quad goed voor woon-werk verkeer?
quad goed voor woon-werk verkeer?
hey,
om te beginnen moet ik toch wel zeggen dat ik wel enthousiast ben eindelijk een forum gevonden te hebben waar de quad centraal staat,
ik ben al lange tijd op zoek naar een informatiebron en heb ze nu eindelijk gevonden.
Om naar de kwestie te gaan...
ik ga me eindelijk een quad aanschaffen voor woon-werk verkeer,en om hier en daar eens naar de winkel te gaan.
Maar na veel gelezen te hebben op dit forum begin ik toch wel een beetje te twijfelen
Ik lees constant dat een quad veel onderhoud nodig heeft Ik ben totaal niet technisch aangelegd als het op motoren aankomt dus zelf kan ik niks van onderhoud gaan doen,en zal ik alles moeten laten doen bij de winkel waar ik hem koop.Zijn de onderhoudsintervallen echt zo kort dan?Ik moet wel zeggen dat ik wel continu op de baan ga rijden,misschien eens een keer proberen off road maar dat zal toch zeer zeldzaam zijn dan.
Aah ja mijn oog is gevallen op de yamaha raptor 700,dus geen 2 takt (wat volgens mij zowieso meer onderhoud nodig heeft?)
en nu ik hier toch bij kenners terecht ben gekomen...kan ik misschien nog eens wat vragen
hoe snel zit zo'n raptor 700 aan 100 km/h ?
en hoe zit het met de topsnelheid?Haalt ie 120 km/h voor op de autosnelweg te rijden?
alvast bedankt voor jullie tijd en eventuele antwoorden
om te beginnen moet ik toch wel zeggen dat ik wel enthousiast ben eindelijk een forum gevonden te hebben waar de quad centraal staat,
ik ben al lange tijd op zoek naar een informatiebron en heb ze nu eindelijk gevonden.
Om naar de kwestie te gaan...
ik ga me eindelijk een quad aanschaffen voor woon-werk verkeer,en om hier en daar eens naar de winkel te gaan.
Maar na veel gelezen te hebben op dit forum begin ik toch wel een beetje te twijfelen
Ik lees constant dat een quad veel onderhoud nodig heeft Ik ben totaal niet technisch aangelegd als het op motoren aankomt dus zelf kan ik niks van onderhoud gaan doen,en zal ik alles moeten laten doen bij de winkel waar ik hem koop.Zijn de onderhoudsintervallen echt zo kort dan?Ik moet wel zeggen dat ik wel continu op de baan ga rijden,misschien eens een keer proberen off road maar dat zal toch zeer zeldzaam zijn dan.
Aah ja mijn oog is gevallen op de yamaha raptor 700,dus geen 2 takt (wat volgens mij zowieso meer onderhoud nodig heeft?)
en nu ik hier toch bij kenners terecht ben gekomen...kan ik misschien nog eens wat vragen
hoe snel zit zo'n raptor 700 aan 100 km/h ?
en hoe zit het met de topsnelheid?Haalt ie 120 km/h voor op de autosnelweg te rijden?
alvast bedankt voor jullie tijd en eventuele antwoorden
Aan je nickname te zien ben je van België
Als dat zo is mag je niet op de snelweg. Maar dit is ook nergens voor nodig, daar is een quad niet voor gemaakt, 't is véél fijner om net die binnenwegjes op te gaan zoeken enzo. Boven de 100/u rijdt een quad niet echt prettig meer.
Onderhoud bij een raptor 700 valt héél goed mee hoor, ik denk dat het een van de meeszt onderhoudsvriendelijke quads is.
Als dat zo is mag je niet op de snelweg. Maar dit is ook nergens voor nodig, daar is een quad niet voor gemaakt, 't is véél fijner om net die binnenwegjes op te gaan zoeken enzo. Boven de 100/u rijdt een quad niet echt prettig meer.
Onderhoud bij een raptor 700 valt héél goed mee hoor, ik denk dat het een van de meeszt onderhoudsvriendelijke quads is.
hey,
alvast bedankt voor jullie snelle reactie
Ik heb al een pm gestuurd naar dozo ivm de raptor 700
Wel spijtig dat je niet op de autostrade mag,ik had er graag mee naar zee gereden enzo
Ik houd er al wel rekening mee dat het een pak meer onderhoud zal zijn dan een gewone wagen,maar ik heb wel geen zin om bij elke 2000 km op onderhoud te gaan,ik hoop dat het wel een pak onderhoudsvriendelijker gaat zijn bij normaal weggebruik.
alvast bedankt voor jullie snelle reactie
Ik heb al een pm gestuurd naar dozo ivm de raptor 700
Wel spijtig dat je niet op de autostrade mag,ik had er graag mee naar zee gereden enzo
Ik houd er al wel rekening mee dat het een pak meer onderhoud zal zijn dan een gewone wagen,maar ik heb wel geen zin om bij elke 2000 km op onderhoud te gaan,ik hoop dat het wel een pak onderhoudsvriendelijker gaat zijn bij normaal weggebruik.
-
- Quad Master
- Berichten: 1734
- Lid geworden op: ma 07 mar, 2005 19:16
- Locatie: melle (gentbrugge)
- Contacteer:
wat ik me eigenlijk al lang afvraag is hoeveel uren je doet met een zuiger van 700
wel goe warmdraaien en bij 'normaal gebruik
iemand ?
wel goe warmdraaien en bij 'normaal gebruik
iemand ?
Laatst gewijzigd door kane op do 10 mei, 2007 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
myn site www.quadblast.tk
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
en toch zal het niet veel schelen.kimBE schreef:Ik houd er al wel rekening mee dat het een pak meer onderhoud zal zijn dan een gewone wagen,maar ik heb wel geen zin om bij elke 2000 km op onderhoud te gaan,ik hoop dat het wel een pak onderhoudsvriendelijker gaat zijn bij normaal weggebruik.
White LTZ-450 - powered by MSD -
nee, 't zal toch wel rond die kilometerstand zijn hoor...
Maar het voordeel is dat er niet zoveel olie in gaat als in 'n wagen enzo, dus de kosten per beurt liggen ook lager
Je met de quad niet als een volledige vervanger van de wagen zien, het is en blijft een hobby
En naar zee rijden is perfect mogelijk over binnenwegen enzo hoor, dan zie je nog es wat van de wereld.
Erwin
Maar het voordeel is dat er niet zoveel olie in gaat als in 'n wagen enzo, dus de kosten per beurt liggen ook lager
Je met de quad niet als een volledige vervanger van de wagen zien, het is en blijft een hobby
En naar zee rijden is perfect mogelijk over binnenwegen enzo hoor, dan zie je nog es wat van de wereld.
Erwin
Als ik kijknaar de intervallen die Yamaha voorschrijft is het idd zo rond de 2000 km dat er een volledige beurt nodig is.
http://movies.dqt.be/files/manuals/Rapt ... Manual.pdf
dit is de handleiding voor de 700..
Ik doe nu idd dagelijks,wekelijks,maandelijks diverse beurten geven.
er zijn dingen die je dagelijks moet doen enz...
Euh hoe snel zit hij aan de 100 ? jeumig... vrij rap dat weet ik wel...
120 km/p uur is geen probleem voor de machine, als je wat tandwielen wisselt haal je vrij relaxed de 130 met een normaal toerental.
standaard haalt hij de 110-115 maar loopt dan vrij hoog in zijn toeren.
loop de diverse toppics maar even na op het forum over 700's er is al een hoop informatie te vinden.
ik wissel om de 1500 km (13 tanken )
Mijn olie, en om de 3000 mijn oliefilter
ketting spannen smeren e.d. doe ik wekelijks.
bandenspanning nalopen dagelijks.
maar ook hier is een heel mooie link voor ..
http://www.quadclub.be/quadonderhoud/index.html
Veel leesplezier
http://movies.dqt.be/files/manuals/Rapt ... Manual.pdf
dit is de handleiding voor de 700..
Ik doe nu idd dagelijks,wekelijks,maandelijks diverse beurten geven.
er zijn dingen die je dagelijks moet doen enz...
Euh hoe snel zit hij aan de 100 ? jeumig... vrij rap dat weet ik wel...
120 km/p uur is geen probleem voor de machine, als je wat tandwielen wisselt haal je vrij relaxed de 130 met een normaal toerental.
standaard haalt hij de 110-115 maar loopt dan vrij hoog in zijn toeren.
loop de diverse toppics maar even na op het forum over 700's er is al een hoop informatie te vinden.
ik wissel om de 1500 km (13 tanken )
Mijn olie, en om de 3000 mijn oliefilter
ketting spannen smeren e.d. doe ik wekelijks.
bandenspanning nalopen dagelijks.
maar ook hier is een heel mooie link voor ..
http://www.quadclub.be/quadonderhoud/index.html
Veel leesplezier
Laatst gewijzigd door Dozo op do 10 mei, 2007 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
De Raptor 700 is de beste keuze wanneer je woon-werk verkeer wilt rijden.
Heerlijke quad met een betrouwbaar blok dat niet is opgefokt en dus lekker lang meegaat mits je er goed mee omgaat.
Gewoon regelmatig de olie en oliefilter vervangen, kost weinig, groot plezier.
Kijk gewoon naar de olie, als deze donker wordt dan vervangen.
Zo doe ik het meestal.
0-100 doe je heel snel op een Raptor, eigenlijk zo snel als je kunt schakelen.
Er zullen weinig auto's zijn die volgen.
Setje baanbandjes erop, vanvoor groter tandwiel en misschien achter wat kleiner, en gassen maar.
Heb zelf ook Raptor700, doe vooral baangebruik en bevalt heel erg goed.
Heerlijke quad met een betrouwbaar blok dat niet is opgefokt en dus lekker lang meegaat mits je er goed mee omgaat.
Gewoon regelmatig de olie en oliefilter vervangen, kost weinig, groot plezier.
Kijk gewoon naar de olie, als deze donker wordt dan vervangen.
Zo doe ik het meestal.
0-100 doe je heel snel op een Raptor, eigenlijk zo snel als je kunt schakelen.
Er zullen weinig auto's zijn die volgen.
Setje baanbandjes erop, vanvoor groter tandwiel en misschien achter wat kleiner, en gassen maar.
Heb zelf ook Raptor700, doe vooral baangebruik en bevalt heel erg goed.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
2000 Km per maand met een quad is niet niks.
Dan zou ik toch ook even denken aan het verbruik, is geen diesel he.
Dus bijna elke maand onderhoud en tussendoor de regelmatige nakijkpunten zoals banden en ketting .
Tandwielen mag je ook niet uit het oog verliezen.
Ik denk dat het toch iets duurder gaat uitkomen dan een gemiddelde wagen.
Koop zo'n ding voor de fun en rij er dan af en toe mee naar je werk lijkt me een pak leuker en minder ééntonig.
Dan zou ik toch ook even denken aan het verbruik, is geen diesel he.
Dus bijna elke maand onderhoud en tussendoor de regelmatige nakijkpunten zoals banden en ketting .
Tandwielen mag je ook niet uit het oog verliezen.
Ik denk dat het toch iets duurder gaat uitkomen dan een gemiddelde wagen.
Koop zo'n ding voor de fun en rij er dan af en toe mee naar je werk lijkt me een pak leuker en minder ééntonig.
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
Waarom eigenlijk een quad kopen voor alleen maar woon-werkverkeer te doen op de baan? Vind een quad eigenlijk nie fijn rijden op de baan... Heb de mijne weggedaan (had een kfx 700) omdat de pakkansen maar groter en groter werden offroad en ik dit wekelijks deed... had geen goesting voor mijn machien kwijt te geraken
Dus nu rijd ik rond met een motor, een suzuki v-strom 650, rijdt véél fijner op de baan als een quad, trekt sneller op en is nog fijner voor bochten mee te nemen op asfalt, vond dit met mijne quad nogal tippy maar hij was dan wel nie verbreed en zonder baanbanden.. Enigste nadeel blijft da ge iets kwetsbaarder zijt als op een quad maar het zal nie veel schelen...
Ohja en heb de v-strom gekocht met 20000km en da's nog nie echt veel voor zo'n motor maar voor een quad weet ik nie echt... Denk wel dat het bij enkel baangebruik en tandwielverhouding verandert het ook wel zo lang kan meegaan...
In ieder geval succes met uw keuze!
Dus nu rijd ik rond met een motor, een suzuki v-strom 650, rijdt véél fijner op de baan als een quad, trekt sneller op en is nog fijner voor bochten mee te nemen op asfalt, vond dit met mijne quad nogal tippy maar hij was dan wel nie verbreed en zonder baanbanden.. Enigste nadeel blijft da ge iets kwetsbaarder zijt als op een quad maar het zal nie veel schelen...
Ohja en heb de v-strom gekocht met 20000km en da's nog nie echt veel voor zo'n motor maar voor een quad weet ik nie echt... Denk wel dat het bij enkel baangebruik en tandwielverhouding verandert het ook wel zo lang kan meegaan...
In ieder geval succes met uw keuze!