Zekering lier

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Zekering lier

Bericht door Ralph »

De lier zou nu direct op de accu aangesloten worden, maar ik wil daar wel graag een zekering tussen. Als ik op de website van Warn kijk, dan zie ik dat het amperage op kan lopen tot 175 ampere. Zou het zin hebben dit af te zekeren?
Hoe doen jullie dat?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Het is al opgelost. Er komt een 200 ampere zekering van Warn tussen, met een reserve zekering erbij :)
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

ik heb hem direct aan de accu zonder zekering...zou het kwaad kunnen?
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Als er kortsluiting is wel. Maar ik heb zo kans, als ik volledig vast sta, dat ik de zekering er uit blaas. Daarom nog een reserve zekering erbij en als die er ook nog uit gaat, dan kun je het boeltje losschroeven en direct door koppelen.

Ik heb liever een zekering die er uit kan branden dan een lier, accu of misschien wel je hele voertuig.
spoor!
Quadracer
Quadracer

Bericht door spoor! »

ik zou er ook een zekeringetje tussen zetten is een kleine moeite en scheelt een hoop gezeik met sluiting.
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

deze is een extra veiligheid ;)

Battery Cut Off Switch

Afbeelding
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
spoor!
Quadracer
Quadracer

Bericht door spoor! »

je foto doet het niet maar wat doet ie dan? :wink:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Dat kan ook, maar een zekering zal wat sneller zijn denk ik. Het duurt wel even voordat je merkt dat er een kortsluiting is.
mikebike
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door mikebike »

Ben ik ook mee bezig geweest,moet zo`n grote zekering tussen,die zou je bij de Essent of Nuon moeten halen,is niet te doen,die lier trekt zoveel Ampere`s,kan je haast niet afzekeren..(heb ik ook maar niet gedaan,zit orgineel ook niets tussen,dus het gaat wel goed,ben ook met het hele zooitje onder water geweest,vraag maar aan Martijn,en er komt geen sluiting..) als je dan toch wat wilt,zet er dan een hoofdschakelaar tussen,die je aanzet als je de lier gebruiken moet..
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker :-)
yamahakodiak
Quadracer
Quadracer

Bericht door yamahakodiak »

zekering is niet nodig

die lier warn van mij heeft meer liters water gezien als dat ik zal drinken in mijn leven :lol:

2 weken geleden zondag nog flink aan het lieren geweest quad bijna tot aan de rekken en bij blijft het gewoon doen met relais ook helemaal onder water

en als hij het niet meer doet bij mij nu 2 keer gebeurd open halen zat helemaal vol modder en water schoon maken en het gewoon weer doen

tot materiaal warn
yamaha grizzly 700fi
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Water ben ik ook niet bang voor, de weerstand van water is veel te hoog voor overslag (bij 12 volt dan...). Maar sluiting kan ook door andere dingen ontstaan dan water. Het hoeft niet eens in de lier zelf te onstaan, kan ook de bedrading zijn.

Ik heb nu een zekering met houder besteld bij de Warn importeur, 200 ampere en kan altijd nog hoger (275, 300, etc...). Kost maar een paar euro en voor die paar euro heb ik liever wat zekerheid.
Plaats reactie