Pagina 1 van 2
W-tec CRF450X met e-start
Geplaatst: zo 25 mar, 2007 08:34
door No Limit W-tec
De W-tec wordt vanaf heden ook geleverd met CRF450X blok. Zelfde blokken als waarmee Honda in Dakar reed, heel betrouwbaar en vragen nog minder onderhoud dan CRF450R blok met bijkomend voordeel dat er elektrische start en kickstart op. Dit alles wordt geleverd zonder meerprijs.
Geplaatst: zo 25 mar, 2007 09:07
door Blaster-boy
wat zijn de specificaties van die blokken , is misschien handig.
dat is toch het enduro blok he ? is dat te vergelijken met het ktm blok dat w tec levert ?:)
Geplaatst: zo 25 mar, 2007 11:08
door spoor!
zijn dat die injectie blokken
? he je mss een foto?
Geplaatst: zo 25 mar, 2007 12:38
door Frank MB
Het zijn gewoon CRF450F blokken, maar dan zoals nicolaas zegt:
Met elektrische en kickstart
Een andere versnellingsbak,
en een andere vermogensafgifte.
Nee deze blokken hebben gewoon nog een carburateur.
Geplaatst: zo 25 mar, 2007 14:11
door spoor!
oke bedankt!
ik had toevallig gisteren ergens iets zitten lezen over die blokken
Geplaatst: zo 25 mar, 2007 18:11
door No Limit W-tec
CRF450R heeft 54.3 Pk bij 9000 toeren en CRF450X heeft 50.6 Pk bij 7000 toeren.
Verhouding versnellingsbak liggen ook iets anders. X blok heeft naar mijn mening interessantere verhouding dan R blok. Eerste versnellingen liggen verder uit elkaar en eindoverbrenging gaat meer topsnelheid opleveren.
CRF450X CRF450R
1st gear: 2.230 (29/13) 1.800 (27/15)
2nd gear: 1.625 (26/16) 1.470 (25/17)
3rd gear: 1.235 (21/17) 1.235 (21/17)
4th gear: 1.000 (19/19) 1.050 (21/20)
5th gear: 0.826 (19/23) 0.909 (20/22)
Voorbeeld CRF450X curve
Voorbeeld CRF450R curve
Geplaatst: zo 09 sep, 2007 07:31
door coen
kan je deze motor de crf450x makelijk wat meer pk s geven zo dat hij even veel heeft als de crf450f want e starter is wel mooi maar 4 pk minder vind ik wat veel
Geplaatst: ma 10 sep, 2007 06:46
door No Limit W-tec
Ja, mits flowen kop en plaatsen van twee grotere kleppen kom je zeker in de buurt van waarden standaard R. Kostprijs op nieuwe motor max 900 €.
Bij HPI zou je eens moeten kunnen informeren of ze CDI voor X kan krijgen met curve erin van R want de OEM CDI's zijn niet uitwisselbaar.
Als je wil kan je altijd de X testen met geflowde kop en grotere kleppen. Meesten zijn heel lovende over de motor.
Geplaatst: ma 10 sep, 2007 19:11
door Frank MB
No Limit YFZ schreef:Ja, mits flowen kop en plaatsen van twee grotere kleppen kom je zeker in de buurt van waarden standaard R. Kostprijs op nieuwe motor max 900 €.
Bij HPI zou je eens moeten kunnen informeren of ze CDI voor X kan krijgen met curve erin van R want de OEM CDI's zijn niet uitwisselbaar.
Als je wil kan je altijd de X testen met geflowde kop en grotere kleppen. Meesten zijn heel lovende over de motor.
Zit er verschil tussen de 2006 en de 2007 koppen van het R blok?
Geplaatst: ma 10 sep, 2007 19:25
door epix no-fear
daar zat ik ook net aan te denken frank.
koop de kop van een R en monteer die op een X blok
Geplaatst: ma 10 sep, 2007 19:26
door No Limit W-tec
Ja, zit wel degelijk verschil in.
Verschillen 2006-2007 :
http://www.hondanews.com/categories/275/releases/3507
Tussen 2007 en 2008 zit weinig of geen verschil, enkel CDI werkt nu met verschillende map per versnelling met behulp van gear sensor.
Om een 2006 even veel pk's te geven als een 2007 moet je kop flowen en andere kleppen steken.
Geplaatst: ma 10 sep, 2007 20:48
door Frank MB
Want van de 2006 blokken zijn de x koppen sneller als de R koppen, bij de 2007 zijn deze al wat meer aangepast zo te lezen, alleen inlaat weet ik niet of die beter is.
Geplaatst: di 11 sep, 2007 07:16
door No Limit W-tec
Frank MB schreef:Want van de 2006 blokken zijn de x koppen sneller als de R koppen, bij de 2007 zijn deze al wat meer aangepast zo te lezen, alleen inlaat weet ik niet of die beter is.
Zou mij verwonderen dat kop van X 2006 sneller is dan R2006. De R6 heeft kleppen van 36/31 mm en de X6 heeft kleppen van 35/30.
Geplaatst: di 11 sep, 2007 17:44
door Frank MB
No Limit YFZ schreef:Frank MB schreef:Want van de 2006 blokken zijn de x koppen sneller als de R koppen, bij de 2007 zijn deze al wat meer aangepast zo te lezen, alleen inlaat weet ik niet of die beter is.
Zou mij verwonderen dat kop van X 2006 sneller is dan R2006. De R6 heeft kleppen van 36/31 mm en de X6 heeft kleppen van 35/30.
En daarom is die sneller, je geeft zelf je antwoord
Geplaatst: di 11 sep, 2007 18:06
door No Limit W-tec
Wij halen betere resultaten met grotere kleppen.