Uitlaat en filter vraagje.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Uitlaat en filter vraagje.

Bericht door Sg6 »

Ik heb hierbij een vraag voor jullie. Ben namelijk van plan om andere uitlaat te steken maar wat is er eigenlijk beter?? Full exhaust of een slip-on?

Ben ook van plan om een powerlid te steken met outerwear en een andere luchtfilter, het enige waaraan ik aan twijfel dat is dat ik nogal vrij veel door de modder rij, niet dat er zoveel naar het filtercompartiment gaat, maar voor de zekerheid wil ik het nog eens vragen aan jullie of ik er wel goed zou aan doen of best niet doet.
Ludovic 250
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 873
Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
Locatie: grimbergen
Contacteer:

Bericht door Ludovic 250 »

wat heb je 4 takt of 2 takt?
bij 4 takt is de demper het belangrijkste,maar alle is natuurlijk beter

bij 2 takt is de expansie (eerste bocht) het belangrijkste
Yamaha Blaster 2003 geprepareerd=>ROCKET
Staso

Bericht door Staso »

Een compleet systeem geeft altijd beter resultaat.
Heb destijds op m'n Raptor enkel een slip on geplaats en dit gaf het koppel op een laag toerental vrij. Maar in de hoge RPM's was er minder Pk aanwezig (kon je duidelijk merken). Kon zelfs geen 8000 RPM halen

Heb dan achteraf de bocht geplaats en nu doet ie het weer over de hele lijn. (natuurlijk jetting aanpassen).

Ik zou zo zeggen een beetje meer sparen en dadelijk de hele uitlaat aanschaffen, enfin da's mijn opinie.

S
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

Ok dat van die uitlaat ben ik nu heel wat wijzer geworden.
Kunnen jullie eventueel een antwoordt geven op mijn vraag van de luchtfilter??

greetzz
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Filter maakt wel verschil, zeker met powerlid of als je de filterkap eraf laat.

Natuurlijk is er dan meer kans op rotzooi binnen krijgen, en ik zou als je flink in de modder gaat de kap er weer op zetten.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

Teunie schreef:Filter maakt wel verschil, zeker met powerlid of als je de filterkap eraf laat.

Natuurlijk is er dan meer kans op rotzooi binnen krijgen, en ik zou als je flink in de modder gaat de kap er weer op zetten.
als ik powerlid heb en ga gaan rijden in de modder en ik zet de originele kap er weer opzet moet ik die dan opnieuw gaan jetten? Je zegt flink in de modder komt dat een beetje overeen met indien je na een rit de kleur van de quad niet meer kan zien? of bedoel je enkel gelijk dat sommige mensen door een plas rijden met modder die tot over de motor zit, want in mijn geval denk ik dat het water tot aan het onderste chasis zal komen.

gretzzz
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

zolang je de quad niet in de zee gaat rijden zal er geen probleem zijn :wink:

voor echt competitie enzo zou ik voorbocht ook vervangen, de voorbocht van een standaard suzuki/kfx is al redelijk goed en dik, de demper doet dus al heel veel, samen met luchtfilter en perfect gejet en dat quadje is niet meer zoals ervoor!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

heb dus ne keer geprobeerd om de kap af te doen en zo te zien moet die carbu herafgeregeld worden.
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

ja dat was oud nieuws :roll:
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Je moet wel jetten voor het eraf halen maar niet voor het erop zetten.

Hoogstens heb je dan iets minder pk.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

Hanzie schreef:ja dat was oud nieuws :roll:
ik ben nog nieuw he in da wereldje ben meer thuis in de industriele elektriciteit en mechaniek. Dus demonteren en verstaan wat voor wat dient is voor mij gn pb alsook passingen van bussen, etc... maar carbu regelen nog nooit gedaan kzou nie weten hoe. ik vind da vijzeke nie van de carbu om meer naft te geven.
TiM.
Quadrider
Quadrider
Berichten: 276
Lid geworden op: di 09 mar, 2004 20:48
Locatie: helchteren(limburg)

Bericht door TiM. »

op da vijzeke voor meer naft te geven zit normaal gezien een veertje,spiraaltje rond wij noemen het een resor of hoe je het ook noemt


bij min weten toch
St-service
onderhoud-herstellingen-revisie motor - veering
cross-enduro-supermotard-quad-...
0479 32 46 49
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Maar je carb rejeten is niet alleen maar aan de stelschroef draaien.
Plaats reactie