 - powered by MSD -
ger
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door ger »

of je ga met je linkerknie op je buddy zitten en met je voet tegen de binnenkant van je grab bar je rechter voet zet je op je steppie en de achterrem en zo krijg je makkelijk en controleerbaar een wheely
mocht je te ver gaan kun je goed bij de rem en er beter afspringen :twisted:
Wå®®iør
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Wå®®iør »

Thx voor jullie reply's, ik zal jullie technieken eens proberen, ben echt benieuwd of ik op mijn bek zal gaan :roll:
ger
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door ger »

hell yeah............... you will crash 8)
Eddy

Bericht door Eddy »

Wå®®iør schreef:Thx voor jullie reply's, ik zal jullie technieken eens proberen, ben echt benieuwd of ik op mijn bek zal gaan :roll:
Heb al een keer mijne rug gebroken met een wheelie
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Njah als je zo gaat beginnen :roll: Je maakt die jongen nog bang op het einde 8)
bansheefreak
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door bansheefreak »

je moet je stuur goed blijven vast houden hé :lol:
====>team DQT<====

trx450r
Wå®®iør
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Wå®®iør »

Mika schreef:Njah als je zo gaat beginnen :roll: Je maakt die jongen nog bang op het einde 8)
Hehe, tjah, kzal wel zien hé, ik hou jullie zeker op de hoogte :lol:
Plaats reactie