blaster

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
pietpiraat
Toeschouwer
Toeschouwer

blaster

Bericht door pietpiraat »

Wij hebben een probleempje met onze Yamaha blaster!
Als wij willen optrekken en doorschakelen richting vierde vijfde versnelling en de motor meer toeren begint te maken dan valt hij ineens terug in toeren en valt de motor uit. Het is net of hij verzuipt, en er komen soms ook knallen uit de uitlaat

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Wij hebben ook al een tijdje geleden last gehad van een overlopende carburateur toen bleef de vlotter steken, maar dit is wel goed verholpen, mischien dat dit er nog iets mee te maken heeft?

alvast bedankt :applaus: :crossercool:
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer

Bericht door Blaster-boy »

ik zou eens kijken naar je bougie , of hij zwart ziet.lijkt wel veel te rijk te staan die blaster...
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
pietpiraat
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door pietpiraat »

ik heb evennaar de bougie gekeken maar die was goed van kleur en zeker niet zwart van de roet, de bougie zit er trouwens nog maar pas in.

ik heb zelf het idee dat hij te veel benzine krijgt want na een tijdje (20 tot 30 sec) rijden, ook al houd je het toeren tal laag dan valt hij nog stil. kan het zijn dan dat de vlotter o.i.d. in de carburateur blijft steken of niet goed functioneerd? :?
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

reedvalve eens chekken, kan gescheurd zijn en anders carbu eens kuisen en sproeiers is mooi doorlopen met fijn ijzerdraadje,tergelijkertijd onderhoudje kan geen kwaad
blaas al je darmpjes eens door ook en chek de dichting achter je vliegwiel of die nog goed is.
greetz
Speedmaster
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Speedmaster »

Als hij ploft dan ontsteekt de bougie niet elke keer vandaar die plof Is meestal massa kabel slecht
Bartje 400
Quadracer
Quadracer

Bericht door Bartje 400 »

alsk het lees dacht ik ook onmiddelijk aan de reedvalve waar een scheurtje in zit had het indertijd ook met mijn blaster voorgehad ,was gewoon een stukje uit , en deed toen net zelfde kzou dat eens chekken
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
quadmanerik
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door quadmanerik »

Tank beluchting/ontluchting?
One life-Live it !
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

quadmanerik schreef:Tank beluchting/ontluchting?
dat hij vacuum trekt kan ook,maar dat zou al in de eerste versnelling moeten te merken zijn.
greetz
quadmanerik
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door quadmanerik »

Bij hogere belasting ( versnelling ) misschien meer brandstofvraag? Dus sneller vacuum.
One life-Live it !
Plaats reactie