hubs komen los

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

hubs komen los

Bericht door vanpee jelle »

hey ik heb het volgende probleem de vijzen van men hubs komen los achteraan. ik rij met een raptor 660 en heb een G-force as steken. Wat kan ik daaraan doen? :cry:
raptor 660 power
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

Doe je al locktide aan je schroeven bij het monteren?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Bedoel je de moeren van de as of echt van de hubs? De moeren van de hubs moet je vastzetten met een splitpen.
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

heb al blauwe locktite geprobeert maar komt nog los en met de splitpen komt het ook los niet veel maar toch bestaan er geen spanrondellen van die grote
raptor 660 power
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Lijkt mij het zelfde probleem als bij de Lone Star assen.

De reden dat de moer los komt te zitten is omdat er tussen de as en de hub nog bussen zitten (die nb een te grote binnendiameter hebben om goed te zijn) waarmee je de breedte kan regelen.
Doordat de as enigzins flexibel is komt na verloop van tijd speling op de bussen waardoor bijgevolg de moer los zit.
Het is dus eigenlijk niet de moer die losgekomen is.

Je kan dit oplossen door de verschillende bussen te vervangen door een bus uit één stuk.(die nét over de as past)

Probleem stelt zich nogal dikwijls dat wanneer de hub is losgekomen de canaluren beschadigd zijn, eens de canaluren beschadigd zijn zal je de hub nooit meer goed vast op de as krijgen.

Tip: koop een goede nieuwe as (één waar dus geen bussen tussen as en hub zitten), nieuwe hubs en monteer alles zoals het hoort, je zal nooit meer loskomende hubs / moeren hebben.
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
doubletracing
Quadracer
Quadracer

Bericht door doubletracing »

zoals een n-duro as? :D :D
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
yamaha4life
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door yamaha4life »

Ik heb een Team as hier zitten ook die 2 busjes tussen, maar die moer komt niet los zit nog niet eens loctite aan!
-= Team DQT =-
Yamaha yfz 450 '06 Goldspeed - Holeshot - Kenda - Maessen - Team - Reiger - Renthal - Powermadd - Douglas - Duro - Lsr - Doma - Moose - Technoflex - Akraix - Tusk

DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Dan is blijkbaar de Team-as beter gemaakt dan bijvoorbeeld de Lone Star... :duimhoog:
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Er zijn diverse oplossingen die goedkoper zijn dan nieuwe as kopen en die ook werken.

Probeer eest dit eens : er bestaat loctite (juiste nummer moet je maar vragen in autospeciaal zaak of opzoeken op interent) die geschikt is voor vrij grote holle ruimten, tot halve mm dacht ik. Dit doe je op het uiteinde van de as waar hub over schuift. Eventueel werkt silicone pakking ook. Ook moer met loctite vast zetten.

Lukt dit niet, dan is nog je as niet verloren. Lonestar heeft hubs die je kan opspannen, deze werken perfect, heb er trouwens nog twee tweedehands liggen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Flippen
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Flippen »

klopt! ik heb dat pb ook gehad, van dat speciaal spul er goed opgedaan en nu geen probs meer! :crossercool:
Flying Member of °/oo Quad Racing Team
tuumke
Quadrider
Quadrider

Bericht door tuumke »

Bij mijn Dura Blue as had ik hetzelfde probleem. De schroeven met een slagmoersleutel (bouleneuse) vast lellen gaat ook :duimhoog:
Maar pas op dat je ze niet stuk draait...
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

Vroeger had ik dat ook met mijn standaard as. Sindsdien (nu Lonestar) smeer ik zowel op de splines als op de moer blauwe loctite (243), werkt schitterend en het komt nooit meer los. Wel wat tikken met een houten blokje bij demontage, maar dat is ook alles.
White LTZ-450 - powered by MSD -
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

hey bedankt voor de reacties ga in het weekend proberen probleem op te lossen met jullie antwoorden
raptor 660 power
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

Ik had op mijn Z ook een loon star zitten en die hubs kwamen ook altijd los,
reden van loskomen was dat je de moer niet gelemaal tegen (hard vast) kon draaien, want ik kreeg er geen splitpen meer in
heb dan maar een grote rondel aan de kant van de moer overgezet en kon dan zeer hard aandraaien en toch splitpen goed plaatsen, natuurlijk ook met locktite erop en niet te zuinig met zijn
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

nog iets belangrijks: gebruik een schotelveer tussen moer en hub.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Plaats reactie