???? yaris???? Toyota???? quad auto??? kan je wel niet vergelijken hoor. van mij mag je 1.8kg in je quadbanden steken, maar sta niet in voor ongevallen. Max psi wil dus zeggen dat de banden vanaf 25psi te hard rekken en kans make voor te scheuren. dus blijf je er best onder, ik weet niet hoeveel 1psi is, maar blijf toch maar tussen 500 en 800 gram.
greetz
hoe groter de banden hoe minder druk er in zit want bij een jeep met heel dikke banden en zo zit er 1 kilo in
hoe groter de banden hoe minder druk hoe kleiner hoe meer druk
denk ik
St-service
onderhoud-herstellingen-revisie motor - veering
cross-enduro-supermotard-quad-...
0479 32 46 49
Ik denk dat uw regeltje niet klopt.
in mijn jeep met al een redelijk grote band, moet ongeveer een 2.2kilo druk nemen. volgens mij wordt een quadband niet te hard onder druk gezet omdat de band ook moet dienen als een stukje vering. ben echter nog geen quadrijder.
wavejumpertom schreef:Ik denk dat uw regeltje niet klopt.
in mijn jeep met al een redelijk grote band, moet ongeveer een 2.2kilo druk nemen. volgens mij wordt een quadband niet te hard onder druk gezet omdat de band ook moet dienen als een stukje vering. ben echter nog geen quadrijder.
geen quadrijder maar toch heb je een beetje gelijk... ik denk dat ie niet te gespannen mag staan voor offroad omdat je dan meestal ook over kleine maar dikke steentjes rijdt... dan moet je band wat mee ingedrukt worden zodat niet het ganse gewicht van je quad op dat kleine punt van de band verhoogd wordt... dit kan dan scheuren veroorzaken. Op de weg moet je aan die steentjes niet te veel denken.
minder druk (dus plattere banden) geeft ook de meer grip in de modder/zand/stenen/...omdat er meer oppervlakte van je band de grond raakt!