Pagina 1 van 1

blaster

Geplaatst: vr 19 jan, 2007 23:04
door pietpiraat
Wij hebben een probleempje met onze Yamaha blaster!
Als wij willen optrekken en doorschakelen richting vierde vijfde versnelling en de motor meer toeren begint te maken dan valt hij ineens terug in toeren en valt de motor uit. Het is net of hij verzuipt, en er komen soms ook knallen uit de uitlaat

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Wij hebben ook al een tijdje geleden last gehad van een overlopende carburateur toen bleef de vlotter steken, maar dit is wel goed verholpen, mischien dat dit er nog iets mee te maken heeft?

alvast bedankt :applaus: :crossercool:

Geplaatst: za 20 jan, 2007 10:51
door Blaster-boy
ik zou eens kijken naar je bougie , of hij zwart ziet.lijkt wel veel te rijk te staan die blaster...

Geplaatst: za 20 jan, 2007 20:46
door pietpiraat
ik heb evennaar de bougie gekeken maar die was goed van kleur en zeker niet zwart van de roet, de bougie zit er trouwens nog maar pas in.

ik heb zelf het idee dat hij te veel benzine krijgt want na een tijdje (20 tot 30 sec) rijden, ook al houd je het toeren tal laag dan valt hij nog stil. kan het zijn dan dat de vlotter o.i.d. in de carburateur blijft steken of niet goed functioneerd? :?

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 00:06
door Robby
reedvalve eens chekken, kan gescheurd zijn en anders carbu eens kuisen en sproeiers is mooi doorlopen met fijn ijzerdraadje,tergelijkertijd onderhoudje kan geen kwaad
blaas al je darmpjes eens door ook en chek de dichting achter je vliegwiel of die nog goed is.
greetz

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 15:26
door Speedmaster
Als hij ploft dan ontsteekt de bougie niet elke keer vandaar die plof Is meestal massa kabel slecht

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 15:43
door Bartje 400
alsk het lees dacht ik ook onmiddelijk aan de reedvalve waar een scheurtje in zit had het indertijd ook met mijn blaster voorgehad ,was gewoon een stukje uit , en deed toen net zelfde kzou dat eens chekken

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 17:58
door quadmanerik
Tank beluchting/ontluchting?

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 18:18
door Robby
quadmanerik schreef:Tank beluchting/ontluchting?
dat hij vacuum trekt kan ook,maar dat zou al in de eerste versnelling moeten te merken zijn.
greetz

Geplaatst: zo 21 jan, 2007 21:59
door quadmanerik
Bij hogere belasting ( versnelling ) misschien meer brandstofvraag? Dus sneller vacuum.