Waar zit de begrenzer van een ltz 400?
Waar zit de begrenzer van een ltz 400?
He jongens wie weet waar de begrenzers zitten van een ltz 400 behalve die in de Rev box (CDI).
Ik heb gehoort dat ook in de carburator eentje zit en in de luchtfilterbak maar ik kan die dingen niet vinden.
Wie kan me even helpen.
Groet tico
Ik heb gehoort dat ook in de carburator eentje zit en in de luchtfilterbak maar ik kan die dingen niet vinden.
Wie kan me even helpen.
Groet tico

Hoeveel had u de begrenzer liggen is dat die ene met 1000 RPM meer.AlfA schreef:Z400 wordt bij mijn weten alleen begrensd in de CDI.
Ik had er een JumoingJet CDI in, en de begrenzer een stuk hoger laten leggen, en dit werkte zonder porblemen, zonder een andere aanpassing.
Dan zou ik ook zo'n eentje willen.

Ik had de begrenzer hoger gelegd (iets boven de 10.000 dacht ik), maar dat was ook omdat ik een 450 kit had steken. als alles standaard is, ga je er niet veel aan hebben om die begrenzer te veranderen, dan ga je gewoon je motor veel sneller in puin rijden. en een standaard motor heeft daar bovenin toch niet veel kracht meer, dus een hogere top zal je er niet echt mee halen.
wat zou ik kunnen doen om de Z iets sneller te laten trekken maar ook iets snel te laten rijden zeg maar en KMtj of 125 á 130. Maar kan dat dan zonder aanpassing van Hotcams enz enz maar Bijvoorbeeld andere uitlaat sproeiertjes,andere tandwiel zulke dingen. Welke aanpassing heb ik nodig om op een trekkracht en 125 á 130 snelheid te komen. Ik bedoel met welke tandwiel zou ik dat kunnen berijken.

Met tandwieltjes heb je ofwel meer snelheid + minder acceleratie, ofwel minder snelheid + meer acceleratie.ticoquad schreef:wat zou ik kunnen doen om de Z iets sneller te laten trekken maar ook iets snel te laten rijden zeg maar en KMtj of 125 á 130. Maar kan dat dan zonder aanpassing van Hotcams enz enz maar Bijvoorbeeld andere uitlaat sproeiertjes,andere tandwiel zulke dingen. Welke aanpassing heb ik nodig om op een trekkracht en 125 á 130 snelheid te komen. Ik bedoel met welke tandwiel zou ik dat kunnen berijken.
Voor beide snelheid en acceleratie zal je moeten spelen met tunen (zoals uitlaat, hotcams, jetkitje, inlaat, hogedruk zuiger, versnellingsbak aanpassen, poorten laten uitroderen, ...) en samen met je tandwieltjes!
Met een uitlaat, fatsoenlijke afstelling en tandwielen kom je al tamelijk ver.
Met een setje nokkenassen erbij is de quad trouwens direct wel een stuk vinniger.
Een hoge top is niet zo moeilijk, een snelle acceleratie en hoge top samen is lastiger.
Met een setje nokkenassen erbij is de quad trouwens direct wel een stuk vinniger.
Een hoge top is niet zo moeilijk, een snelle acceleratie en hoge top samen is lastiger.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
oke ik weet nu wat ik moet doen om dat allemaal te berijken.
Maar welke tanden heb ik nodig voor de tandwiel . Uitlaat heb ik als het goed is al bestelt dat is de HMF ironman.
Wat zou ik als eesrte moeten doen.
CDI : Van welke merk (behalve vortex die vind ik een beetje duur)
filter : k&n of Twin Air
jet kit : ????
Tandwiel : welke vertanding heb ik nodig voor een sneller acceleratie (welke voor en welke achter)
Uitlaat : HMF ironman is als het goed is onder weg nog geen reaktie van de verkoper
De vlegen en banden hebben ook invloed op de acceleratie en snelheid als ik het goed heb gelezen hier op de forum
Nokkenassen die doe ik niet.
gr tico
Maar welke tanden heb ik nodig voor de tandwiel . Uitlaat heb ik als het goed is al bestelt dat is de HMF ironman.
Tandwiel : welke vertanding heb ik nodig voor een sneller acceleratie (welke voor en welke achter)
Uitlaat : HMF ironman is als het goed is onder weg nog geen reaktie van de verkoper
De vlegen en banden hebben ook invloed op de acceleratie en snelheid als ik het goed heb gelezen hier op de forum
gr tico

Waarom geen nokkenassen? Das bij mij het enige grote wa ik gedaan heb, en moet zeggen helpt zalig goed!ticoquad schreef:oke ik weet nu wat ik moet doen om dat allemaal te berijken.
gr tico
-
Sharky #3
- Quad Master

www.powermasters.euticoquad schreef:wat bedoelt u met DBM ?Sharky #3 schreef:Qua Jetting kan ik alleen maar DBM aanraden.
Die zit bij Powermasters
Wie is Powermaster ?
ik ken heb geen idee wat dit zijn. over een quad tunen weet ik nu nog niks hoe ik allemaal moet doen.
http://www.powermasters.eu/powertuning/index.php