Frans Elite Les Andelys [met foto's]
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Frans Elite Les Andelys [met foto's]
Heb genoten van een schitterend weekend : perfect weer, 5 belgen aan de start : Brems, Vlaeymans, Stephane Piron en Guy Meertens bij Elite en Alexandre Piron bij Nationalen. Hieff en Remacle gekwetst afgezegd.
Ik heb een paar honderd foto's van het weekend en een collega uit Frankrijk heeft er ook nog hele lading die nog stuk beter zijn dan die van mij.
De resultatenlijst heb ik nog niet in detail per reeks, Davy gaat het wel in detail online zetten. Finaal klassement : Davy opnieuw 8ste, Jan 16de.
Classement de la journée :
Pl N° Concurrent
1 1 COUPRIE Romain
2 2 WARNIA Jeremie
3 6 TERNYNCK Matthieu
4 16 BONNARD Mathieu
5 3 LASSAIGNE Gregory
6 17 BERTRAND David
7 7 BROYER Vincent
8 61 BREMS Davy
9 14 DEBOUCK Cyril
10 15 MARIN Julien
11 26 MORIN Stephane
12 19 CAZALAS Anthony
13 4 LAMET Cyril
14 23 HARTOUT Julien
15 133 MEERTENS Guy
16 121 VLAEYMANS Jan
17 70 CICLET Yoann
18 90 FARNETI Yoann
19 11 ABFALTER Jean-Michel
20 21 GAULT Christophe
21 115 VALENTIN Julien
22 49 JANIN Jocelin
23 40 LASSAIGNE Gerard
24 8 NOYERIE Christophe
25 193 PIRON Stephane
26 96 JAY Anthony
27 36 CHAUDERLOT Romain
Er zat zeker meer in en de uitslag geeft een wat vertekend beeld want ze hebben beiden een super wedstrijd gereden. Jan had tot in eerste reeks problemen met het hoge tempo, het technische parcours en de lange manches (20 min + 2 ronden, wat uitkomt op +/- 25 minuten wedstrijd), maar vanaf de tweede manche was hij ontketend.
In de eerste reeks zaten jan en davy vast in eerste boch doordat er voor hun paar op elkaar gereden waren. Resultaat : bij de laatste vijf weg en achtervolging begonnen. Davy heeft indrukwekkende remonte gedaan, Meertens is nog in de zijkant van Jan gereden (van je landgenoten moet je het hebben) .
Tweede reeks waren Jan en Davy super goed mee in de start, Davy lag na halve ronde op tweede plaats na Couprie. Daarna wat terugezakt naar 4de plaats maar dan slaat voor Jan en Davy het noodlot terug toe : Jan lek vooraan, Davy achteraan. Opnieuw in de achtervolging dus...
Laatste reeks was ik al vertrokken omdat ik kinderen moest haan ophalen en heb naar het schijnt het beste gemist. Davy en Jan lagen tot in laatste ronde op 5 en 6. Jan is er dan jammer genoeg nog af gegaan en als 11de gefinisht.
Marco van W-tec was het hele weekend aanwezig en we hebben terug heel wat vooruitgang geboekt op gebied van persoonlijk afstelling van vering voor Jan en Davy. Ze gaan intussen beiden zo hard dat we er met de standaard Ohlins setting niet meer komen. Er is voor beiden nog potentieel, mits we voldoende tijd kunnen steken in vering. Volgens Marco is er zeker nog 2 seconden per ronde te winnen met fijnafstelling van de vering. Dan komt de top 5 wel heel dicht in de buurt.
Vanavond komt wel nog een update van de rijders zelf en een lading foto's.
Na dit weekend ben ik het zeker : we hebben een team waarmee me kunnen winnen in PDV. Als je ziet dat Jan en Davy los over Meertens en Piron gaan en dat Davy Piron bijna op ronde zet dan kun je alleen maar concluderen dat ze super bezig zijn.
Met dank aan Marco van W-tec en Oede Miere voor het sleutelwerk en afstelling. Zeker voor herhaling vatbaar !
Ik heb een paar honderd foto's van het weekend en een collega uit Frankrijk heeft er ook nog hele lading die nog stuk beter zijn dan die van mij.
De resultatenlijst heb ik nog niet in detail per reeks, Davy gaat het wel in detail online zetten. Finaal klassement : Davy opnieuw 8ste, Jan 16de.
Classement de la journée :
Pl N° Concurrent
1 1 COUPRIE Romain
2 2 WARNIA Jeremie
3 6 TERNYNCK Matthieu
4 16 BONNARD Mathieu
5 3 LASSAIGNE Gregory
6 17 BERTRAND David
7 7 BROYER Vincent
8 61 BREMS Davy
9 14 DEBOUCK Cyril
10 15 MARIN Julien
11 26 MORIN Stephane
12 19 CAZALAS Anthony
13 4 LAMET Cyril
14 23 HARTOUT Julien
15 133 MEERTENS Guy
16 121 VLAEYMANS Jan
17 70 CICLET Yoann
18 90 FARNETI Yoann
19 11 ABFALTER Jean-Michel
20 21 GAULT Christophe
21 115 VALENTIN Julien
22 49 JANIN Jocelin
23 40 LASSAIGNE Gerard
24 8 NOYERIE Christophe
25 193 PIRON Stephane
26 96 JAY Anthony
27 36 CHAUDERLOT Romain
Er zat zeker meer in en de uitslag geeft een wat vertekend beeld want ze hebben beiden een super wedstrijd gereden. Jan had tot in eerste reeks problemen met het hoge tempo, het technische parcours en de lange manches (20 min + 2 ronden, wat uitkomt op +/- 25 minuten wedstrijd), maar vanaf de tweede manche was hij ontketend.
In de eerste reeks zaten jan en davy vast in eerste boch doordat er voor hun paar op elkaar gereden waren. Resultaat : bij de laatste vijf weg en achtervolging begonnen. Davy heeft indrukwekkende remonte gedaan, Meertens is nog in de zijkant van Jan gereden (van je landgenoten moet je het hebben) .
Tweede reeks waren Jan en Davy super goed mee in de start, Davy lag na halve ronde op tweede plaats na Couprie. Daarna wat terugezakt naar 4de plaats maar dan slaat voor Jan en Davy het noodlot terug toe : Jan lek vooraan, Davy achteraan. Opnieuw in de achtervolging dus...
Laatste reeks was ik al vertrokken omdat ik kinderen moest haan ophalen en heb naar het schijnt het beste gemist. Davy en Jan lagen tot in laatste ronde op 5 en 6. Jan is er dan jammer genoeg nog af gegaan en als 11de gefinisht.
Marco van W-tec was het hele weekend aanwezig en we hebben terug heel wat vooruitgang geboekt op gebied van persoonlijk afstelling van vering voor Jan en Davy. Ze gaan intussen beiden zo hard dat we er met de standaard Ohlins setting niet meer komen. Er is voor beiden nog potentieel, mits we voldoende tijd kunnen steken in vering. Volgens Marco is er zeker nog 2 seconden per ronde te winnen met fijnafstelling van de vering. Dan komt de top 5 wel heel dicht in de buurt.
Vanavond komt wel nog een update van de rijders zelf en een lading foto's.
Na dit weekend ben ik het zeker : we hebben een team waarmee me kunnen winnen in PDV. Als je ziet dat Jan en Davy los over Meertens en Piron gaan en dat Davy Piron bijna op ronde zet dan kun je alleen maar concluderen dat ze super bezig zijn.
Met dank aan Marco van W-tec en Oede Miere voor het sleutelwerk en afstelling. Zeker voor herhaling vatbaar !
Laatst gewijzigd door No Limit W-tec op wo 18 apr, 2007 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Ik vind het echt maar triest dat piloten gelijk Allart en DePalma enzo bij de Nationalen gaan rijden. Ik dacht dat deze reeks voor diegene ws die "iets" (al is dat hier nog heeeeel snel) minder gaan...
Dat zijn dan piloten die anders bij die grote rijden... Wat ze al niet doen om te winnen. Gewoon laten rijden, chrono, kwalificatie en de 30 eerste naar de Elite en de anderen nar Nationalen, principe van BQR. Lijkt me hier echt aan te raden.
En in het algemeen vind ik het echt ferm van de Belgen. Je moet pakken: ze zijn die parkoers echt ni gewoon denk ik.
Vrag me wel af wat remacle had, sukkelt ook al lange tijd. En hieffke...
Dat zijn dan piloten die anders bij die grote rijden... Wat ze al niet doen om te winnen. Gewoon laten rijden, chrono, kwalificatie en de 30 eerste naar de Elite en de anderen nar Nationalen, principe van BQR. Lijkt me hier echt aan te raden.
En in het algemeen vind ik het echt ferm van de Belgen. Je moet pakken: ze zijn die parkoers echt ni gewoon denk ik.
Vrag me wel af wat remacle had, sukkelt ook al lange tijd. En hieffke...
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Hieff is in Tierache over kop gegaan toen zijn voor vering brak en had last van de nek. Hij was er zondag wel om te supporteren.
-
- Quad GOD
- Contacteer:
update link : http://www.quadlib.com/fiche_news.php?news=273JR schreef:proficiat no limit, Jan en Davy. Zal zeker deugd doen om alles stillaan op zijn plaats te zien vallen.
Doe zo voort !
BTW wist niet dat een vering zoveeel impact had. Dat je met zo'n supervering nog 2 seconden ruimte hebt voor beterschap.
Nog iets: link is leeg ...
JR, aan mij moet je gene proficiat zeggen hoor, ik was er enkel voor wat hulp logistieke hulp, BBQ man, would-be persfotograaf en Jupiler leverancier.
't Zijn Jan en Davy die het gedaan hebben en hoe ! Marco, Oede Miere, Luc (vader Brems) en Dave zijn de sleutelaars van dienst geweest.
Een team op poten zetten dat perfect draait duurt op zijn minst een jaar. Piloten moeten de quads gewoon worden en leren kennen, afstelling moeten gezocht worden per rijder (kruipt heeeel veeeeel tijd in), nieuwe zaken moeten getest worden,... Alles erom heen logistiek, begeleiding, fysiek,... moet dan allemaal nog wat op zijn plaats vallen en pas dan komen de resultaten. Dit alles vraagt heel veel tijd, geld, inspanningen en medewerking van iedereen, van piloten tot en met de pitspoezen . Ik denk dat PDV misschien nog net half jaar te vroeg wordt voor ons om echt op ons top te zijn. Touquet 2008 moeten we er in elk geval staan.
Zonder de hulp van de mensen van W-tec zouden we nooit zover geraken als waar we nu staan, laat staan dat we nog verder zouden geraken. Dit is nu eenmaal het voordeel van fabrieksondersteuning.
Als ge daar hulp in nodig hebt ... vooral dat laatste is een droom jobkeBBQ man, would-be persfotograaf en Jupiler leverancier.
Kan dat goed inbeelden dat er zoveel werk, factoren (afstelling, sleutelen, logistiek, uitrusting, ...), mensen en geld inkruipt.
Bij deze dan ne proficiat voor het hele team van zij die de was doen t.e.m. de rijders en al wat er ook maar mag tussen zitten.
‰ Quadracing Team
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Jupiler leveranciers zijn altijd welkom
-
- Toeschouwer