Quad in beslag genomen
-
- Toeschouwer
Quad in beslag genomen
Vandaag heb ik iets heel K*T tegengekomen ik was met mn 660 en mn neef met zn banshee een ritje aant doen in de omgeving van dendermonde.
We passeren de Bruynkaai(een grote parking met steentjes) er staan slechts enkele wagens geparkeerd en op een grote afstand van de wagens draaien we ieder 2 donuts , komt er een wagen aangereden en stappen er 2 smurfen uit die vragen onze rijbewijzen en papieren en zeggen dat we ons rijbewijs voor 15 dagen kwijt zijn, en bellen de parketmagistraat. Na gebeld te hebben blijkt dus ook nog eens dat onze quads en beslag worden genomen want de aanklacht luid "roekeloos rijgedrag" en "streetracen" . Nu moeten we een brief schrijven met de vraag om onze quads terug te krijgen,met in die brief goede redenen waarom we de quads nodig hebben.
Heeft er soms iemand hier ervaring mee ? tips voor in de brief te zetten?
Hoe groot de kans is dat we onze quads terugkrijgen ,want ze kunnen namelijk ook verbeurd verklaard worden.
We passeren de Bruynkaai(een grote parking met steentjes) er staan slechts enkele wagens geparkeerd en op een grote afstand van de wagens draaien we ieder 2 donuts , komt er een wagen aangereden en stappen er 2 smurfen uit die vragen onze rijbewijzen en papieren en zeggen dat we ons rijbewijs voor 15 dagen kwijt zijn, en bellen de parketmagistraat. Na gebeld te hebben blijkt dus ook nog eens dat onze quads en beslag worden genomen want de aanklacht luid "roekeloos rijgedrag" en "streetracen" . Nu moeten we een brief schrijven met de vraag om onze quads terug te krijgen,met in die brief goede redenen waarom we de quads nodig hebben.
Heeft er soms iemand hier ervaring mee ? tips voor in de brief te zetten?
Hoe groot de kans is dat we onze quads terugkrijgen ,want ze kunnen namelijk ook verbeurd verklaard worden.
Ik zou zeggen dat ge die quad nodig hebt voor naar u werk te gaan.Verder nog een goede tip: doe dit op een parcour jongens je geeft ons zo allemaal een slechte naam.Er was vandaag een prachtig event waar jullie je perfect konden uitleven namelijk dat van Erasmus...
FAILURE IS NOT AN OPTION
MEMBER OF ‰ QUAD RACING TEAM
MEMBER OF ‰ QUAD RACING TEAM
man zulke verhalen geven me de daver op het lijf ...
heeft niemand in je familie een vaste advocaat ? vraag deze dan effe een document op te stellen , zij spreken in een andere taal dan de onze dat beter overkomt op het gerecht .
als het iets kost het zei zo , je quad kwijt kost je pak meer ...
heb dit nog meer gelezen tot nu toe nog niet gehoord dat ze hem degelijk kwijt zijn , meestal paar maand later heb je hem terug .
heeft niemand in je familie een vaste advocaat ? vraag deze dan effe een document op te stellen , zij spreken in een andere taal dan de onze dat beter overkomt op het gerecht .
als het iets kost het zei zo , je quad kwijt kost je pak meer ...
heb dit nog meer gelezen tot nu toe nog niet gehoord dat ze hem degelijk kwijt zijn , meestal paar maand later heb je hem terug .
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
Wat een kakkers zijn datte. Alstublieft, ge rijd nog geen 5 per uur als ge een donut draait, dus roekeloos kan da al ni zijn. En streetracen gebeurd tegen een veel hogere snelheid dan 5 per uur. Ik vind da dus echt dikke kloterige flikkenzever in een groot belgisch strontpakske. Als ge nu tegen topsnelheid door een bebouwde kom scheurt, oke, dan begrijp ik het nog.
Het is ook gebeurd op een parking van een winkel? dit is dus eigenlijk privé terrein waar die flikken u niks mogen doen. Die mogen enkel op de openbare weg bekeuringen geven. Enkel als de winkeleigenaar klacht indiend tegen jullie...
Edit: Oeps, het is toch openbare weg zeker? was beetje kort van stof met men reactie.
In ieder geval, ik blijf bij men 5 per uur verhaal, zo een onschuldig donutje is allesbehalve roekeloos en zeker geen streetracen.
Het is ook gebeurd op een parking van een winkel? dit is dus eigenlijk privé terrein waar die flikken u niks mogen doen. Die mogen enkel op de openbare weg bekeuringen geven. Enkel als de winkeleigenaar klacht indiend tegen jullie...
Edit: Oeps, het is toch openbare weg zeker? was beetje kort van stof met men reactie.
In ieder geval, ik blijf bij men 5 per uur verhaal, zo een onschuldig donutje is allesbehalve roekeloos en zeker geen streetracen.
die blauw smurfkes moeten toch ietsdoen om hun tijd te doden hé ! Van krapul of gangsters hebben ze toch schrik dan pakken ze liever paar jonge gasten aan die zich enkel en alleen aan het amuseren zijn .
En dan wetend dat wij die hun loon betalen .
btw daarstraks weer het toppunt van 'meer blauw' gezien
was op Maanrock bij ons in het stad (Mechelen) , 1000den mensen dus het bureau smurfkes was ook aanwezig .
loop ik langs een pleintje staat daar een combi met 3 politiemannen in
1 lag vooraan de ché te lezen
1 lag ernaast te snurken tegen de sterren op
1 lag vanachter lang gerekt op de psp spelleke te spelen
--> en dat terwijl er 10 meter verder van die skaterkes midden op het straat tussen de mensen lagen trukskes te doen en men vriendin moest opzij springen om geen skateboard tegen haar facade te krijgen ...
heb ik spijt dak mijn fototoestel ni bijhad , had schoon op de voorpagina van het laatste nieuws gestaan morgen
En dan wetend dat wij die hun loon betalen .
btw daarstraks weer het toppunt van 'meer blauw' gezien
was op Maanrock bij ons in het stad (Mechelen) , 1000den mensen dus het bureau smurfkes was ook aanwezig .
loop ik langs een pleintje staat daar een combi met 3 politiemannen in
1 lag vooraan de ché te lezen
1 lag ernaast te snurken tegen de sterren op
1 lag vanachter lang gerekt op de psp spelleke te spelen
--> en dat terwijl er 10 meter verder van die skaterkes midden op het straat tussen de mensen lagen trukskes te doen en men vriendin moest opzij springen om geen skateboard tegen haar facade te krijgen ...
heb ik spijt dak mijn fototoestel ni bijhad , had schoon op de voorpagina van het laatste nieuws gestaan morgen
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
-
- Quadrider
hoi.spijtig dat dit gebeurd is.je kunt inderdaad het beste vermelden dat je de quad voor woon werkverkeer gebruikt.denk dat je dan de meeste kans hebt.
succes
MVG fastrogeke
succes
MVG fastrogeke
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
Jullie kunnen vloeken en doen wat jullie willen over de flikken, die mensen doen gewoon hun werk...
OK 't is kl*te dat dit gebeurd, maar dat zijn de risico's die je neemt als je gaat stunten op de openbare weg.
Nee, ik ben niet heiliger dan be paus, ik doe dat ook wel eens, maar ik heb dan toch duidelijk in m'n achterhoofd wat de gevolgen kunnen zijn.
Doe dit op een privé terrein ofzo.
En zoals hierboven vermmeldt, het beste kan je opgeven dat je ze nodig hebt voor woon/werk verkeer. Normaal is zo een inbeslagname tijdelijk.
Hebben ze er specifiek bijgezegd 'streetracen' ? want als ze het onder die nummer verbaliseren kunnen de quads wél definitief in beslag worden genomen en verbeurd verklaard.
OK 't is kl*te dat dit gebeurd, maar dat zijn de risico's die je neemt als je gaat stunten op de openbare weg.
Nee, ik ben niet heiliger dan be paus, ik doe dat ook wel eens, maar ik heb dan toch duidelijk in m'n achterhoofd wat de gevolgen kunnen zijn.
Doe dit op een privé terrein ofzo.
En zoals hierboven vermmeldt, het beste kan je opgeven dat je ze nodig hebt voor woon/werk verkeer. Normaal is zo een inbeslagname tijdelijk.
Hebben ze er specifiek bijgezegd 'streetracen' ? want als ze het onder die nummer verbaliseren kunnen de quads wél definitief in beslag worden genomen en verbeurd verklaard.
-
- Pro Quadrider
tja is wel kut natuurlijk maar jullie hebben het toch een beetje gezocht he !
kvind het wel belachelijk dat ze uw eigendom afnemen , ik vind dat ze daar het recht niet voor hebben !
kvind het wel belachelijk dat ze uw eigendom afnemen , ik vind dat ze daar het recht niet voor hebben !
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Juist ja,Charger69 schreef: Als we deze mannen niet hadden zou het op de wegen en in het dagelijks leven niet meer leefbaar zijn, neem dat maar van mij aan.
Het dagelijks leven is al niet leefbaar, probeer de Metro maar eens te nemen in Vorst, voor je het weet wordt je ondergespuwt of erger overvallen.
De smurfen kunnen enkel mensen ambeteren, nu hebben ze het op quads voorzien en kunnen die johnies met hun getunde wagens het verkeer onveilig maken en voor nachtlawaai zorgen met hun bonk bonk muziek. In't weekend is er toch zo'n randdebiel verongelukt met zijn getunde wagen, opslag dood omdat hij aan het straatracen was met een andere randdebiel.
Maar een smurf in de buurt, ho maar. Die komen niet, ze kunnen toch niets doen. Die moeten mensen lastig vallen die tegen 5km/u een donut draaien op een rustige weg.
En we zijn terug rustig
Ik hoop in elk geval dat de Quads terug bij hun baasje komen.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Hoi,
Straf verhaal,
Wat je moet doen is een;
Verzoekschrift indienen bij het gerecht.
In het verzoekschrift moet je een verklaring afleggen dat je bereid bent alle kosten(stalling en takelen) als borsom te betalen voor de quad.
Dit laat je het beste bij een advocaat opmaken en je laat er ook in vermelden dat je niet aan" STREETRACEN" gedaan hebt.
Deze brief gaat dan naar het gerecht en daar word dan een bedrag bepaald dat je als borg moet storten.
Zodra zij het geld hebben krijg je "normaal" je quad terug.
Als je rechtsbijstand op je quad hebt krijg je de advocaat door de verzekering betaald,je moet het voorval dan wel eerst bij je verzekering melden.
Ik hoop dat je hem snel terug krijgt.
grt.
Straf verhaal,
Wat je moet doen is een;
Verzoekschrift indienen bij het gerecht.
In het verzoekschrift moet je een verklaring afleggen dat je bereid bent alle kosten(stalling en takelen) als borsom te betalen voor de quad.
Dit laat je het beste bij een advocaat opmaken en je laat er ook in vermelden dat je niet aan" STREETRACEN" gedaan hebt.
Deze brief gaat dan naar het gerecht en daar word dan een bedrag bepaald dat je als borg moet storten.
Zodra zij het geld hebben krijg je "normaal" je quad terug.
Als je rechtsbijstand op je quad hebt krijg je de advocaat door de verzekering betaald,je moet het voorval dan wel eerst bij je verzekering melden.
Ik hoop dat je hem snel terug krijgt.
grt.
kan het niet zijn dat die agenten in hun burger auto jullie een tijdje achtervolgd hebben en dat jullie een paar keer goed gas gegeven hebben bij kruispunten e.d. , of dat jullie getipt zijn door derden.
hou daar ook maar rekening mee want lijkt mij straf dat ze voor donuts draaien jullie een PV streetracen geven,
wij hebben ook eens politie achter ons gehad eerst in burger en daarna gewoon, in totaal hadden ze ons zeker een 20tal km gevolgd, zonder gevolg.
Ik hoop voor u dat ge de quad terug krijgt maar in het vervolg voorzichtig en draai een donut waar het echt kan, op de voorzieneplaatsen.
hou daar ook maar rekening mee want lijkt mij straf dat ze voor donuts draaien jullie een PV streetracen geven,
wij hebben ook eens politie achter ons gehad eerst in burger en daarna gewoon, in totaal hadden ze ons zeker een 20tal km gevolgd, zonder gevolg.
Ik hoop voor u dat ge de quad terug krijgt maar in het vervolg voorzichtig en draai een donut waar het echt kan, op de voorzieneplaatsen.
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Als er wagens achter mij rijden hou ik me automatisch rustig, maar in een lege straat, zonder voetgangers/spelende kinderen/voor-achterliggers rij ik al eens iets sneller. Of doen we een beetje zotter.
Dan is er geen haan die er naar kraait.
Dan is er geen haan die er naar kraait.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé