Pagina 1 van 3
Sneller gaan met LT-Z400
Geplaatst: za 27 jan, 2007 15:28
door Tommy22
Hallo,
Ben nieuw hier op het forum en heb sinds een kleine 2 maanden een Suzuki LT-Z400. Ik heb deze 2dehands gekocht en hij is van 2003.Ik gebruik heb 90% op de baan.
Momenteel liggen er nog de originele banden dus de quad heeft niet veel gereden.
Toen ik hem kocht stond er wel een andere uitlaat op maar ze hebben de originele teruggezet die nooit gebruikt was.
Ik heb vooraan 15 tandwiel bestelt en achteraan 37. Wat kan ik nog doen om hem sneller te doen gaan op hetzelfde toerental.
Bedoeling is om ook andere velgen te zetten met baanbanden maar weet niet welke maat het beste is.
geef maar suggesties
greetz
Tommy
Re: Sneller gaan met LT-Z400
Geplaatst: za 27 jan, 2007 17:28
door Drive a Z
Als je een hoge band steekt bv. 22'',dan zal je nog enkele km/uur winnen
Geplaatst: za 27 jan, 2007 17:30
door vanpee jelle
ganse lijn van de uitlaat veranderen en goede jetting dan kan je nog andere maten van tandwielen nemen dan die dat je nu hebt besteld
Geplaatst: za 27 jan, 2007 17:44
door FOR FUN
Als je vooraan het tandwiel groter steekt ga je zien dat er een plaatje(case saver) in de weg zit ofwel slijp je dat een beetje af ofwel doe je dat weg maar dan heb je geen bescherming meer in het geval je ketting eventueel moest overvliegen.Vooraan zit bij mij het origineel tandwiel nog op maar achter zit er een 35tand op.Andere uitlaat en rejetten scheelt ook al wat of,zoals ik,een TM36 carb.erop.
Re: Sneller gaan met LT-Z400
Geplaatst: za 27 jan, 2007 18:25
door Fré
Tommy22 schreef:Ik heb vooraan 15 tandwiel bestelt en achteraan 37. Wat kan ik nog doen om hem sneller te doen gaan op hetzelfde toerental.
wat je nog kan doen? wel, die tandwielen ook daadwerkelijk installeren
Heb je al geprobeerd om met die tandwielen te rijden? Ik zou eerst eens kijken wat het geeft, want 15/37 is al behoorlijk zwaar voor een standaard quad...
Re: Sneller gaan met LT-Z400
Geplaatst: za 27 jan, 2007 18:54
door Tommy22
Fré schreef:Tommy22 schreef:Ik heb vooraan 15 tandwiel bestelt en achteraan 37. Wat kan ik nog doen om hem sneller te doen gaan op hetzelfde toerental.
wat je nog kan doen? wel, die tandwielen ook daadwerkelijk installeren
Heb je al geprobeerd om met die tandwielen te rijden? Ik zou eerst eens kijken wat het geeft, want 15/37 is al behoorlijk zwaar voor een standaard quad...
Nee ik heb nog niet geprobeerd ermee te rijden, ik heb ze bestelt maar ze worden pas volgende week geleverd. heb ze bij een officiele suzuki verdeler bestelt die zal wel zorgen dat die 15 vanvoor past zeker?
Geplaatst: za 27 jan, 2007 18:56
door BULLET-PROOF
een dyno kit ook nog

Geplaatst: za 27 jan, 2007 19:01
door Tommy22
KEVIN-RAPTOR #6 schreef:een dyno kit ook nog

daar lees ik veel over maar wat is dit eigenlijk? is dit een kit voor het afstellen van de carburator?
Geplaatst: za 27 jan, 2007 19:10
door Drive a Z
Jah,zitten verschillende sproeiers bij,zodat je kan uitproberen.
Re: Sneller gaan met LT-Z400
Geplaatst: za 27 jan, 2007 19:36
door Fré
Tommy22 schreef:Fré schreef:Tommy22 schreef:Ik heb vooraan 15 tandwiel bestelt en achteraan 37. Wat kan ik nog doen om hem sneller te doen gaan op hetzelfde toerental.
wat je nog kan doen? wel, die tandwielen ook daadwerkelijk installeren
Heb je al geprobeerd om met die tandwielen te rijden? Ik zou eerst eens kijken wat het geeft, want 15/37 is al behoorlijk zwaar voor een standaard quad...
Nee ik heb nog niet geprobeerd ermee te rijden, ik heb ze bestelt maar ze worden pas volgende week geleverd. heb ze bij een officiele suzuki verdeler bestelt die zal wel zorgen dat die 15 vanvoor past zeker?
nee, een dealer bestelt gewoon wat je vraagt. Je moet de case saver zelf nog wat modificeren.
Geplaatst: za 27 jan, 2007 19:37
door BULLET-PROOF
Tommy22 schreef:KEVIN-RAPTOR #6 schreef:een dyno kit ook nog

daar lees ik veel over maar wat is dit eigenlijk? is dit een kit voor het afstellen van de carburator?
het is eigenlijk een powerpakket

Geplaatst: za 27 jan, 2007 19:42
door Fré
KEVIN-RAPTOR #6 schreef:Tommy22 schreef:KEVIN-RAPTOR #6 schreef:een dyno kit ook nog

daar lees ik veel over maar wat is dit eigenlijk? is dit een kit voor het afstellen van de carburator?
het is eigenlijk een powerpakket

dat is zijn geld niet waard, tenzij je echt wat aan je luchtfilterdeksel wil wijzigen. Gains hiervan zijn vrij minimaal. Wil je echt een boost dan vind ik een carb het van het.
Indien ik alles zou moeten herdoen dan zou ik het in deze volgorde doen:
1) carb en luchtfilterdeksel open doen (dan moet je geen 60 euro verspillen aan een jetkit (zogenaamde
power kit, lol, de zeveraars

)) waarvan de meeste jets te klein zijn, en de sproeiermaten nog eens afwijken van originele Mikuni maten (om je als beginner helemaal het noorden te doen verliezen).
2) cams
3) compressie
4) uitlaat (dan pas, zo heb je langer een stil quadje

- moet je zelf kiezen natuurlijk)
...
Geplaatst: za 27 jan, 2007 19:44
door BULLET-PROOF
ja das ook waar ja , kun je beter een uitlaat enz erop zetten

Geplaatst: za 27 jan, 2007 19:46
door Fré
KEVIN-RAPTOR #6 schreef:ja das ook waar ja , kun je beter een uitlaat enz erop zetten

Ja, maar dan zit je weer met die klote standaard Mikuni carburator, waar afstellen een hele onderneming is. Als je ineens een deftige carb steekt dan kan je makkelijker afstellen als je daarna met uitlaatmods en noem maar op begint.
Geplaatst: za 27 jan, 2007 19:46
door BULLET-PROOF
ja idd , je hebt 100% gelijk
