Trailtech Vapor
-
- Quadrider
- Berichten: 309
- Lid geworden op: di 21 mar, 2006 20:24
- Locatie: in een huis
- Contacteer:
Trailtech Vapor
nadat mijn Koso teller die er origineel op zat het had begeven mocht ik van mijn dealer een nieuwe computer uit komen zoeken (garantie) het was natuurlijk geen moeilijke keuze toen ik zag dat hij de trailtech Vapor op stock had liggen echt een hele goede service opzich vindt ik al
ik had hem zelf aangeboden om de Vapor te installeren aangezien ik Inbouwspecialist ben in de automotive branche leek me dit niet zoveel moeite:)
dus ik had hem meteen meegenomen en toen ik thuis was ben ik meteen aan de gang gegaan,
na het openen van de doos kwam ik tegen: de computer, een wielsensor, een temperatuur sensor (die tussen de waterslang komt), wat bevestigings materiaal voor de wielsensor en een magnetnut, verder nog wat steuntjes om hem aan je stuur te klemmen maar dan trilt het volgens mij zo hard dat t niet af te lezen is.
KWALITEIT:
het ziet er allemaal heel netjes uit de computer sensors alles het enige minpunt vind ik da kabels voor voeding en tach signaal deze hebben geen extra buitenmantel (vind dit persoonlijk slordig uitzien als je zo'n rood/zwart kabeltje ziet hangen) dus heb ze maar ingetaped
PRIJS:
Normaal gezien kost de trailtech Vapor bij mijn Dealer €140,00
INSTALLATIE:
ik ben als eerste begonnen om mijn voorste kappen eraf te halen, omdat dit ten eerste makkelijker werkt en je kunt de kabels mooi bij de originele kabels vast zetten. Ik was eerst maar begonnen met ff snel draadje bij de bougie kabel om te kijken hoe hij reageerde was natuurlijk n beetje nieuwschierig hoe hij werkte... wat mij opviel is dat het toerental heel erg schommelde (was al eerder bij een topic besproken)
toen ik de low-tach aansloot dus rechtstreeks op de bobine kabel was dit aanzienlijk minder:) dus gekozen voor deze setup.
toen was het tijd voor de temp. sensor dit was ook zo gebeurd gewoon de retourslang van thermostaat huis naar radiateur eraf gehaald, doorgezaagd met een nieuwe scherpe zaag en de sensor er tussen gezet.
verder was het voor de wielsensor gewoon oversteken want de oude magnetnut en gat voor de sensor zaten er nog:) van mijn oude teller.
het steuntje heb ik zelf gemaakt voor de computer vond de trailtech steun vrij prijzig en als dit niet goed werkt kan ik m altijd nog kopen
WERKING:
Na alles getest te hebben voordat ik de kappen had terug gebouwd ff alles snel getest, alles werkte naar behoren dus de boel weer in elkaar gezet en aan t spelen gegaan . Wat zit er veel op dat ding eerst alles ingesteld op km/h en gradencelcius.
het werkt perfect hij is makkelijk in te stellen op wiel maat, 2/4 takt, shift lights max RPM, waarschuwing voor motor temp en motor overhit alles kun je instellen op je eige waarden of die van de quads's fabrieks gegevens.
al met al ben ik ZEER tevreden met dit product, de bediening is makkelijker dan ik had verwacht met alle functies die de Vapor heeft.
hier wat foto's van de install:
de voorste kappen eraf
de bobine met daaraan de tach kabel
alles netjes solderen voor een goede storings vrije verbinding
de water temp. sensor geiinstalleerd
mijn eigen gemaakte steun met rubbers voor trillingen:)
zie hier het werkende resultaat
TADAAAAAA
dit was mijn review over de Trailtech Vapor hoop jullie een beetje lees en kijk plezier te hebben gegeven
groeten Meeki
ik had hem zelf aangeboden om de Vapor te installeren aangezien ik Inbouwspecialist ben in de automotive branche leek me dit niet zoveel moeite:)
dus ik had hem meteen meegenomen en toen ik thuis was ben ik meteen aan de gang gegaan,
na het openen van de doos kwam ik tegen: de computer, een wielsensor, een temperatuur sensor (die tussen de waterslang komt), wat bevestigings materiaal voor de wielsensor en een magnetnut, verder nog wat steuntjes om hem aan je stuur te klemmen maar dan trilt het volgens mij zo hard dat t niet af te lezen is.
KWALITEIT:
het ziet er allemaal heel netjes uit de computer sensors alles het enige minpunt vind ik da kabels voor voeding en tach signaal deze hebben geen extra buitenmantel (vind dit persoonlijk slordig uitzien als je zo'n rood/zwart kabeltje ziet hangen) dus heb ze maar ingetaped
PRIJS:
Normaal gezien kost de trailtech Vapor bij mijn Dealer €140,00
INSTALLATIE:
ik ben als eerste begonnen om mijn voorste kappen eraf te halen, omdat dit ten eerste makkelijker werkt en je kunt de kabels mooi bij de originele kabels vast zetten. Ik was eerst maar begonnen met ff snel draadje bij de bougie kabel om te kijken hoe hij reageerde was natuurlijk n beetje nieuwschierig hoe hij werkte... wat mij opviel is dat het toerental heel erg schommelde (was al eerder bij een topic besproken)
toen ik de low-tach aansloot dus rechtstreeks op de bobine kabel was dit aanzienlijk minder:) dus gekozen voor deze setup.
toen was het tijd voor de temp. sensor dit was ook zo gebeurd gewoon de retourslang van thermostaat huis naar radiateur eraf gehaald, doorgezaagd met een nieuwe scherpe zaag en de sensor er tussen gezet.
verder was het voor de wielsensor gewoon oversteken want de oude magnetnut en gat voor de sensor zaten er nog:) van mijn oude teller.
het steuntje heb ik zelf gemaakt voor de computer vond de trailtech steun vrij prijzig en als dit niet goed werkt kan ik m altijd nog kopen
WERKING:
Na alles getest te hebben voordat ik de kappen had terug gebouwd ff alles snel getest, alles werkte naar behoren dus de boel weer in elkaar gezet en aan t spelen gegaan . Wat zit er veel op dat ding eerst alles ingesteld op km/h en gradencelcius.
het werkt perfect hij is makkelijk in te stellen op wiel maat, 2/4 takt, shift lights max RPM, waarschuwing voor motor temp en motor overhit alles kun je instellen op je eige waarden of die van de quads's fabrieks gegevens.
al met al ben ik ZEER tevreden met dit product, de bediening is makkelijker dan ik had verwacht met alle functies die de Vapor heeft.
hier wat foto's van de install:
de voorste kappen eraf
de bobine met daaraan de tach kabel
alles netjes solderen voor een goede storings vrije verbinding
de water temp. sensor geiinstalleerd
mijn eigen gemaakte steun met rubbers voor trillingen:)
zie hier het werkende resultaat
TADAAAAAA
dit was mijn review over de Trailtech Vapor hoop jullie een beetje lees en kijk plezier te hebben gegeven
groeten Meeki
Laatst gewijzigd door Meeki op vr 15 dec, 2006 21:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Fun is not a straight line
Member of Erasmus NL
Sponsord by: Car Electronics Uden
http://www.car-electronics.nl
http://Quadfoto.spaces.live.com
Member of Erasmus NL
Sponsord by: Car Electronics Uden
http://www.car-electronics.nl
http://Quadfoto.spaces.live.com
-
- Quad Master
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
- Locatie: zakkemakke
-
- Quadrider
- Berichten: 309
- Lid geworden op: di 21 mar, 2006 20:24
- Locatie: in een huis
- Contacteer:
Pm Ralph eens die heeft ze volgens mij wel.
Fun is not a straight line
Member of Erasmus NL
Sponsord by: Car Electronics Uden
http://www.car-electronics.nl
http://Quadfoto.spaces.live.com
Member of Erasmus NL
Sponsord by: Car Electronics Uden
http://www.car-electronics.nl
http://Quadfoto.spaces.live.com
-
- Quadfanaat
- Berichten: 57
- Lid geworden op: zo 29 okt, 2006 16:54
- Locatie: DenBosch
Mooi gedaan Meeki
Heb de mijne ook al geinstaleerd maar zit nog op het dasboard te wachten.
Wat kost die bij jouw leverancier?
En op de volgende rit zie ik je weer en dan kan je de mijne ook bewonderen.
Groetjes Hans uit DenBosch
Wat kost die bij jouw leverancier?
En op de volgende rit zie ik je weer en dan kan je de mijne ook bewonderen.
Groetjes Hans uit DenBosch
-
- Quadrider
- Berichten: 309
- Lid geworden op: di 21 mar, 2006 20:24
- Locatie: in een huis
- Contacteer:
hij varieerd tussen de 70 en de 90 graden, bij 91 graden slaat de koelfan aan.andy; schreef:hoe warm komt je quad gemiddeld en maximum
is inderdaad prachtig en eigenlijk niet duur
en @ turboy6: de toerenteller is aangesloten. kijk maar bij de foto waar je de bobine ziet, en je kan zien op de foto waar hij aan staat dat hij 1440 rpm draait
je kan hem inductief aansluiten d.w.z. dat je een draad een aantal keren om je bougie kabel draait, of rechtstreeks op de low-tach ingang van je bobine zoals ik heb gedaan.
Fun is not a straight line
Member of Erasmus NL
Sponsord by: Car Electronics Uden
http://www.car-electronics.nl
http://Quadfoto.spaces.live.com
Member of Erasmus NL
Sponsord by: Car Electronics Uden
http://www.car-electronics.nl
http://Quadfoto.spaces.live.com
Ik vindt dit ook een zeer prachtige revieuw !
Maar ik had nog enkele vraagjes :Is er een duidelijk schema bij hoe je de hele zaak moet aansluiten (elektrisch dan)want de foto lijkt voor mij toch iets te verwarrend te zijn met al die kabels ! Misschien een foto van het schema?
Als je de temp. sensor installeerde,moet je dan ook best de benzinetank verwijderen en het koelwater aflaten of "verlies" je maar een beetje water en moet je het achteraf maar gewoon terug bijvullen?
Ik ga wel nog ff wachten om hem te installeren tot het dashbord verkrijgbaar is voor de Z-400
Dit zou niet meer zolang duren naar het schijnt!
Alvast bedankt !
Grtz Dirk
Maar ik had nog enkele vraagjes :Is er een duidelijk schema bij hoe je de hele zaak moet aansluiten (elektrisch dan)want de foto lijkt voor mij toch iets te verwarrend te zijn met al die kabels ! Misschien een foto van het schema?
Als je de temp. sensor installeerde,moet je dan ook best de benzinetank verwijderen en het koelwater aflaten of "verlies" je maar een beetje water en moet je het achteraf maar gewoon terug bijvullen?
Ik ga wel nog ff wachten om hem te installeren tot het dashbord verkrijgbaar is voor de Z-400
Dit zou niet meer zolang duren naar het schijnt!
Alvast bedankt !
Grtz Dirk
I miss my RAPTOR YFM 700
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
Ik heb zelf al het koelwater er uit laten lopen, dan sensor geinstalleerd en dan opnieuw dat koelwater in de radiator gekapt, geen probleem.
Hier kan je de pdf downloaden van het boekje dat je met de vapor meekrijgt: http://trailtech.net/store/instructions.html, de installatie is vrij eenvoudig.
Ik zelf wel problemen met de vapor op mijn raptor 700, die hopelijk 1 van dees dagen opgelost zouden zijn als Jeff van trailtech mij eindelijk een nieuwe speedsensor en kabel voor tachometer stuurt...
Hier kan je de pdf downloaden van het boekje dat je met de vapor meekrijgt: http://trailtech.net/store/instructions.html, de installatie is vrij eenvoudig.
Ik zelf wel problemen met de vapor op mijn raptor 700, die hopelijk 1 van dees dagen opgelost zouden zijn als Jeff van trailtech mij eindelijk een nieuwe speedsensor en kabel voor tachometer stuurt...