Pagina 1 van 1
Uitlaat en filter vraagje.
Geplaatst: do 08 apr, 2004 06:31
door Sg6
Ik heb hierbij een vraag voor jullie. Ben namelijk van plan om andere uitlaat te steken maar wat is er eigenlijk beter?? Full exhaust of een slip-on?
Ben ook van plan om een powerlid te steken met outerwear en een andere luchtfilter, het enige waaraan ik aan twijfel dat is dat ik nogal vrij veel door de modder rij, niet dat er zoveel naar het filtercompartiment gaat, maar voor de zekerheid wil ik het nog eens vragen aan jullie of ik er wel goed zou aan doen of best niet doet.
Geplaatst: do 08 apr, 2004 07:10
door Ludovic 250
wat heb je 4 takt of 2 takt?
bij 4 takt is de demper het belangrijkste,maar alle is natuurlijk beter
bij 2 takt is de expansie (eerste bocht) het belangrijkste
Geplaatst: do 08 apr, 2004 11:39
door Staso
Een compleet systeem geeft altijd beter resultaat.
Heb destijds op m'n Raptor enkel een slip on geplaats en dit gaf het koppel op een laag toerental vrij. Maar in de hoge RPM's was er minder Pk aanwezig (kon je duidelijk merken). Kon zelfs geen 8000 RPM halen
Heb dan achteraf de bocht geplaats en nu doet ie het weer over de hele lijn. (natuurlijk jetting aanpassen).
Ik zou zo zeggen een beetje meer sparen en dadelijk de hele uitlaat aanschaffen, enfin da's mijn opinie.
S
Geplaatst: do 08 apr, 2004 15:56
door Sg6
Ok dat van die uitlaat ben ik nu heel wat wijzer geworden.
Kunnen jullie eventueel een antwoordt geven op mijn vraag van de luchtfilter??
greetzz
Geplaatst: do 08 apr, 2004 16:16
door Teunie
Filter maakt wel verschil, zeker met powerlid of als je de filterkap eraf laat.
Natuurlijk is er dan meer kans op rotzooi binnen krijgen, en ik zou als je flink in de modder gaat de kap er weer op zetten.
Geplaatst: do 08 apr, 2004 16:59
door Sg6
Teunie schreef:Filter maakt wel verschil, zeker met powerlid of als je de filterkap eraf laat.
Natuurlijk is er dan meer kans op rotzooi binnen krijgen, en ik zou als je flink in de modder gaat de kap er weer op zetten.
als ik powerlid heb en ga gaan rijden in de modder en ik zet de originele kap er weer opzet moet ik die dan opnieuw gaan jetten? Je zegt flink in de modder komt dat een beetje overeen met indien je na een rit de kleur van de quad niet meer kan zien? of bedoel je enkel gelijk dat sommige mensen door een plas rijden met modder die tot over de motor zit, want in mijn geval denk ik dat het water tot aan het onderste chasis zal komen.
gretzzz
Geplaatst: do 08 apr, 2004 17:07
door Hanzie
zolang je de quad niet in de zee gaat rijden zal er geen probleem zijn
voor echt competitie enzo zou ik voorbocht ook vervangen, de voorbocht van een standaard suzuki/kfx is al redelijk goed en dik, de demper doet dus al heel veel, samen met luchtfilter en perfect gejet en dat quadje is niet meer zoals ervoor!
Geplaatst: do 08 apr, 2004 17:12
door Sg6
heb dus ne keer geprobeerd om de kap af te doen en zo te zien moet die carbu herafgeregeld worden.
Geplaatst: do 08 apr, 2004 17:21
door Hanzie
ja dat was oud nieuws

Geplaatst: do 08 apr, 2004 17:28
door Teunie
Je moet wel jetten voor het eraf halen maar niet voor het erop zetten.
Hoogstens heb je dan iets minder pk.
Geplaatst: do 08 apr, 2004 17:40
door Sg6
Hanzie schreef:ja dat was oud nieuws

ik ben nog nieuw he in da wereldje ben meer thuis in de industriele elektriciteit en mechaniek. Dus demonteren en verstaan wat voor wat dient is voor mij gn pb alsook passingen van bussen, etc... maar carbu regelen nog nooit gedaan kzou nie weten hoe. ik vind da vijzeke nie van de carbu om meer naft te geven.
Geplaatst: vr 09 apr, 2004 09:00
door TiM.
op da vijzeke voor meer naft te geven zit normaal gezien een veertje,spiraaltje rond wij noemen het een resor of hoe je het ook noemt
bij min weten toch
Geplaatst: vr 09 apr, 2004 10:46
door Ralph
Maar je carb rejeten is niet alleen maar aan de stelschroef draaien.