Killswitch
Killswitch
Kan het kwaad als ik iedere keer mijn motor afleg via de killswitch daar ik mijn knopje om mijn motor af te leggen kwijt ben?
Deel maar jullie opinie.
Deel maar jullie opinie.
-
- Quad Expert
ik zou dat toch met enige voorzichtigheid zeggen, gezien veel killswitches zoals de mijne de primaire cdi puls kortsluiten, en dus zou ik de killswitch niet continu willen gebruiken. Voor hetzelfde geld gebeurt er helemaal niks na ettelijke keren kortsluiten, maar euh, ik zou toch zorgen dat ik hem op een normale manier stil kan leggen.tuumke schreef:Nee, kan geen kwaad.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Ja dat klopt, als het op de normale manier kan is het idd beter maar die ontsteekpuls kortsluiten kan geen kwaad hoor. Die primaire zijde is ook hoog-ohmig zoals de hoogspanningszijde dus normaal gezien kan je niks frituren.
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
killswitch
ja, dat hoop ik dan ook dat het geen kwaad kan. Mijn quad is honda 400ex, maar ik weet niet juist welke killswitch het is.
-
- Quad Expert
nochthans zijn er al enkele aftermarket CDI's hierdoor gefrituurd. heeft imho weinig met ingangsimpedantie van die spoel te maken.tuumke schreef:Ja dat klopt, als het op de normale manier kan is het idd beter maar die ontsteekpuls kortsluiten kan geen kwaad hoor. Die primaire zijde is ook hoog-ohmig zoals de hoogspanningszijde dus normaal gezien kan je niks frituren.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Van die gefrituurde CDI's heb ik nog niets vernomen, het zou kunnen maar dat lijkt mij sterk.
@checkie : je kan altijd de koppeling laten schieten en hem zo stilleggen mocht je twijfelen aan onze wetenschappelijke uitleg
@checkie : je kan altijd de koppeling laten schieten en hem zo stilleggen mocht je twijfelen aan onze wetenschappelijke uitleg
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
killswitch
Ik denk dat ik best kijk voor een nieuw knopje. Verkopen ze dit apart in de winkel of moet ik een occassieknopje zoeken?
Weet iemand dit?
Bedankt in ieder geval voor jullie vlugge antwoorden.
Weet iemand dit?
Bedankt in ieder geval voor jullie vlugge antwoorden.
killswitch
ok, zal ik doen.
thx
thx