BASHAN 200cc QUADS

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
barnaud
Toeschouwer
Toeschouwer

BASHAN 200cc QUADS

Bericht door barnaud »

Hallo,

Ik zit te denken om een bashan 200cc te kopen.
Is dit chinees en hoe betrouwbaar zijn bashans?
peterrrrr
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door peterrrrr »

coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

van waar ben je ? en wat is je budget ? dan kan ik mss helpen met een keuze ... 8) :D
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
barnaud
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door barnaud »

Woon in amsterdam en zoek iets tussen de 1000 en 2000
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

1 2 en weg ermee :applaus:
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
Tom#11
Quad Master
Quad Master

Bericht door Tom#11 »

Yamaha blaster kopen, gaat veel beter als zo'n banshan
SOS-PERFORMANCE
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door SOS-PERFORMANCE »

Laatst gewijzigd door SOS-PERFORMANCE op do 17 jan, 2008 19:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Dozo
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Dozo »

Leuk dat je ons dat allemaal verteld , en dat jij als importeur/verkopende partij achter je product staat...
jammer genoeg hebben het gros aan de quadrijders slechte ervaringen met de "mindere" merken Om dit inzicht te doen veranderen zal je heel wat meer moeten doen dan vragen om een mening.

Ja ik betaal meer voor mijn Yamaha, absoluut maar voor dat meer betalen heb ik wel een aantal zekerheden.

1. er zijn gewoon orginele onderdelen voor te krijgen ja ook 5 jaar nadat het model uit productie is.

2. als er na 10 jaar een onderdeel niet meer orgineel te verkrijgen is , zijn er legio bedrijven die "imitatie" maken die qualitatief gelijk of zelfs beter zijn dan het orgineel.

3. als mijn dealer (verdeler) failliet gaat ga ik gewoon naar een andere Yamaha dealer waar ik terecht kan.
ik ben dus niet afhankelijk van 1 bedrijf.

4. er is heel veel matriaal te krijgen voor de grote merken(bijvoorbeeld kan ik kiezen tussen wel 15 uitlaat fabrikanten die allemaal een uitlaatlijn hebben voor mijn model)

Ik ga nooit geloven dat 1 bedrijf hetzelfde kan bieden als een multinational(welke dan ook , ik bezit zelf een Yamaha, maar ook Suzuki ,Honda,Can-am,Polaris en noem maar op aan a merken...)

Ik geef je gelijk als je zegt prijsverschil is enorm...
maar het verschil is ook zo enorm.

zie uit naar je reactie , kan een heel intressant toppic worden dit ...
Groetjes
Dozo
SOS-PERFORMANCE
Toeschouwer
Toeschouwer

Laatst gewijzigd door SOS-PERFORMANCE op do 17 jan, 2008 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Dozo
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Dozo »

Hallo Frederik,
Je antwoord t.a.v. het verkrijgen van originele onderdelen is niet het antwoord op mijn eerste vraag.Ik had idd al begrepen dat de oude mallen van de grote merken gebruikt worden voor het vervaardigen van een hoop “blanco” machines.Het nadeel is dat deze mallen maximaal worden gebruikt en dat het verschil tussen gieting/persing 1 en de allerlaatse nogal kan verschillen dit puur om dat er niet zo nauw gekeken wordt naar maat toleranties.
Maar hoe lang kan je daadwerkelijk nog “originele” onderdelen krijgen ? durf je op papier te zetten dat jouw klanten via jou nog minstens 5 jaar na aankoop terecht bij je kunnen voor reserve onderdelen? (die vlieger gaat natuurlijk alleen op zolang de fabriek in China draait, zodra die stopt ben ook jij klaar(wat natuurlijk begrijpelijk is))

Als je het hebt over “wij zijn bezig om aftermarket onderdelen te ontwikkelen”
Begrijp ik dan dat het ontwerp/productie proces volledig bij jullie in handen ligt?
Dus er is niet net als bij de grote merken een complete industrie die hier op insteekt en van leeft?
Het grote voordeel hiervan is natuurlijk de keuze mogelijkheid die een quad eigenaar heeft, buiten dat er een keuze is tussen fabrikanten is er ook heel veel keuze in de diverse productlijnen die die fabrikanten weer voeren.

Als ik een product aanschaf wat niet voldoet aan de kwaliteitsverwachtingen,is het in mijn ogen als eerste de fout van de verdeler ,deze heeft mijn behoefte verkeerd ingeschat en mij een product geleverd die niet voldoet aan mijn verwachting.Op het moment dat de machine technische gebreken vertoond waarvan duidelijk aantoonbaar is dat het gebrek te herleiden valt aan de kwaliteit van het gebruikte component is de fabrikant natuurlijk verantwoordelijk.Het is alleen zo moeilijk zaken doen met China op het moment dat er daar weer een andere Mr Wong eigenaar wordt van de fabriek.

Omtrendt je opmerkingen over de service e.d. wat jullie bedrijf gaat bieden,
Klinkt helemaal geweldig natuurlijk en ik hoop dat jullie het voor elkaar krijgen zoals jullie nu in gedachten hebben.
En ja ik weet dat : behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Er heerst nu eenmaal een groot vooroordeel over de “chinees” dit na alle ellendige ervaringen van een hoop mensen.
Om dit weg te halen zal je een heel goed product op de markt moeten zetten.
Ik heb zelf mogen ervaren wat het met een mens doet…..als je in 2 weken tijd voor de 6de keer met je nieuwe machine bij de dealer staat omdat er weer “wat mis” was.
De dealer deed me vertroetelen , echt waar …altijd correct,netjes, aardig…
En toch toen ik daar voor de 6de keer stond kon ik hem wel in de Maas gooien vanwege de vele problemen die veroorzaakt werden door het gebruik van kwalitatief minder materiaal(en dit terwijl de man ze niet fabriceerde maar alleen verkocht)

Als je zegt dat het niet fair is om appels en peren te vergelijken klopt het.
Als je het hebt over het vergelijken van de “grote” machines t.o.v. de gemiddelde chinees
We vergelijken quads en op dat vlak mag er wel naar gekeken worden.
Ik durf geen volle ronde op een chinees, een parcour met wat fun te nemen.
dit zou ik wel doen op ieder ander qua prijs vergelijkende machine van de a merken.
Even als voorbeeld :
Een chinees t.o.v. een blaster , qua prijs zit er niet echt een mega verschil tussen de 2.
Op een cross parcour bijvoorbeeld voel je wel degelijk de verschillen in kwaliteit.

Benieuwd naar je reactie
Groetjes Dozo
SOS-PERFORMANCE
Toeschouwer
Toeschouwer

Laatst gewijzigd door SOS-PERFORMANCE op do 17 jan, 2008 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door WJB#222 »

geef mij maar jullie top model 2 maanden te leen dan kan ik zeggen of dit iets is voor op het forum hier of niet
want ik weet wat de meeste hier op het forum doen en ik ook :p

en 99% van de made in china quad voldoen niet aan het gebruik waar een QUAD voor dient
dus darom dat bijna iedereen de chineese quad niet echt vertrouwt
2017 raptor 700 SE
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Blaster 200 schreef:Yamaha blaster kopen, gaat veel beter als zo'n banshan
in nederland is dat niet zo makkelijk. hier betaal je al gouwe 4000 euro voor een blaster met kenteken die een beetje goed uitziet

tevens Frederik, ik denk dat heel veel mensen die quads niet eens meer willen. alleen al met al die problemen.
Kijk eens op marktplaats. of wat dan ook. iedereen wilt er van af.

zoals Dozo al zei. een yamaha of welk ''MERK'' dan ook heeft mogenlijkheden tot vernieuwing/verbetering/ en tuning. hier wordt niet 1 a 2 dingen geleverd maar 1000den
het zal naar ''mijn'' mening niet lang duren en de meeste dealers verdwijnen die chinese quads verkopen. gewoon omdat deze snel kapot gaan of wat dan ook. mensen blijven niet dom door te denken van ey lekker goedkoop en even veel plezier. TOT dat de eerste brokken komen. daarna gaan ze wel verder kijken naar een beter merk. En gaan ze naar echte dealers die al meer dan 5 jaar bestaan die kennis ervan hebben.

zo denk ik erover en het zal ook gebeuren ook!

ik hoop dat je weet waar je investeerd.
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Het is op zich lovend dat je je zo wil inzetten voor deze producten.
En als blijkt dat die inzet ook zo blijft, zal er zeker gekocht worden.

Maar het voornaamste is het inlichten van de klant. De meesten dealers die nu de chinese quads verkopen, doen dit als bijverdienste bij de meest uiteenlopende zaken... En ze weten dus totaal niet waar ze mee bezig zijn.

En het zijn net de mensen die zo een budget quad willen kopen, die de meeste uitleg nodig hebben omdat ze meestal nog totaal geen ervaring met quads hebben.
Het is dus belangrijk dat ook de budget quads verkocht worden door mensen die er verstand van hebben, en die de mensen inlichten wat ze er mee kunnen, en vooal waar het NIET voor gemaakt is. Ik denk dat dit de enige manier is om deze quads enige vorm van bestaan te geven, alleen zo ga je het imago kunnen oppoetsen.

Alvast veel succes
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
SOS-PERFORMANCE
Toeschouwer
Toeschouwer

Plaats reactie