aankoop nieuwe quad
aankoop nieuwe quad
Ik ben, doordat ik al jaren suikerziekte heb, afgestapt van het idee om met een motor rond te toeren. Nu had ik dat om veiligheidsredenen graag met een quad gedaan, maar van de verdelers krijg ik tegenstellende info. Ik was vertrokken met het idee van een 450cc te kopen, maar nu zou het erop neer komen dat ik een 700cc zou moeten aankopen, anders ga ik hem kapotrijden. Ook zou een quad niet op autosnelwegen mogen, alhoewel er ik er al vaak heb op gezien.
Wie kan mij hierbij helpen ?
Wie kan mij hierbij helpen ?
Hangt af van waar je bent...In België mag je niet op de autosnelweg rijden met de quad, in Nederland wel...
Naar wat ik hier begrepen heb, is een 450 meer gemaakt om te crossen, heel afwisselende toeren, optrekken, remmen...
Een 700 kan het beter aan om langer in hogere toeren te blijven, dus beter geschikt voor op de weg...
Dit is wat ik weet, anderen (en de zoekfunctie) zullen je nog beter kunnen helpen...
Naar wat ik hier begrepen heb, is een 450 meer gemaakt om te crossen, heel afwisselende toeren, optrekken, remmen...
Een 700 kan het beter aan om langer in hogere toeren te blijven, dus beter geschikt voor op de weg...
Dit is wat ik weet, anderen (en de zoekfunctie) zullen je nog beter kunnen helpen...
-- We ride together - We die together - Bad boys For life! --
-
- Quad Expert
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
Re: aankoop nieuwe quad
een 450 is inderdaad een beetje onderhouds gevoeliger dan een 700.
of je quad op de autosnelweg mag of niet hangt af van het feit of je in belgie woont of nederland.
zo mag je in nederland wel met de quad de snelweg op maar in belgie niet.
en wat suikerziekte betreft mijn vader heeft al 34 jaar suikerziekte en het hangt allemaal af van hoe je er mee om gaat.
als je je suiker goed onder controle hebt en kunt houden zou motor rijden geen enkel probleem moeten zijn.
mvg bart
of je quad op de autosnelweg mag of niet hangt af van het feit of je in belgie woont of nederland.
zo mag je in nederland wel met de quad de snelweg op maar in belgie niet.
en wat suikerziekte betreft mijn vader heeft al 34 jaar suikerziekte en het hangt allemaal af van hoe je er mee om gaat.
als je je suiker goed onder controle hebt en kunt houden zou motor rijden geen enkel probleem moeten zijn.
mvg bart
CustomCoatingsHelvoirt
-
- Quadrider
- Berichten: 360
- Lid geworden op: di 26 dec, 2006 00:00
- Locatie: in de garage naast de quads met het jacht geweer
hoi chantal.welkom op het forum.helaas moet ik de verdelers gelijk geven.de 450 is niet echt een quad om mee te rijden op de weg,dit omdat het een quad is voor op de crossbaan.ook behoeft een 450 meer onderhoud.maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoe je er mee omgaat .de 700 is eigenlijk een all-round quad.die kun je gebruiken voor op de openbare weg,bospaden en de crossbaan.je kunt met die quad overal uit de voeten.en het onderhoud is minder als bij de 450.maar het ligt eraan waar je de quad voor wil gebruiken natuurlijk.ook is er weinig verschil in vermogen tussen deze 2 quads.
ik denk zelf dat de meeste mensen hier je de 700 zullen aanraden.
en de snelweg op gaan met een quad.ik persoonlijk raad het je af.je bent te langzaam als je een uitweik actie moet doen.je zal wel goed met het verkeer mee kunnen maar om constant 120 te rijden raad ik je af ivm de toeren die de motor dan draait.
MVG fastrogeke
ik denk zelf dat de meeste mensen hier je de 700 zullen aanraden.
en de snelweg op gaan met een quad.ik persoonlijk raad het je af.je bent te langzaam als je een uitweik actie moet doen.je zal wel goed met het verkeer mee kunnen maar om constant 120 te rijden raad ik je af ivm de toeren die de motor dan draait.
MVG fastrogeke
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
Thanks voor jullie reacties.
Ben al zover dat ik denk aan een Suzuki Kingquad 700. Mijn eerste doel is namelijk sightseeing, dus rondtoeren langs binnenwegen en woon-werkverkeer.
Ik zoek eigenlijk een stevige, betrouwbare quad, want heb geen technische knobbel, dus bij het minste moet ik naar de dealer.
Ben al zover dat ik denk aan een Suzuki Kingquad 700. Mijn eerste doel is namelijk sightseeing, dus rondtoeren langs binnenwegen en woon-werkverkeer.
Ik zoek eigenlijk een stevige, betrouwbare quad, want heb geen technische knobbel, dus bij het minste moet ik naar de dealer.
[color=#]Ben al zover dat ik denk aan een Suzuki Kingquad 700.
Hoi,
Ik heb me begin van dit jaar ook een king quad 700 gekocht.
Tot nu toe ben ik dik te vreden,ik gebruik hem ook hoofdzakelijk om wat rond te toeren.
Ondanks dat het een automaat is gaat hij aardig vooruit,heb geen moeite om de sport quads te volgen.
Heb wel onmiddelijk bij aankoop de orginele banden eraf gehaald en baanbanden monteerd.
Gevoelsmatig loopt hij het best zo rond de 70,80 km/uur top loopt hij 120 km/uur.
Het enigste wat mij wat stoort is het verbruik gem. 10l op 100 km.maar ja ik rij ook niet elke dag met hem en andere hobby's kosten ook geld.
grt.Karl
Hoi,
Ik heb me begin van dit jaar ook een king quad 700 gekocht.
Tot nu toe ben ik dik te vreden,ik gebruik hem ook hoofdzakelijk om wat rond te toeren.
Ondanks dat het een automaat is gaat hij aardig vooruit,heb geen moeite om de sport quads te volgen.
Heb wel onmiddelijk bij aankoop de orginele banden eraf gehaald en baanbanden monteerd.
Gevoelsmatig loopt hij het best zo rond de 70,80 km/uur top loopt hij 120 km/uur.
Het enigste wat mij wat stoort is het verbruik gem. 10l op 100 km.maar ja ik rij ook niet elke dag met hem en andere hobby's kosten ook geld.
grt.Karl
-
- Toeschouwer
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma 21 mei, 2007 19:00
-
- Toeschouwer
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma 21 mei, 2007 19:00
Re: aankoop nieuwe quad
[quote="Chantal"]Ik ben, doordat ik al jaren suikerziekte heb, afgestapt van het idee om met een motor rond te toeren. Nu had ik dat om veiligheidsredenen graag met een quad gedaan, maar van de verdelers krijg ik tegenstellende info. Ik was vertrokken met het idee van een 450cc te kopen, maar nu zou het erop neer komen dat ik een 700cc zou moeten aankopen, anders ga ik hem kapotrijden. Ook zou een quad niet op autosnelwegen mogen, alhoewel er ik er al vaak heb op gezien.
Wie kan mij hierbij helpen ?[/qu
Beste, het verhaal van de 700 en 450 cc klopt maar half ,dit geld enkel voor de sport cross quads.en niet voor de andere. dus met een grizzly 350 of dergelijken ga je geen problemen hebben.
Wie kan mij hierbij helpen ?[/qu
Beste, het verhaal van de 700 en 450 cc klopt maar half ,dit geld enkel voor de sport cross quads.en niet voor de andere. dus met een grizzly 350 of dergelijken ga je geen problemen hebben.
Re: aankoop nieuwe quad
Beste, het verhaal van de 700 en 450 cc klopt maar half ,dit geld enkel voor de sport cross quads.en niet voor de andere. dus met een grizzly 350 of dergelijken ga je geen problemen hebben.
Let er wel op bij de utility quads met kleinere cilinderinhoud is de top snelheid ook naar vanhand.
Een grizzly 350 zal de 90km/u niet halen,dit is dag en nacht verschil met de sportquads die met lichtere motoren toch noch aardig presteren.
Let er wel op bij de utility quads met kleinere cilinderinhoud is de top snelheid ook naar vanhand.
Een grizzly 350 zal de 90km/u niet halen,dit is dag en nacht verschil met de sportquads die met lichtere motoren toch noch aardig presteren.
kosten voor op de baan te mogen rijden
Nu heb ik wat in de verschillende fora aan het lezen geweest en hoor vanalles over bijkomencde kosten voor op de baan te mogen rijden. Ik dacht dat als de quad goedgekeurd was voor de baan je enkel een plaat moest aanvragen en een verzekering ... waarschijnlijk zullen daar dan ook nog wel taksen bijkomen , anders zou het België niet zijn. Klopt dat ... of is er nog iets dat ik niet weet ? (Buiten al hetgeen ik me al van bewust ben !)