inkorten van uitlaat demper
-
- Quad Expert
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
inkorten van uitlaat demper
Ik had bij deze even een vraag.
Als je bij een 4takt de uitlaat demper in kort voor meer low end dan moet je rejetten.
Nu vroeg ik me af of dit bij een 2 takt ook het geval is?
mvg Bart
Als je bij een 4takt de uitlaat demper in kort voor meer low end dan moet je rejetten.
Nu vroeg ik me af of dit bij een 2 takt ook het geval is?
mvg Bart
CustomCoatingsHelvoirt
-
- Quad Expert
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
-
- Quadfanaat
- Berichten: 57
- Lid geworden op: zo 29 okt, 2006 16:54
- Locatie: DenBosch
altijd rejetten want lengte van de uitlaat is heel belangrijk voor het karakter van de moter.
Vuist regel is hoe langer de uitlaat hoe meer bottem power ,hoe korter de uitlaat hoe meer top power en topspeed .
Expanzie van de uitlaat is toerental afhankelijk door de tegendruk van de uitlaat,tegendruk van de uitlaat is afhankelijk van de lengte van de uitlaat.
Vuist regel is hoe langer de uitlaat hoe meer bottem power ,hoe korter de uitlaat hoe meer top power en topspeed .
Expanzie van de uitlaat is toerental afhankelijk door de tegendruk van de uitlaat,tegendruk van de uitlaat is afhankelijk van de lengte van de uitlaat.
-
- Quad Expert
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
en hoeveel zou ik dan omlaag of omhoog moeten gaan in sproeier maat als ik mijn demper in kort?Speedmaster schreef:altijd rejetten want lengte van de uitlaat is heel belangrijk voor het karakter van de moter.
Vuist regel is hoe langer de uitlaat hoe meer bottem power ,hoe korter de uitlaat hoe meer top power en topspeed .
Expanzie van de uitlaat is toerental afhankelijk door de tegendruk van de uitlaat,tegendruk van de uitlaat is afhankelijk van de lengte van de uitlaat.
CustomCoatingsHelvoirt
-
- Quad Expert
- Berichten: 2352
- Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
- Locatie: das tezien wa weer da tis ;)
kijk het verschil zit hem erin als je een super kleine demper hebt en je vervangt die door een (bijvoorbeeld standaard blaster demper)
dan nijp je zijn keeltje dicht.
ga je nu zo een openbuis 10 centimeter inkorten ga je da verschil nie merken (ook niet in de jetting)
is namelijk proefondervinden vastgesteld bij 2takt methanol motoren en die draaien toch nog niet iets
hoger in toeren en zijn nog wat gevoeliger aan hun jetting dan waar wij nu de dag van vandaag mee rijden.
(door mezelf voor ik hier commentaar krijg dat ik over iets bezig ben waar ik niets van weet )
dan nijp je zijn keeltje dicht.
ga je nu zo een openbuis 10 centimeter inkorten ga je da verschil nie merken (ook niet in de jetting)
is namelijk proefondervinden vastgesteld bij 2takt methanol motoren en die draaien toch nog niet iets
hoger in toeren en zijn nog wat gevoeliger aan hun jetting dan waar wij nu de dag van vandaag mee rijden.
(door mezelf voor ik hier commentaar krijg dat ik over iets bezig ben waar ik niets van weet )