welke quad aanschaffen?
welke quad aanschaffen?
Hallo,
Ik ben nieuw hier en heb enkele vragen over het aanschaffen van een geschikte quad.
Ik heb al wat rondgekeken op het forum maar kom er niet uit. Ik zoek een quad (mag 2de hands zijn) waar ik vooral mee op de weg zoek te rijden. ik rij nu met een racemachine een yamaha R1 maar hier kan ik enkel alleen en omdat een andere moto mij niet echt aanspreekt vond ik een quad een leuk alternatief. nu zoek ik er 1 waar we met 2 op kunnen en waar ik een koffer op kan monteren om helm en dergelijke in te steken. ik zou het budget onder de 5000 euro willen houden. Wat ik mij ook nog afvroeg mag je met een quad niet harder dan 80 rijden of zijn er ook die sneller mogen gaan ik heb zowel rijbewijs A als B?
Ik ben nieuw hier en heb enkele vragen over het aanschaffen van een geschikte quad.
Ik heb al wat rondgekeken op het forum maar kom er niet uit. Ik zoek een quad (mag 2de hands zijn) waar ik vooral mee op de weg zoek te rijden. ik rij nu met een racemachine een yamaha R1 maar hier kan ik enkel alleen en omdat een andere moto mij niet echt aanspreekt vond ik een quad een leuk alternatief. nu zoek ik er 1 waar we met 2 op kunnen en waar ik een koffer op kan monteren om helm en dergelijke in te steken. ik zou het budget onder de 5000 euro willen houden. Wat ik mij ook nog afvroeg mag je met een quad niet harder dan 80 rijden of zijn er ook die sneller mogen gaan ik heb zowel rijbewijs A als B?
-
- Quad Expert
- Contacteer:
je mag gerus meer als 80hoor, gewoon de de regels als auto/moto respecteren, waar je 50mag 50 en waar je 120mag 120
en je quad wordt ingeschreven als moto maar wordt bereden met het rijbewijs B (auto).
een LTZ is denk ik dan wat voor jou, je zult dan wel een koffer moeten kopen voor de helm en dergelijke.
en je quad wordt ingeschreven als moto maar wordt bereden met het rijbewijs B (auto).
een LTZ is denk ik dan wat voor jou, je zult dan wel een koffer moeten kopen voor de helm en dergelijke.
- cyberdrone
- Quadracer
Mag het ook een 4x4 zijn ? of moet het een sport quad blijven
Voor 5000€ moet je al een mooie utility quad kunnen vinden, die hebben meestal al een draagrek en misschien een koffer als je geluk hebt . Ik denk ook dat jij (en de bijzit) comfortabeler gaan zitten als je met 2 een mooie tour wil doen .. of eens lekker wil gaan ploeteren
Voor 5000€ moet je al een mooie utility quad kunnen vinden, die hebben meestal al een draagrek en misschien een koffer als je geluk hebt . Ik denk ook dat jij (en de bijzit) comfortabeler gaan zitten als je met 2 een mooie tour wil doen .. of eens lekker wil gaan ploeteren
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
En waarom niet? er zijn nog andere wegen waar je 120 mag hoor.frank schreef:Hallo, ter aanwijzeging met een quad mag je in Belgie nergens 120km/u rijden op de openbare weg!
Elke weg met 2x2 rijstroken mét middenberm, tenzij er een bord staat met aangegeven snelheid.
Ik weet alleen al hier in Bree 2 plaatsen waar je 120 mag rijden.
-
- Quadrider
- Contacteer:
jonges gaat ier nu ni zitte bekvechten waar ge wel of ni 120 moogt
120 me ne quad is al ni aangenaam als ge zo heel de tijd rijd
120 me ne quad is al ni aangenaam als ge zo heel de tijd rijd
Laatst gewijzigd door de_jerre op zo 22 jul, 2007 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Op autosnelwegen en wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting, indien de rijrichting op een andere wijze dan door wegmarkeringen zijn gescheiden, is de snelheid beperkt tot 120 km per uur. Uitzondering: autobussen
Zo staat het in "Wees wegwijs" -> den boek dat ge moet leren voor met de auto en moto te mogen rijden
Zo staat het in "Wees wegwijs" -> den boek dat ge moet leren voor met de auto en moto te mogen rijden
‰ Quadracing Team
- cyberdrone
- Quadracer
Manne, please stay on topic ... Nu weet diene gast nog niet wa ne quad hij zou moeten aankopen he ..
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
en welke merken en types had jij dan in gedachte? ook de lt 400 of een raptor 660 of zen er nog andere die binnen het budget aan te raden zijncyberdrone schreef:Mag het ook een 4x4 zijn ? of moet het een sport quad blijven
die raptor 660 spreekt mij op het eerste zicht wel aan
een raptor 660 zal je wel vinden voor 5000€. en dat zal dan ook de zwaartse zijn.
raptor 700 is nog veel te jong en zal je dus moeilijker vinden onder die prijs.
Voor de rest denk ik dat er veel te vinden is tegen die prijs.
blaster, raptor 350, ltz 400, kfx 400, (mss ook nog yfz 450). nu ja er zijn er eigenlijk zeer veel en als je wat tijd hebt zal je zeker op een mooie occasie vallen.
raptor 700 is nog veel te jong en zal je dus moeilijker vinden onder die prijs.
Voor de rest denk ik dat er veel te vinden is tegen die prijs.
blaster, raptor 350, ltz 400, kfx 400, (mss ook nog yfz 450). nu ja er zijn er eigenlijk zeer veel en als je wat tijd hebt zal je zeker op een mooie occasie vallen.
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
-
- Quad Expert
- Contacteer: