hoi
heeft iemand ervaring met een 16 tands op een raptor 700
ik heb hem gemonteerd kan net met de lengte van de ketting
maar de geleiderol moest ik weghalen ivm het groote voortandwiel
nu hoor ik een ratelend geluid als ik rij niet constant maar wel irrietand
als ik naar de ketting kijk tijdens het rijden zie je hem op en neer slaan
wie heeft er ervaring mee
ik heb toevallig dinsdag het resultaat gezien van het verwijderen van die gelijder.
Er sprong een 660 en bij het landen sloeg zijn ketting "dubbel" tussen zijn tandwiel en het blok.
Hij heeft heel veel mazzel gehad dat het gebeurde op een stof baan zodat zijn wielen konden blokkeren en glijden zonder het blok verder stuk te trekken.
had dit gebeurd op een zandbaan met veel grip, dan was zijn blok nagenoeg vernietigd door de ketting.
Ik rij nu met 15-36 en dat is lekker voor op de weg maar om te crossen ga ik de volgende keer echt terug naar 15-38 of zelfs 14-38...
ik heb nu op mijne ook 15-36 is perfect voor rustig op de baan te rijden maar trekken is een pak minder dus ga ik nu eens 14-36 proberen denk da da beter gaat gaan. ik heb wel laag profiel bandjes op liggen.
Ik heb 16-36 liggen op de mijne,
de geleider aan het voorste tandwiel heb ik een beetje
aangepast zodat deze kon blijven zitten om
brokken te vermijden!
Ik vind deze tandwiel verhouding super als
je baanbandjes hebt op liggen!
Nu twijfel ik ook nog steeds, 16-36 of 15-36, let wel met baanbanden, volledige uitlaat ( ben er nog ni uit dewelke) en powercommander. Wat zou het beste zijn?
Ik heb vandaag een 36tands bestelt is morgen binnen
Dan gaat mn 15 tands er weer op heb ik gelijk wat meer ruimte met mn ketting
Dat is beter omdat ik hem ooknog wil verlagen
Kan je het achtertandwiel over het kruis halen of moet je meer demonteren?