Stuurkolom eruit, hoe?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Skicks
Quadracer
Quadracer

Stuurkolom eruit, hoe?

Bericht door Skicks »

Ik heb dit weekend een mooie koprol gemaakt met mn Z400 en vermoed dat de stuurkolom een beetje gebogen is. Ik ben aan het demonteren gegaan, en heb gemerkt dat de stuurkolom er niet uit gaat zonder de carter te demonteren. Klopt dit?

Indien de carter er wel uit moet, hoe kan ik deze verwijderen zonder de olie af te laten?

Graag vlug een antwoord, zodat ik verder kan...
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Je bedoelt dat olie-reservoir?

Ik denk dat ik die gewoon los gevezen heb samen met de radiator; en doordat deze onderdelen dan los zitten heb je normaal juist genoeg plaats om je stuurkolom eruit te halen.
KFX540
Skicks
Quadracer
Quadracer

Bericht door Skicks »

~JoAcHiM~ schreef:Je bedoelt dat olie-reservoir?

Ik denk dat ik die gewoon los gevezen heb samen met de radiator; en doordat deze onderdelen dan los zitten heb je normaal juist genoeg plaats om je stuurkolom eruit te halen.
Hmm zou moeten werken! En kan dat geen kwaad voor die ijzeren olieleidingen om het een beetje weg te trekken?
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

radiator lossen en iets wegduwen van chasis, neus omhoog krikken zodat hij goed van de grond staat en op die manier kunde hem eruit krijgen. Olie reservoir mag je laten staan. De stuurkolom gaat onder de quad eruit. Het is natuurlijk wel een poosje werk vooraleer je die eruit krijgt, je moet hem op een ronddraaiende manier eruit halen. Dit is wat ik herinner.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Plaats reactie