banshee met powervalve
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 240
- Lid geworden op: di 26 aug, 2003 18:57
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
banshee met powervalve
ik zit er over na te denken om een yamaha rd350 blok met ypvs in m'n banshee te steken.
wie kan mij wat meer over dit systeem vertellen en wat zouden de eventuele voor en nadelen zijn.
wie kan mij wat meer over dit systeem vertellen en wat zouden de eventuele voor en nadelen zijn.
rd350
Ik heb zo'n ding staan
in prima staat!
voor precies hetzelfde doel gekocht maar toen puntje bij paaltje kwam vond ik het toch zonde om zo'n oud blok in mijn Toen nieuwe 2003 banshee te steken.
kan je wel vertellen dat die blokken VLIEGEN. bizar.
inderdaad alleen maar voordelen blok is beter opgebouwd schakeld soepeler de bekende powervalves voor vermogen onderin (en bovenin)..
(misschien iets voor ralph )
tja.. houd er wel rekening mee dat je ook ALLE! electronica over moet zetten. (wel ideaal als je de banshee op kenteken wilt gaan laten zetten)
heb ook nog een banshee kentekenpapieren liggen. (belgisch)
LATERRRR
in prima staat!
voor precies hetzelfde doel gekocht maar toen puntje bij paaltje kwam vond ik het toch zonde om zo'n oud blok in mijn Toen nieuwe 2003 banshee te steken.
kan je wel vertellen dat die blokken VLIEGEN. bizar.
inderdaad alleen maar voordelen blok is beter opgebouwd schakeld soepeler de bekende powervalves voor vermogen onderin (en bovenin)..
(misschien iets voor ralph )
tja.. houd er wel rekening mee dat je ook ALLE! electronica over moet zetten. (wel ideaal als je de banshee op kenteken wilt gaan laten zetten)
heb ook nog een banshee kentekenpapieren liggen. (belgisch)
LATERRRR
ik heb dit al eens gedaan
gaat wel hard, maar er er zitten wel een paar haken en ogen aan
ten eerste moet je een accu mee sjouwen op je quad
en die pouwer valve gaat open bij 5500/6000 rpm daar zit je altijd boven
dus staat hij altijd open
ik heb later iets anders gemaakt van dit blok wat veel leuker is
een lange slag krukas, blaster zuigers en het vliegwiel afgedraait
en met gewoone banshee cilinders, (is wel aan gewerkt)
dit gaat echt als een kanonskogel
vraag maar aan bob (rappy)
je kan het blok kopen
gaat wel hard, maar er er zitten wel een paar haken en ogen aan
ten eerste moet je een accu mee sjouwen op je quad
en die pouwer valve gaat open bij 5500/6000 rpm daar zit je altijd boven
dus staat hij altijd open
ik heb later iets anders gemaakt van dit blok wat veel leuker is
een lange slag krukas, blaster zuigers en het vliegwiel afgedraait
en met gewoone banshee cilinders, (is wel aan gewerkt)
dit gaat echt als een kanonskogel
vraag maar aan bob (rappy)
je kan het blok kopen
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 240
- Lid geworden op: di 26 aug, 2003 18:57
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
ben al diverse blokken tegen gekomen vanaf 150 euro voor een ypvs
prijzen varieren van 150 voor een lopend blok(wel aan revisie toe) tot 500 voor een gereviseerd exemplaar
de carters van het banshee blok werden al gebruikt op de luchtgekoelde 2 cilinders van yamaha
en het blok zoals die in de banshee staat word al ongeveer 20 jaar gebruikt
het is dus wel een wat verouderd maar ook een zeer beproefd blok.
de reden van dit idee is eigenlijk omdat ik met een kapot koppelingshuis zit en zodoende ben ik wat rond gaan zoeken op het net. toen kwam ik dus achter een paar telefoonnummers van rd350 fanatiekelingen
en aangezien het blok van de banshee gelijk is aan een paar types van de rd350 kan ik ook op een voordelige manier aan blokdelen komen (gebruikt dan)
prijzen varieren van 150 voor een lopend blok(wel aan revisie toe) tot 500 voor een gereviseerd exemplaar
de carters van het banshee blok werden al gebruikt op de luchtgekoelde 2 cilinders van yamaha
en het blok zoals die in de banshee staat word al ongeveer 20 jaar gebruikt
het is dus wel een wat verouderd maar ook een zeer beproefd blok.
de reden van dit idee is eigenlijk omdat ik met een kapot koppelingshuis zit en zodoende ben ik wat rond gaan zoeken op het net. toen kwam ik dus achter een paar telefoonnummers van rd350 fanatiekelingen
en aangezien het blok van de banshee gelijk is aan een paar types van de rd350 kan ik ook op een voordelige manier aan blokdelen komen (gebruikt dan)
Re: rd350
Hey Nighty, nu weet ik t weer, toch mn advies opgevolgd om het forum eens te bezoeken? Jij bent toch degene met die Toomey's he!?Nighty schreef:Ik heb zo'n ding staan
in prima staat!
voor precies hetzelfde doel gekocht maar toen puntje bij paaltje kwam vond ik het toch zonde om zo'n oud blok in mijn Toen nieuwe 2003 banshee te steken.
kan je wel vertellen dat die blokken VLIEGEN. bizar.
inderdaad alleen maar voordelen blok is beter opgebouwd schakeld soepeler de bekende powervalves voor vermogen onderin (en bovenin)..
(misschien iets voor ralph )
tja.. houd er wel rekening mee dat je ook ALLE! electronica over moet zetten. (wel ideaal als je de banshee op kenteken wilt gaan laten zetten)
heb ook nog een banshee kentekenpapieren liggen. (belgisch)
LATERRRR
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Precies teunie
Ik zie je niet veel meer op bansheehq!
Nog even iets over de rd:
de bak is wel anders.. andere gear ratio's
en de blokken lijken IDENTIEK maar allen de vorm is maarhetzelfde.
vliegwielen, ontsteking alles is net ietsje anders. en vrijwel niets is over te zetten in je banshee blok.
de vertanding (versnellingsbak) pas wel.
Ik zie je niet veel meer op bansheehq!
Nog even iets over de rd:
de bak is wel anders.. andere gear ratio's
en de blokken lijken IDENTIEK maar allen de vorm is maarhetzelfde.
vliegwielen, ontsteking alles is net ietsje anders. en vrijwel niets is over te zetten in je banshee blok.
de vertanding (versnellingsbak) pas wel.