Pagina 1 van 4

blaster start niet. NIEUWE VRAAG PG 3 ONDERAAN

Geplaatst: do 07 jun, 2007 19:06
door OpticalNicolas
Hallo,

vandaag, start ik men blastertje 2X kicke en hij was weg, rustig warm gedraait en dan beginnen rijden. naa een tijd bogon ie te pruttelen, en jawel
100meter verder, liet ie scheten, knallen,... en ja, viel ie uiteindelijk stil.
ik benzinetank open, zat nog benzine in: gewoon bijgekapt, nog steeds niets.

dan heb ik de bougie nagekeken, die was zeer zwart, heb ze gekuist, opgewarmd... dan terug ingedraaid.
omdat de bougie zo zwart stond en ik wist dat ie veel te rijk stond, heb ik de gasnaald 1clipje laten zakken.
dan bougie er terug ingedaan, en jawel na aantal keren kicken draaide ie, ik terug vertrokken, en ik wou volle gas geven, en begon te pruttelen, scheten, knallen te laten, en jawel terug stilgevallen, en wou niet meer starten.
ik dus die tors nagekeken, fichen ontkoppeld, parkeerem is losgedaan,... wat ik wel weet is dat er 2fichen op de parkeerem zit, en er maar 1aangesloten is. de andere is nergens te vinden op de kabelboom., maar dat zal het niet zijn aangezien ie daarvoor wel reed.
de reedvelden zijn ook nog in orde.
ontsteking is er, al heb ik de indruk dat het niet egt een heel sterke vonk is, maarkom.
als hij start, draait hij goed tot je vollle gas wil geven, dan begint hij weer te pruttelen...

morgen gaa ik star pilot halen, (als je iets nodig hebt vind je het niet, ofwel is het gewoon leeg).






Weet iemand raad hiermee :| :buig: :buig:

bedankt op voorhad :buig: :buig: :buig: :buig: :buig:

Geplaatst: do 07 jun, 2007 19:36
door Robby
steek gewoon nieuwe bougie... je ouwe is gewoon kapot... als je met een 2takt rijdt moet je weten dat je bougie de zwakste schakel is en steeds kan stukgaan. reserve meehebben is aangeraden. blaster staat er bekend om :)
greetz


ps: chek of je oliepomp niet teveel geeft... zelf gaan mengen is anders een optie, de pompen van de oudere moddelen durven nogwel eens gaan flippen.

Geplaatst: do 07 jun, 2007 19:39
door OpticalNicolas
bougie heb ik vervangen, wel door een oude, maar deze werkte nog als ik ze eruit draaide
en er zit een nieuwe pomp, in toen ik em uit elkaar had liggen.

Geplaatst: do 07 jun, 2007 19:41
door Robby
toch blijf ik op bougie gokken :)
van welk jaar is je blaster?

Geplaatst: do 07 jun, 2007 19:43
door OpticalNicolas
1994

denk dat ik nog een nieuwe heb liggen, morgen naa school probeer ik even, ander rij ik er vlug om.

Geplaatst: do 07 jun, 2007 19:58
door L crosser
heb ik laatst ook gehad ik was aan het rijden starte meteen en ik was aan het rijden en op eens begint hij te knallen en slaat hij bijna af en hij draide heel hoog stationair ik de boegie eruit gehaals precies zoals jij zegt geen sterke vonk hoort het ook niet te zijn bij het starte zolang je maar de vonk ziet is het goed ik aan het zoeken kijken of ie benzine kreeg tank zat nog halfvol stond op on en toen heb ik hem op reserve gezet en probleem opgelost (beetje stom maarja) :? :oops: ik hoop dat het probleem vindt :duimhoog:

Geplaatst: do 07 jun, 2007 20:36
door JohnBeton
Ofwel heb je een vuiltje in de carburator zitten.
Maar alleszins zou ik sowieso een nieuwe bougie steken, dat kost toch ook niks hé.

Geplaatst: do 07 jun, 2007 20:38
door OpticalNicolas
ga er morgen, direkt om, direkt na school,
want zaterdag wil ik naar denderhoutem(hebben daar crosparcour)eens gaan zien of het daar wat te doen is met een quad

Geplaatst: do 07 jun, 2007 21:04
door gareth
En die ouwe bougie gewoon gelijk weg flikkeren. Heb je later weer problemen denk heb nog een bougie, maar dan loop je weer te proberen met half kapotte bougie.

Had ook wel eens met bougie die elke zwart zijn geworden dat ze raar kunnen gaan doen bij bepaalde toerentallen.

Geplaatst: vr 08 jun, 2007 12:40
door Moorverken
OpticalNicolas schreef:ga er morgen, direkt om, direkt na school,
want zaterdag wil ik naar denderhoutem(hebben daar crosparcour)eens gaan zien of het daar wat te doen is met een quad
Een crossparcour in Denderhoutem? :?
Waar is dat dan?

Geplaatst: vr 08 jun, 2007 14:20
door cobby
Moorverken schreef:
OpticalNicolas schreef:ga er morgen, direkt om, direkt na school,
want zaterdag wil ik naar denderhoutem(hebben daar crosparcour)eens gaan zien of het daar wat te doen is met een quad
Een crossparcour in Denderhoutem? :?
Waar is dat dan?
Daar ben ik ook wel nieuwschierig naar !

Grts

Geplaatst: vr 08 jun, 2007 16:12
door OpticalNicolas
zo de blaster draait weer als een zonetje :)
bedankt allemaal, twas dus de bougie. :oops:

en in denderhoutem: tis niet overdreven groot, maar het is er wel, rij er altijd met men fiets op en maten van me met hun crosser, zal er morgen foto's van nemen, ik kan wel is een routebeschrijving samenstellen.

alsje bij http://maps.google.be kopier dit dan naar de zoek balk en druk op 'zoeken in maps'
Plaatsmarkering 1 @50.88692702188784,4.004087448120117

Geplaatst: vr 08 jun, 2007 16:47
door Moorverken
Daar ga ik eens naartoe!

Geplaatst: vr 08 jun, 2007 16:50
door epix no-fear
het is mooi dat je quadje weer loopt.
toch had ik nog 1 opmerking.

bij een 2takt NOOIT maar dan ook echt NOOIT start piloot gebruiken.
dit omdat een 2takt zijn lagers smeerd met de olie die je bij de benzine doet.
start piloot daar in tegen is zo enorm schraal dat het je lagers aan zal tasten waardoor je blok in puin zal draaien als je het vaker gaat gebruiken.
dus ik raad zelfs 1 malig gebruik ten strengste af

Geplaatst: vr 08 jun, 2007 17:01
door JohnBeton
yamaha tri-z schreef: bij een 2takt NOOIT maar dan ook echt NOOIT start piloot gebruiken.
dit omdat een 2takt zijn lagers smeerd met de olie die je bij de benzine doet.
start piloot daar in tegen is zo enorm schraal dat het je lagers aan zal tasten waardoor je blok in puin zal draaien als je het vaker gaat gebruiken.
dus ik raad zelfs 1 malig gebruik ten strengste af
klopt als een bus, en als je veel startpiloot nodig hebt, dan scheelt er wat met je motor en moet je dat fixen.