Sneller gaan met LT-Z400

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Tommy22
Quadfanaat
Quadfanaat

Sneller gaan met LT-Z400

Bericht door Tommy22 »

Hallo,

Ben nieuw hier op het forum en heb sinds een kleine 2 maanden een Suzuki LT-Z400. Ik heb deze 2dehands gekocht en hij is van 2003.Ik gebruik heb 90% op de baan.
Momenteel liggen er nog de originele banden dus de quad heeft niet veel gereden.
Toen ik hem kocht stond er wel een andere uitlaat op maar ze hebben de originele teruggezet die nooit gebruikt was.

Ik heb vooraan 15 tandwiel bestelt en achteraan 37. Wat kan ik nog doen om hem sneller te doen gaan op hetzelfde toerental.

Bedoeling is om ook andere velgen te zetten met baanbanden maar weet niet welke maat het beste is.

geef maar suggesties

greetz
Tommy
Drive a Z
Quadrider
Quadrider

Re: Sneller gaan met LT-Z400

Bericht door Drive a Z »

Als je een hoge band steekt bv. 22'',dan zal je nog enkele km/uur winnen
White-Red Raptor 700 '2008
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer

Bericht door vanpee jelle »

ganse lijn van de uitlaat veranderen en goede jetting dan kan je nog andere maten van tandwielen nemen dan die dat je nu hebt besteld
raptor 660 power
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FOR FUN »

Als je vooraan het tandwiel groter steekt ga je zien dat er een plaatje(case saver) in de weg zit ofwel slijp je dat een beetje af ofwel doe je dat weg maar dan heb je geen bescherming meer in het geval je ketting eventueel moest overvliegen.Vooraan zit bij mij het origineel tandwiel nog op maar achter zit er een 35tand op.Andere uitlaat en rejetten scheelt ook al wat of,zoals ik,een TM36 carb.erop.
Enjoy your ride...
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

Tommy22 schreef:Ik heb vooraan 15 tandwiel bestelt en achteraan 37. Wat kan ik nog doen om hem sneller te doen gaan op hetzelfde toerental.
wat je nog kan doen? wel, die tandwielen ook daadwerkelijk installeren :mrgreen:

Heb je al geprobeerd om met die tandwielen te rijden? Ik zou eerst eens kijken wat het geeft, want 15/37 is al behoorlijk zwaar voor een standaard quad...
White LTZ-450 - powered by MSD -
Tommy22
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Tommy22 »

Fré schreef:
Tommy22 schreef:Ik heb vooraan 15 tandwiel bestelt en achteraan 37. Wat kan ik nog doen om hem sneller te doen gaan op hetzelfde toerental.
wat je nog kan doen? wel, die tandwielen ook daadwerkelijk installeren :mrgreen:

Heb je al geprobeerd om met die tandwielen te rijden? Ik zou eerst eens kijken wat het geeft, want 15/37 is al behoorlijk zwaar voor een standaard quad...
Nee ik heb nog niet geprobeerd ermee te rijden, ik heb ze bestelt maar ze worden pas volgende week geleverd. heb ze bij een officiele suzuki verdeler bestelt die zal wel zorgen dat die 15 vanvoor past zeker?
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door BULLET-PROOF »

een dyno kit ook nog :wink:
Tommy22
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Tommy22 »

KEVIN-RAPTOR #6 schreef:een dyno kit ook nog :wink:
daar lees ik veel over maar wat is dit eigenlijk? is dit een kit voor het afstellen van de carburator?
Drive a Z
Quadrider
Quadrider

Bericht door Drive a Z »

Jah,zitten verschillende sproeiers bij,zodat je kan uitproberen.
White-Red Raptor 700 '2008
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

Tommy22 schreef:
Fré schreef:

Nee ik heb nog niet geprobeerd ermee te rijden, ik heb ze bestelt maar ze worden pas volgende week geleverd. heb ze bij een officiele suzuki verdeler bestelt die zal wel zorgen dat die 15 vanvoor past zeker?
nee, een dealer bestelt gewoon wat je vraagt. Je moet de case saver zelf nog wat modificeren.
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Tommy22 schreef:
daar lees ik veel over maar wat is dit eigenlijk? is dit een kit voor het afstellen van de carburator?
het is eigenlijk een powerpakket :duimhoog:
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

KEVIN-RAPTOR #6 schreef:
Tommy22 schreef:
het is eigenlijk een powerpakket :duimhoog:
dat is zijn geld niet waard, tenzij je echt wat aan je luchtfilterdeksel wil wijzigen. Gains hiervan zijn vrij minimaal. Wil je echt een boost dan vind ik een carb het van het.

Indien ik alles zou moeten herdoen dan zou ik het in deze volgorde doen:
1) carb en luchtfilterdeksel open doen (dan moet je geen 60 euro verspillen aan een jetkit (zogenaamde power kit, lol, de zeveraars :duimlaag:)) waarvan de meeste jets te klein zijn, en de sproeiermaten nog eens afwijken van originele Mikuni maten (om je als beginner helemaal het noorden te doen verliezen).
2) cams
3) compressie
4) uitlaat (dan pas, zo heb je langer een stil quadje :mrgreen: - moet je zelf kiezen natuurlijk)
...
Laatst gewijzigd door Fré op za 27 jan, 2007 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde

ja das ook waar ja , kun je beter een uitlaat enz erop zetten :wink:
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

KEVIN-RAPTOR #6 schreef:ja das ook waar ja , kun je beter een uitlaat enz erop zetten :wink:
Ja, maar dan zit je weer met die klote standaard Mikuni carburator, waar afstellen een hele onderneming is. Als je ineens een deftige carb steekt dan kan je makkelijker afstellen als je daarna met uitlaatmods en noem maar op begint.
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde

ja idd , je hebt 100% gelijk :wink:
Plaats reactie