Zekering lier
Zekering lier
De lier zou nu direct op de accu aangesloten worden, maar ik wil daar wel graag een zekering tussen. Als ik op de website van Warn kijk, dan zie ik dat het amperage op kan lopen tot 175 ampere. Zou het zin hebben dit af te zekeren?
Hoe doen jullie dat?
Hoe doen jullie dat?
-
- Quad Master
Als er kortsluiting is wel. Maar ik heb zo kans, als ik volledig vast sta, dat ik de zekering er uit blaas. Daarom nog een reserve zekering erbij en als die er ook nog uit gaat, dan kun je het boeltje losschroeven en direct door koppelen.
Ik heb liever een zekering die er uit kan branden dan een lier, accu of misschien wel je hele voertuig.
Ik heb liever een zekering die er uit kan branden dan een lier, accu of misschien wel je hele voertuig.
-
- Quadrunner
- Contacteer:
deze is een extra veiligheid
Battery Cut Off Switch
Battery Cut Off Switch
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Ben ik ook mee bezig geweest,moet zo`n grote zekering tussen,die zou je bij de Essent of Nuon moeten halen,is niet te doen,die lier trekt zoveel Ampere`s,kan je haast niet afzekeren..(heb ik ook maar niet gedaan,zit orgineel ook niets tussen,dus het gaat wel goed,ben ook met het hele zooitje onder water geweest,vraag maar aan Martijn,en er komt geen sluiting..) als je dan toch wat wilt,zet er dan een hoofdschakelaar tussen,die je aanzet als je de lier gebruiken moet..
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker
-
- Quadracer
zekering is niet nodig
die lier warn van mij heeft meer liters water gezien als dat ik zal drinken in mijn leven
2 weken geleden zondag nog flink aan het lieren geweest quad bijna tot aan de rekken en bij blijft het gewoon doen met relais ook helemaal onder water
en als hij het niet meer doet bij mij nu 2 keer gebeurd open halen zat helemaal vol modder en water schoon maken en het gewoon weer doen
tot materiaal warn
die lier warn van mij heeft meer liters water gezien als dat ik zal drinken in mijn leven
2 weken geleden zondag nog flink aan het lieren geweest quad bijna tot aan de rekken en bij blijft het gewoon doen met relais ook helemaal onder water
en als hij het niet meer doet bij mij nu 2 keer gebeurd open halen zat helemaal vol modder en water schoon maken en het gewoon weer doen
tot materiaal warn
yamaha grizzly 700fi
Water ben ik ook niet bang voor, de weerstand van water is veel te hoog voor overslag (bij 12 volt dan...). Maar sluiting kan ook door andere dingen ontstaan dan water. Het hoeft niet eens in de lier zelf te onstaan, kan ook de bedrading zijn.
Ik heb nu een zekering met houder besteld bij de Warn importeur, 200 ampere en kan altijd nog hoger (275, 300, etc...). Kost maar een paar euro en voor die paar euro heb ik liever wat zekerheid.
Ik heb nu een zekering met houder besteld bij de Warn importeur, 200 ampere en kan altijd nog hoger (275, 300, etc...). Kost maar een paar euro en voor die paar euro heb ik liever wat zekerheid.