cursus onderhoud quad?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
djgil2000
Toeschouwer
Toeschouwer

cursus onderhoud quad?

Bericht door djgil2000 »

Hoi,
ik heb pas een z400 gekocht en omdat zo'n beestje nogal wat onderhoud vraagt zou ik het graag zelf aanleren. Ik ben daar nog een leek in en ik zou het ook allemaal kunnen uitproberen, maar als ik iets fout doe ben ik nog verder van huis eh.
Weet er iemand waar zo'n een cursus gegeven wordt of op welke manier ik het eventueel kan aanleren? Ik heb al wat rondgekeken op internet, maar het enige wat ik vind is zo'n opleiding mechanica van 3 jaar. Ik hoef niet alles van die motor te kennen, alleen de basis is genoeg om te beginnen.
Ik woon in Mol, maar ik heb wel wat kilometertjes over om het te leren.

Alvast bedankt voor jullie reacties
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door BULLET-PROOF »

djgil2000
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door djgil2000 »

Hey,
Bedankt voor de snelle reactie... deze pagina had ik al een paar keren overlopen, en volgens mij zal me dit wel lukken. Waar ik eigenlijk naar op zoek was is bv. een cursus waarin verteld wordt welke dingen je vooral in het oog moet houden om grote kosten te vermijden (wat af en toe eens vervangen moet worden). Ik ken er niet zoveel van en weet ook niet hoe jullie het doen, maar aan onderhoud hecht ik wel wat belang zodat het beestje soepel blijft lopen.
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

dat wordt dan een cursus van minstens een hele week.

Ik stel voor dat je veel opzoekt op dit forum over je quad, ook op z400central.com en google.

Veel lezen en leren, beetje bij beetje. In een cursus kan je alles geconcentreerd bijleren, maar dat vergeet je toch allemaal als je niet weet waarvoor je het echt nodig hebt.
White LTZ-450 - powered by MSD -
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

als je een service manueel hebt, wordt het bijna stap voor stap uitgelegt.
hmmmmmm. eat me..
djgil2000
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door djgil2000 »

Daar heb je inderdaad een punt! Ik ben voor de moment inderdaad veel aan het lezen en aan het opzoeken, maar als je er nog maar weinig verstand van hebt is het soms moeilijk om al die uitleg te volgen. Wat zijn zo eigenlijk de dingen waar je als beginner beter af blijft, zodat je niet teveel fout kan doen? en hoe merk ik dat er aan die dingen iets scheelt... rare geluiden waarschijnlijk, maar is het dan al niet een beetje te laat? :?
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

djgil2000 schreef:Daar heb je inderdaad een punt! Ik ben voor de moment inderdaad veel aan het lezen en aan het opzoeken, maar als je er nog maar weinig verstand van hebt is het soms moeilijk om al die uitleg te volgen. Wat zijn zo eigenlijk de dingen waar je als beginner beter af blijft, zodat je niet teveel fout kan doen? en hoe merk ik dat er aan die dingen iets scheelt... rare geluiden waarschijnlijk, maar is het dan al niet een beetje te laat? :?
de dingen waar je in het begin beter afblijft zijn dezelfde dingen waarvan je barweinig van snapt als je ze op het internet leest :mrgreen:
Ik stel voor dat je gewoon je basisonderhoud doet, tegen dat de tijd rijp is voor geavanceerdere zaken ken je er al iets meer van. Beetje bij beetje.

Gewoon de artikels lezen. Het heeft weinig zin dat we hier een hele uitleg gaan typen over dingen waar je op moet letten en wat je er kan aan doen, deze staan immers al uitgesmeerd op het forum te lezen.

Neem er je tijd voor, alles op je gemakje. En vooral eerst genieten van je nieuwe aanwinst.
White LTZ-450 - powered by MSD -
djgil2000
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door djgil2000 »

OK! We zullen eerst leren wandelen alvorens te kunnen lopen! Jullie horen nog wel van me als ik nog met vragen zit! Bedankt voor jullie tijd! :afgestudeerd:
Plaats reactie