Sport of 4x4 quad

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Tripod
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Sport of 4x4 quad

Bericht door Tripod »

Beste leden,

Ik heb een vraagje, ik word over 8 maanden namelijk 18 en ik heb al vaker hier een bericht over gepost maar ben nu steeds meer aan het kijken voor een quad zowel bij dealers als op internet.

Ben er inmiddels overuit dat ik de snelweg niet meer opwil met een quad ten eerste te gevaarlijk volgens vele, en toch lijkt het me ook best crypy. Maar de binnenwegen zijn net zo mooi en leuker om te rijden.

Verder lijkt het me erg vet om ook in de modder te crossen met meerdere van hier op het forum, er moet ook mogelijkheid zijn dat er iemand achter op kan.

Maar nu zit ik dus te twijfelen tussen een sport quad of een 4x4 quad.

Mijn budget zal denk ik tussen de 4000 en 6000 gaan zitten, niet heel erg hoog eigenlijk maar ik hoop dat er wel iets mee te doen is.

Wat zouden jullie mij aanraden ?

Martijn
Plaats je quad site op deze toplijst, en zie zo wie de beste quad site heeft van nederland & belgie.
http://www.topsiteguide.com/top.asp?site=Quad
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door BULLET-PROOF »

Een 4X4 heeft een grotere zitruimte en is confortabeler voor lange ritten. Alas je graag schakelt moet je een sport pakken en anders een 4X4.
Zoals je zegt voor in de modder is een 4X4 beter met 2 erop zitten is ook veel beter bij een 4X4.

Voor die prijs vind je al iets moois. :wink:
Tripod
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Tripod »

Hey bedankt, en wat voor quad zou in deze prijs klasse vallen denk je ?
Plaats je quad site op deze toplijst, en zie zo wie de beste quad site heeft van nederland & belgie.
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door BULLET-PROOF »

voor die prijs vind je een kodiak of mss een grizzly.

pm yamaha grizzly 700 eens hij weet een super grizzly staan voor 4800€ meen ik.

en in sport een yamaha raptor 350 , yamaha raptor 660 , kawasaki 400 en suki 400...
Tripod
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Tripod »

de Yamaha 660 grizzly is een mooie machine,

wie weet ongeveer wat alle bij komende kosten zouden worden.

stel voor 20 km per dag naar school dus dat is 100km in de week draaid die minimaal.

hoe duur dat aan benzine is ?

Verder kenteken is zon 2500 euro
verzekering komt uit op zon 450 euro de jaar ?

Heeft iemand een idee hoe duur wegen belasting is en de andere bijkomende kosten ?

Want ik moet wel rekening mee houden dat ik niet alleen voor de quad aan het werken ben om daar maar mee te kunnen rijden :P

Martijn

---edit---

Hey

Ik heb zon beetje alles uitgerekend maar de quad zal 4800 zijn en een kenteken 2500. Is er niet een andere oplossing ?

Hoe zit dat met een landbouw kenteken ook 2500 ?

Want ik heb op dit moment niet een heel groot budget, alleen de quad moet te doen zijn alleen helaas voor het kenteken wat voor mij dan toch wel belangrijk ik.

Wie zou mij meer informatie kunnen geven ? Is er een mogelijkheid dat er tegelijk meerdere quads worden gekeurd voor kenteken zodat dat goedkoper is of zo ?

Martijn
Tripod
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Tripod »

Hey

Weten jullie misschien nog een ander mogelijkheid om kenteken goedkoper te maken voor een grizzly 660 ?

Verder hoe doen jullie dat als jullie naar een offroad plaats gaan ?, doen jullie dan de quad op een aanhanger ?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Goedkoper maken gaat niet, je krijgt altijd te maken met BPM. Aanhanger of niet ligt er aan hoe ver je moet rijden.
Tripod
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Tripod »

Hey bedankt, verder hoe zit dat als ik me quad als lanbouwvoertig inschrijf, ik ga zoiezo nog even verder zoeken op het forum.

Maar is het kenteken dan goedkoper en hoever mag je van je huis naar je bestemming rijden, het zou voor landbouw ingeschreven worden als dit goedkoper word maar het dan zal maar voor maximaal 1 a 2 jaar zijn.

--edit---

Ik heb verschillende topics bekeken, maar kan eigenlijk nergens een fijn antwoord vinden.

Ik heb gelezen dat er natuurlijk wel beperkingen zijn met landbouw, maar het is wel goedkoper.

Helaas mag je maar 40km/uur ?

En is er hier iemand met een grizzly 700/660 die op auto kenteken staat?
Plaats reactie