homologatie?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Tommyboy
Toeschouwer
Toeschouwer

homologatie?

Bericht door Tommyboy »

Stel ik koop mij een yamaha raptor 700 bij een winkel en ik wil de quad gebruiken voor op de openbare weg.

WAAR moet ik rekening mee houden zodat ik wettig in orde ben?

Nummerplaat aanvragen,
Verzekering aanvragen,
Attesten van homologatie ? (krijg ik die erbij (dus door de winkel waar ik hem koop))

Als ik de quad wil gebruiken om samen te touren met mijn vriendin, moet er dan ergens op een papier staan: toegestaan voor 2 personen? Waar staat dit? Op het verzkeringspapier of op homologatie papier? Op het gelijkvormigheidsattest (coc)? Waar krijg je dit gelijksvormigheidsattest?

Moet de quad speciaal worden uitgerust om met 2 personen erop te mogen (yamaha raptor 700 dus)

ALS ik de quad NIET nieuw koop en van iemand overkoop, welke papieren moet ik erbij krijgen? ( Ik wil er dat mijn vriendin mee achterop kan)

Sorry voor de vragen maar ik wil niet voor voldongen feiten komen te staan en een quad koop die helemaal niet op de weg mag of helemaal niet wettelijk inorde is.

Thx! Groetjes
Tom
Laatst gewijzigd door Tommyboy op ma 04 jun, 2007 21:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

NL of BE?
Tommyboy
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Tommyboy »

Belg
Turboy6
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Turboy6 »

Koop een gehomologeerde quad bij een erkend dealer en dan heb je geen zorgen. Op papieren staat duidelijk vermeld voor 2 personen en de homologatiekit wordt er standaard opgezet voor hij de garage uitrijd. Ze kosten iets meer dan de 'duitse' quads maar dan ben je wettelijk wel echt in orde.
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

als je hem nieuw koopt in een winkel zal die op jouw aanvraag normaal in orde moeten zijn.
En dan denk ik aan papieren en pinkers en dergelijke.
Als je hem tweedehands koopt zorg dan dat er een inschrijvingbewijs bij is EN gelijkvormigheidsattest.
En kijk zeker het chassisnummer na met de papieren :!:
Eens een inschrijvingsbewijs zal je geen of weinig problemen meer hebben, de rest is voor de verzekering dacht ik.

Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
Plaats reactie