kettingspanning
kettingspanning
m'n ketting van mijne blaster ligt beetje TE los en kan iemand mij vertelle hoe ik die moet bijspannen...
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Ik weet niet of er een stelschroef is maar anders kun je het zo doen (ook nodig als je stelschroef helemaal op z'n maximum zou zijn).
Aan de linker of rechter kant van je ketting zit zo'n '8-tje' maar dan is een kant van dat '8-tje' open. Die kun je er met een tangetje af trekken. Dan schuif je het achtje aan de andere kant met die twee pootjes er aan uit je ketting, zo krijg je dus een lang stuk ketting met twee uiteindes. Dan zaag je een aantal van die schakeltjes er af, doorzagen op het midden van een '8-tje' (zoveel als je denkt dat nodig is, wel ontzettend opletten want als hij te straks is om vast te krijgen dan ben je de pineut). Dan trek je daar ook de hele zooi er uit en doe je dat verwijderbare '8-tje' met afschuifbare '8-tje' (wat je aan het begin met die tang er af hebt gehaald) er weer in en dan ben je klaar.
Je kunt testen of je ketting rijp voor de sloop is door hem recht proberen te houden, dus niet zodat hij kan scharnieren maar dus met de zijkant naar beneden. Als hij dan heel ver doorbuigt dan is hij naar z'n grootje.
Aan de linker of rechter kant van je ketting zit zo'n '8-tje' maar dan is een kant van dat '8-tje' open. Die kun je er met een tangetje af trekken. Dan schuif je het achtje aan de andere kant met die twee pootjes er aan uit je ketting, zo krijg je dus een lang stuk ketting met twee uiteindes. Dan zaag je een aantal van die schakeltjes er af, doorzagen op het midden van een '8-tje' (zoveel als je denkt dat nodig is, wel ontzettend opletten want als hij te straks is om vast te krijgen dan ben je de pineut). Dan trek je daar ook de hele zooi er uit en doe je dat verwijderbare '8-tje' met afschuifbare '8-tje' (wat je aan het begin met die tang er af hebt gehaald) er weer in en dan ben je klaar.
Je kunt testen of je ketting rijp voor de sloop is door hem recht proberen te houden, dus niet zodat hij kan scharnieren maar dus met de zijkant naar beneden. Als hij dan heel ver doorbuigt dan is hij naar z'n grootje.
ik wist gewoon dat je dat ging zeggen teun!! ik was aan het wachten op je reactie... ja, ik heb het ondertussen opgezocht, maar ik dacht: ik post het ook, als iemand anders het moet doen, en die heeft geen werkplaatshandboek dan kan ie het hier lezen....
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
ik heb gister m'n ketting bijgespanne, het was ******* nodig was zo'n 10min werk en hij zit weer gespannen, ook voor de eerste keer m'n werkplaatshandboek gebruikt was wel ff vertalen maar was toch plezant!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Quadracer
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
Hoe maak je de ketting dan weer vast als je de schakel op het midden heb afgezaagt???
Ik denk dat je bedoelt tik er een asje uit waar je denkt dat dit nodig is en schuif de plaatjes weer aan elkaar met de schakel waar je het veerplaatje vanaf hebt gehaald
Ik denk dat je bedoelt tik er een asje uit waar je denkt dat dit nodig is en schuif de plaatjes weer aan elkaar met de schakel waar je het veerplaatje vanaf hebt gehaald
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
ik heb niks afgezaagd!!!!
achteraan zie je die dikke as, aan de ene kant het achtertandwiel, de andere kant de schijfrem, daar zie je 2bouten steken, die steken allebei naar achter, die moet je hebben, maar eerst moet je 2 paar bouten aan de zijkant losdraaien, zodat je met de achteras kan schuiven, als die los zijn, begin je die schroeven gelijkmatig naar binnen te draaien, en je ziet wanneer de ketting vast genoeg is, dan die bouten aan de zijkant weer vastdraaien
achteraan zie je die dikke as, aan de ene kant het achtertandwiel, de andere kant de schijfrem, daar zie je 2bouten steken, die steken allebei naar achter, die moet je hebben, maar eerst moet je 2 paar bouten aan de zijkant losdraaien, zodat je met de achteras kan schuiven, als die los zijn, begin je die schroeven gelijkmatig naar binnen te draaien, en je ziet wanneer de ketting vast genoeg is, dan die bouten aan de zijkant weer vastdraaien
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us