Pagina 1 van 2
hubs komen los
Geplaatst: wo 13 dec, 2006 11:07
door vanpee jelle
hey ik heb het volgende probleem de vijzen van men hubs komen los achteraan. ik rij met een raptor 660 en heb een G-force as steken. Wat kan ik daaraan doen?

Geplaatst: wo 13 dec, 2006 11:09
door Vincenzo
Doe je al locktide aan je schroeven bij het monteren?
Geplaatst: wo 13 dec, 2006 11:16
door Ralph
Bedoel je de moeren van de as of echt van de hubs? De moeren van de hubs moet je vastzetten met een splitpen.
Geplaatst: wo 13 dec, 2006 12:05
door vanpee jelle
heb al blauwe locktite geprobeert maar komt nog los en met de splitpen komt het ook los niet veel maar toch bestaan er geen spanrondellen van die grote
Geplaatst: wo 13 dec, 2006 12:37
door bertmat
Lijkt mij het zelfde probleem als bij de Lone Star assen.
De reden dat de moer los komt te zitten is omdat er tussen de as en de hub nog bussen zitten (die nb een te grote binnendiameter hebben om goed te zijn) waarmee je de breedte kan regelen.
Doordat de as enigzins flexibel is komt na verloop van tijd speling op de bussen waardoor bijgevolg de moer los zit.
Het is dus eigenlijk niet de moer die losgekomen is.
Je kan dit oplossen door de verschillende bussen te vervangen door een bus uit één stuk.(die nét over de as past)
Probleem stelt zich nogal dikwijls dat wanneer de hub is losgekomen de canaluren beschadigd zijn, eens de canaluren beschadigd zijn zal je de hub nooit meer goed vast op de as krijgen.
Tip: koop een goede nieuwe as (één waar dus geen bussen tussen as en hub zitten), nieuwe hubs en monteer alles zoals het hoort, je zal nooit meer loskomende hubs / moeren hebben.
Geplaatst: wo 13 dec, 2006 12:41
door doubletracing
zoals een n-duro as?

Geplaatst: wo 13 dec, 2006 12:42
door yamaha4life
Ik heb een Team as hier zitten ook die 2 busjes tussen, maar die moer komt niet los zit nog niet eens loctite aan!
Geplaatst: wo 13 dec, 2006 12:46
door bertmat
Dan is blijkbaar de Team-as beter gemaakt dan bijvoorbeeld de Lone Star...

Geplaatst: wo 13 dec, 2006 13:42
door No Limit W-tec
Er zijn diverse oplossingen die goedkoper zijn dan nieuwe as kopen en die ook werken.
Probeer eest dit eens : er bestaat loctite (juiste nummer moet je maar vragen in autospeciaal zaak of opzoeken op interent) die geschikt is voor vrij grote holle ruimten, tot halve mm dacht ik. Dit doe je op het uiteinde van de as waar hub over schuift. Eventueel werkt silicone pakking ook. Ook moer met loctite vast zetten.
Lukt dit niet, dan is nog je as niet verloren. Lonestar heeft hubs die je kan opspannen, deze werken perfect, heb er trouwens nog twee tweedehands liggen.
Geplaatst: wo 13 dec, 2006 16:53
door Flippen
klopt! ik heb dat pb ook gehad, van dat speciaal spul er goed opgedaan en nu geen probs meer!

Geplaatst: wo 13 dec, 2006 17:12
door tuumke
Bij mijn Dura Blue as had ik hetzelfde probleem. De schroeven met een slagmoersleutel (bouleneuse) vast lellen gaat ook
Maar pas op dat je ze niet stuk draait...
Geplaatst: wo 13 dec, 2006 19:32
door Fré
Vroeger had ik dat ook met mijn standaard as. Sindsdien (nu Lonestar) smeer ik zowel op de splines als op de moer blauwe loctite (243), werkt schitterend en het komt nooit meer los. Wel wat tikken met een houten blokje bij demontage, maar dat is ook alles.
Geplaatst: wo 13 dec, 2006 19:49
door vanpee jelle
hey bedankt voor de reacties ga in het weekend proberen probleem op te lossen met jullie antwoorden
Geplaatst: wo 13 dec, 2006 19:51
door peet #77
Ik had op mijn Z ook een loon star zitten en die hubs kwamen ook altijd los,
reden van loskomen was dat je de moer niet gelemaal tegen (hard vast) kon draaien, want ik kreeg er geen splitpen meer in
heb dan maar een grote rondel aan de kant van de moer overgezet en kon dan zeer hard aandraaien en toch splitpen goed plaatsen, natuurlijk ook met locktite erop en niet te zuinig met zijn
Geplaatst: wo 13 dec, 2006 20:07
door Fré
nog iets belangrijks: gebruik een schotelveer tussen moer en hub.