vraag voor alfa of iemand anders die het weet!

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

vraag voor alfa of iemand anders die het weet!

Bericht door Haagje »

mijn laptop wordt nu niet meer warm maar ik heb al een tijdje het probleem dat als ik ben aan het game men beeld gaar wordt.
ik heb dan ook alles op het laagste staan. maar tog gebeurd het nog. ( zo in windows heb ik er geen last van)

Afbeelding

ook heb ik bij mij muis een streep verticaal staan die niet weg wilt.

iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? heb al verschillende dingen geprobeerd.
Grizzly700
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Grizzly700 »

Dan denk ik dat er toch je videokaart iets te warm is geworden.
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Ziet er inderdaad uit als een videokaart probleem. Heb je em toevallig ge-overclocked ?
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

installeer temperatuurmetersoftware, dan kan je dat controleren.

welke laptop?
White LTZ-450 - powered by MSD -
gareth
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door gareth »

AA is dikke game vet mooi en realistisch. Laptop trekt dat gewoon niet.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Bartje 400
Quadracer
Quadracer

Bericht door Bartje 400 »

tuurlijk wel AA is zeker niet zo'n zwaar spel
ken er aan liggen dat je hem hebt overclockt
of meschien een nieuwe driver installeren voor je videokaart , heb ik ook al gehad
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

ik heb em in zijn 3 jaar nog nooit over geklockt en update daar moet ik voor dokken.

hij heeft geen problemen meer met warm worden blijft nu mooi tussen de 40/45 graden ook onder het gamen.
ik heb er een ati mobility radeon 9700 in zitten.

het gaat om een targa traveller laptop.

ps: zijn er nog meerdere die AA hier spele misschien eens same gamen ofzo :p
spoor!
Quadracer
Quadracer

Bericht door spoor! »

als je laptop al 3 jaar oud is kun je het vergeten hoor met de nieuwe games... als je echt de nieuwste game's wil blijven spelen moet je echt zeker iedere 1,5 jaar een nieuwe videokaart, ik heb nu de nvada geforce 7600 toen ik hem een half jaar geleden kocht was het de goedkoopste maar er zijn nu al weer zoveel grotere en nieuwere spellen uit dat hij het over eent tijdje ook al zwaar krijgt terwijl dat ding toch gau 180 euro heeft gekocht :shock:
Grizzly700
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Grizzly700 »

Nou als er van het 1 op andere momenteel vreemde strepen door je beeld heen gaat dan is er iets mis, maar als je het spel niet eens kunt laden/spelen dan is waarschijnlijk je videokaart "te oud"
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

als ik het spel net 5/10 min speel niks aan de hand is gewoon normale temp.
dan opeens krijg ik zoon beeld. nog steeds zelfde temp, en strepen willen niet weg.

maar heb me net een cpu en ati update gedaan. via paar sites en morgen even proberen of hij het nu wel goed doet. zo niet dan horen jullie van me en zo wel natuurlijk ook :mrgreen:
stompie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door stompie »

Heb dat bij een vriend van mij onlangs ook gezien. Die had ook een laptop. Na enig onderzoek kwam ik tot de conclusie dat het gewoon de pc was die een veel te lage kloksnelheid had. Hij had er ook een andere videokaart insteken maar om de een of andere reden wilde deze niet samenwerken met de laptop voor een aantal bepaalde spelletjes. Nochthans heb ik alles geinstalleerd en geupdated van de videokaart en heb alles nagekeken. Het was perfect in orde maar toch nog rees het probleem. Die vriend heeft hem dan een andere videokaart gekocht (ander merk) en hij deed het weer perfect. Ik heb nooit het probleem echt kunnen achterhalen. Ik weet trouwens ook niet meer het merk van de videokaarten dus :?
--HoNdA 400--
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Hoe heb je ervoor gezorgd dat je CPU niet meer zo warm word? zat er stof in de koeling?
Als dat zo is, blaas de koeling van je VGA kaart ook maar eens uit, daar zal wel evenveel in zitten denk ik.
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

naja ik krijg nogsteeds niet alle ''kappen'' los van mijn laptop maar heb het moete doen met dat gene wat open was. maar een paar keer goed door heen geblazen.

maar ik denk dat ik niet bij de vga kom. zoveer kan ik hem net niet open doen.

in het begin toen ik de laptop had draaide hij zo goed als alles. op het hoogste kwalitijd :knikduim: helemaal nergens last van. maar naar enige tijd werd hij warm en mijn beeld werd vaag.

ps: het beeld blijft nog het zelfde alleen soms herstelt hij zich en dan is het weer zover...
Laatst gewijzigd door Haagje op vr 09 mar, 2007 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Bartje 400
Quadracer
Quadracer

Bericht door Bartje 400 »

tja , spellen staan ook ni stil , maar om elk jaar een ander video kaart te gaan stoppen is ook wat overdreven , natuurlijk als je mee wil draaien met de games zal het moeten:) ze maken ook erg misbruik van die dingen , geforce 8800 600euro :) maar das dan wel een van de betere , maar je moet dan nog eens een andere voeding bijrekenen dan zit je denk ik wel ongv aan 1000 euro :)

ik had het probleem wat jij had ook , maar dan bij het spel de godfather , alles stond op het hoogste en ging super goed , maar met de radar was wat mis
toen de laatste update gedaan en het was voorbij

en oohja , ik speel ook AA heel af en toe:)
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
Dubois
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Dubois »

Gforce 8800 in een laptop? Dat wil ik wel eens zien hoe dat gaat passen. :mrgreen:

Een laptop is nu eenmaal niet gemaakt om te gamen. Soms een flashgame spelen of games à la Monopoly gaan nog wel gaan, maar echte games met grote engines en grafics, eisen gewoon te veel van uw systeem en grafische kaart. Het grote probleem is de warmteontwikkeling die deze spellen veroorzaken. Is het niet zo dat uw laptop soms plots uitvalt bij het spelen van games? Want laptops zijn beveiligd op dit vlak. Wanneer het hun te heet wordt aan de voeten, vallen ze gewoon uit om de hardware enigszins te beschermen. :) En hoe vol staat uw HD? Dit kan ook zorgen dat het systeem slecht gaat lopen.
Plaats reactie