koelwater op bouten cilinderkop
koelwater op bouten cilinderkop
Ik weet het, 't is geen quad, maar maakt eigenlijk niet uit.
Ik was bezig met de revisie van mijn kx250 (bj 1991) en hij is nu volledig af, hij start perfect van de 1ste kick, maar er is nog een probleem, nl. op 2 bouten op de cilinderkop komt steeds wat koelvloeistof te staan.
Het lijkt alsof dat aan de schroefdraad opkruipt en door de moer uit komt.
Ik heb hem al op verschillende momenten aangedraaid, 2.5kg, 3kg, 3.5kg tot zelfs 4kg, maar dat maakt niets uit.
Er loopt geen water aan de cilinder in, dat heb ik gecontroleerd.
Die koppakking heeft zo 2 verdikkingen en het lijkt me alsof dat een kanaaltje vormt zodat het water tot aan de bouten kan.
Heeft iemand dit nog ooit voorgehad ?
Ik dacht aan dopmoeren te gebruiken, maar dat is eerder het probleem omzeilen dan het op te lossen.
Ik was bezig met de revisie van mijn kx250 (bj 1991) en hij is nu volledig af, hij start perfect van de 1ste kick, maar er is nog een probleem, nl. op 2 bouten op de cilinderkop komt steeds wat koelvloeistof te staan.
Het lijkt alsof dat aan de schroefdraad opkruipt en door de moer uit komt.
Ik heb hem al op verschillende momenten aangedraaid, 2.5kg, 3kg, 3.5kg tot zelfs 4kg, maar dat maakt niets uit.
Er loopt geen water aan de cilinder in, dat heb ik gecontroleerd.
Die koppakking heeft zo 2 verdikkingen en het lijkt me alsof dat een kanaaltje vormt zodat het water tot aan de bouten kan.
Heeft iemand dit nog ooit voorgehad ?
Ik dacht aan dopmoeren te gebruiken, maar dat is eerder het probleem omzeilen dan het op te lossen.
-
epix no-fear
- Quad Expert

- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
Re: koelwater op bouten cilinderkop
een koppakking heeft 2 kanten bij die motors.
een kant die helemaal vlak is
en een kant die een beetje hol staat.
de kant die helemaal vlak is moet naar boven.
dit kan een oorzaak zijn van lekken.
een kant die helemaal vlak is
en een kant die een beetje hol staat.
de kant die helemaal vlak is moet naar boven.
dit kan een oorzaak zijn van lekken.
CustomCoatingsHelvoirt
-
epix no-fear
- Quad Expert

- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
nog niet zo heel ver ... heb het heel druk gehad en weinig tijd gehad voor de zilla
.
Hij is volledig gedemonteerd, kadertje is mooi rechtgetrokken want hij had een deuk in de snuit.
Maar net voor ik hem wou weg doen om te poederlakken zag ik dat de blok waar je stuurstang doormoet niet 100% rechtstaat. Dat moet ik nog laten rechten, dan kan alles weg voor te poederlakken.
Motortje heb ik gedeeltelijk opengedaan, die ziet er nog proper uit, piston en cilinder hebben volgens mij weinig draaiuren. Maar dat blok gaat volledig uiteen want de lak moet er af. En dan nieuwe pakkingen, dichtingen, lagers, ...
Hij is volledig gedemonteerd, kadertje is mooi rechtgetrokken want hij had een deuk in de snuit.
Maar net voor ik hem wou weg doen om te poederlakken zag ik dat de blok waar je stuurstang doormoet niet 100% rechtstaat. Dat moet ik nog laten rechten, dan kan alles weg voor te poederlakken.
Motortje heb ik gedeeltelijk opengedaan, die ziet er nog proper uit, piston en cilinder hebben volgens mij weinig draaiuren. Maar dat blok gaat volledig uiteen want de lak moet er af. En dan nieuwe pakkingen, dichtingen, lagers, ...
-
epix no-fear
- Quad Expert

- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
Eerst zaten er geen koperen ringskes onder de moeren, maar die heb ik er ondertussen ook al tussengestoken om te zien of het hielp, maar heeft niet geholpen.
Teflon durf ik niet gebruiken, gaat dat niet smelten ?
Het probleem is dat ik niet kan zien waar het water zijn weg vind tot aan die bouten/studs... Ofwel loopt het tussen de 2 ringen op die pakking door tot aan de bouten, ofwel loopt het al van binnen in de cilinder tot aan die bouten.
Als het het laatste is kan ik een beetje loctite op de bouten doen voor ze in de cilinder gedraaid worden, dat ga ik dit week-end proberen.
Teflon durf ik niet gebruiken, gaat dat niet smelten ?
Het probleem is dat ik niet kan zien waar het water zijn weg vind tot aan die bouten/studs... Ofwel loopt het tussen de 2 ringen op die pakking door tot aan de bouten, ofwel loopt het al van binnen in de cilinder tot aan die bouten.
Als het het laatste is kan ik een beetje loctite op de bouten doen voor ze in de cilinder gedraaid worden, dat ga ik dit week-end proberen.


